פרשנות: השקת המכשירים החדשים של נוקיה הפכה לאסון של יחסי ציבור

השקת הטלפונים החכמים מדגמי Lumia 920 אמורה הייתה לסמן ניצחון טכנולוגי של החברה הפינית, אולם הצגה חסרה של הנתונים אודות המכשירים וזיופים נטענים של חלק מהתמונות והסרטונים שהוצגו בהשקה קלקלו את החגיגה ● בנוקיה צריכים להפנים שחשוב לא פחות כיצד מציגים את הטכנולוגיה לציבור, אחרת קשה לרכוש את אמון הצרכנים

נוקיה

בתום אירוע ההשקה, שנערך ביום ד' האחרון, היה ברור שמיקרוסופט (Microsoft) ונוקיה (Nokia) נאלצו להשיק את ה-Lumia 920, מכשיר הדגל החדש שלהן, שמבוסס על חלונות 8 (Windows 8), במועד מוקדם מדי. למעשה, הן הניחו לאפל (Apple) להכתיב את מועד ההשקה, מאחר שהן רצו להקדים את ההשקה המתוכננת של מכשירי iPhone 5. כך לא נוהגות חברות שבטוחות שהטכנולוגיה שלהן תביס את זו של אפל ולא נרתעות מהחידושים שעשויים להציג המתחרים.

אחת הראיות הבולטות לכך שההשקה של מכשירי Lumia 920 נערכה בטרם עת היא היעדרם הבולט במועד ההכרזה של נתונים על מחירים וזמינות. אי אפשר לפתות צרכנים מבלי לגלות להם מתי ניתן יהיה לרכוש את המכשירים ומה יהיו המחירים שלהם. אין ספק שכאשר אפל תשיק את מכשירי ה-iPhone החדשים, היא תפרסם את המחירים ומועדי הזמינות של המכשירים.

בנוסף לכל הצרות, לאחר האירוע של נוקיה נפוצו דיווחים, כי החברה זייפה חלק מהתמונות והסרטונים, שבמהלך האירוע הוצגו כצילומים מקוריים של מכשירי Lumia 920. בנוקיה אף הודו, כי התכונות של ייצוב התמונה, שבאירוע נטען שקיימות במכשירים, אינן קיימות עדיין, אם כי ייתכן שבמועד ההשקה של מצלמת הווידיאו הן כבר יהיו זמינות.

"כדי להמחיש את היתרונות של הייצוב האופטי הפקנו סרטון שמדמה מה ניתן יהיה להשיג בעזרתו", כתבה היידי למטינן, העורכת הראשית של יחסי הציבור של נוקיה, בהודעה שפרסמה בבלוג של החברה. "אולם, התמונות לא צולמו במכשירי Lumia 920, לפחות לפי שעה".

ההצלחה של אפל לא נסמכה רק על טכנולוגיה, אלא גם על תדמית. בנוקיה צריכים להפנים שחשוב לא פחות כיצד מציגים את הטכנולוגיה לציבור, אחרת קשה לרכוש את אמון הצרכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים