פורצ'ן בחר במנכ"לית יבמ כאישה המשפיעה בעסקים – אולם פרסם את תמונת מנכ"לית יאהו!

ביקורת רבה הוטחה במגזין לאחר שבחר לעטר, במגזין המודפס, את רשימת הנשים המשפיעות בעולם העסקי בתמונתה של מריסה מאייר, ולא בזו של ג'יני רומטי, שהגיעה למקום הראשון ● ייתכן שהסיבה להחלטה התמוהה היא גילה של מאייר, שצעירה מרומטי ב-18 שנים, אולם ייתכן שמדובר בעלייה המטאורית שלה – מהמקום ה-38 אשתקד למקום ה-14 השנה ● כך או כך, בפורצ'ן סירבו להגיב

החלטה תמוהה של פורצ'ן (Fortune): המגזין פרסם באחרונה את רשימת 50 הנשים המשפיעות עסקית בעולם, אולם למרות העובדה שג'יני רומטי, נשיאת ומנכ"לית יבמ (IBM), דורגה במקום הראשון, הוא בחר לשים בשער העיתון המודפס את תמונתה של מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו! (!Yahoo). מאייר, יש לציין, הגיעה הרבה אחרי רומטי – למקום ה-14.

לא ברורה הסיבה להחלטה של פורצ'ן. ייתכן שהם קיבלו את ההחלטה עקב גילה של מאייר, שצעירה מרומטי ב-18 שנים (37 לעומת 55), אולם ייתכן גם שהמגזין החליט לפרסם את תמונתה של מנכ"לית יאהו! ולא את זו של מנכ"לית יבמ, שכאמור, דורגה ראשונה, עקב נסיקתה מהמקום ה-38 למקום ה-14. כך או כך, ההחלטה עוררה ביקורת רבה בעיתונות המקוונת, אולם המגזין בחר שלא להגיב.

על ה-"זוכה", רומטי, נכתב ש-"היא הייתה שותפה למהלכים ששינו את פני יבמ, לרבות כניסתה לעולם הייעוץ והשירותים, עם רכישת PWC תמורת 3.5 מיליארד דולרים. היא עבדה עם סם פלמיסיאנו, אותו החליפה, על הפיתוח העסקי של החברה, וכעת עליה להביא את התוצאות". רומטי דורגה בשנה שעברה במקום השביעי.

וזו ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמבמקום השני דורגה אינדירה נואי, נשיאת ומנכ"לית פפסיקו (Pepsico), ואחריה מג ויטמן, מנכ"לית HP, שהגיעה בשנה שעברה למקום התשיעי. למרות המיקום הגבוה, עורכי פורצ'ן כתבו, כי ויטמן "אמורה להיות המושיעה של HP, אלא שהיא טרם הוכיחה זאת. ב-2011 נפלו רווחי החברה ב-19% והשנה צנח ערך המנייה שלה ב-19%". "האם היא תצליח להשיב לחברה את תהילת העבר שלה?", תהו העורכים.

בכירת ההיי-טק הבאה ברשימה היא אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס (Xerox), שנמצאת במקום השביעי. ברנס הייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שנכנסה לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן ב-2009. הפעם, כתבו עליה עורכי המגזין, כי היא "ממשיכה להכניס את ענקית מכונות הצילום לעסקי שירותי ה-IT. ב-2011 זירוקס רכשה שש חברות מיקור-חוץ". ברנס עלתה השנה מקום אחד בדירוג, לאחר שאשתקד דורגה שמינית.

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), דורגה במקום השמיני ברשימה, תוך שעורכי פורצ'ן ציינו ש-"היא האחראית להנפקה הבעייתית של החברה". עם זאת, היא עלתה ארבעה שלבים – מהמקום ה-12 בשנה שעברה.

למקום העשירי ברשימה הגיעה הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל (Oracle). ב-2009, ציינו עורכי פורצ'ן, היא הייתה האישה האמריקנית שמכניסה בכל חודש את הסכום הכי גדול לחשבון הבנק שלה. כץ בת ה-50, ילידת חולון, היא אחת משני "מספרי שתיים" שנמצאים מתחת ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל. לפני שהצטרפה לחברה היא איישה מספר תפקידי מפתח בבנקאות העולמית. כץ אף הייתה שותפה מרכזית להשתלטות אורקל על פיפלסופט (Peoplesoft) במחיר של 10.3 מיליארד דולרים, וכן המובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun). על כץ נכתב, כי היא "שותפה נוחה למארק הארד, הנשיא השני. כץ אחראית לרכישת 10 חברות בשווי חמישה מיליארד דולרים בשנה החולפת". כץ דורגה ב-2011 במקום ה-11.

העשירייה השנייה – ומטה
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו! ועד לא מכבר בכירה בגוגל (Google), שכאמור, תמונתה מתנוססת על גבי שער המגזין הכלכלי, דורגה במקום ה-14. על מאייר בת ה-37 נכתב, כי "יש לה הרבה מה להוכיח" ואף צוין, כי היא עתידה ללדת ב-7 באוקטובר. לא ברור מה הקשר של נתון זה למגזין כלכלי, לבד אולי מן העובדה שהיא תיקח חופשת לידה.

במקום ה-18 דורגה סוזן ווג'קיקי , סגנית נשיא בכירה לניהול מוצרים והנדסה בגוגל. היא דורגה בשנה שעברה במקום ה-28.

בריג'ט ואן קרלינגן, סגנית נשיא בכירה לשירותים עסקיים ביבמ, נמצאת במקום ה-23. היא מנהלת 100 אלף עובדים בענק הכחול ואחראית ל-18% מהכנסותיו, שעמדו ב-2011 על 107 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים