ארגון W3C פרסם את תוכנית ההשקה של HTML 5

ההמלצות הסופיות לגבי HTML 5 יופיעו כבר בשנת 2014, כאשר המפרט יכלול את התכונות המוגדרות כיציבות וניתן ליישם אותן בדפדפנים מרובים ● עוד יפרסם הארגון תקנים מודולריים, כאשר הטכנולוגיות השונות יוגדרו כפרויקטים נפרדים שאינם כפופים בהכרח ללוח הזמנים המחייב של השקת השפה החדשה

אחד הגורמים העיקריים שעיכבו עד כה את האימוץ של שפת הסימון HTML 5 בקנה מידה נרחב, היה חוסר הבהירות לגבי המפרטים שיוכרזו כרשמיים על ידי ארגון W3C – קונסורציום האינטרנט שמופקד על קביעת התקנים של הרשת. המסמך העדכני ביותר כיום לגבי HTML 5 מוגדר עדיין כ-"טיוטת עבודה", ונושא אזהרות אדומות ובולטות על כך שעבודת הפיתוח של השפה עדיין לא הושלמה. אולם כעת יצאו בארגון W3C בבשורות משמחות יותר: ההמלצות המיוחלות יופיעו כבר בשנת 2014, והמפרט של שנת 2014 יכלול את כל התכונות המוגדרות כיציבות וניתן ליישם אותן בדפדפנים מרובים. תכונות חדשות ובלתי יציבות ישולבו כבר בגרסת HTML 5.1, אשר צפויה להגיע לשלב ההמלצות עד סוף שנת 2016. גרסאות מתקדמות יותר של שפת הסימון צפויות בשנים שלאחר מכן.

פרסום זה מגיע לאחר שמפתחים רבים טענו, כי לא ניתן להיצמד לסטנדרטים כאשר הערפל לגבי ההמלצות המחייבות עדיין כה סמיך. לא מכבר שפכו בארגון W3C שמן נוסף על המדורה, עת הכריזו שההמלצות הסופיות לגבי HTML 5 אינן צפויות להופיע לפני שנת 2022. מבחינתם של מפתחים רבים, המשמעות היתה עשור נוסף של היצמדות לשפת HTML 4 או לשפת XHTML 1.0. עוד נמסר מהארגון, כי כדי להפחית את המורכבות ולצמצם את ההיקף של המפרטים, יפרסם W3C תקנים מודולריים, כאשר טכנולוגיות שונות יוגדרו כפרויקטים נפרדים שאינם כפופים בהכרח ללוח הזמנים המחייב של השקת השפה החדשה.

מפתחים שעד כה נמנעו מליישם את HTML 5 בשל חוסר הבהירות, יכולים כעת להתחיל להיערך לקראתה לפי לוח זמנים מסודר. מבחינתם של מפתחים אחרים שכבר משתמשים בה, לחדשות אלה אין משמעות רבה, למעט העובדה שעליהם לקחת בחשבון שינויים אפשריים במפרטים. כך או כך, לוח הזמנים הרשמי הוא בבחינת חדשות טובות לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים