בכירים בארה"ב קוראים להעברת חוק לאבטחה מקוונת: "המתקפות המקוונות הפכו שלוחות רסן"

"אפילו במהלך המלחמה הקרה, המדינות שהיו חברות בגוש הסובייטי או בגוש האמריקני חתרו אלה כנגד אלה, אבל שמרו על איפוק וריסון", אמרה דבורה פלנקט, ראש הזרוע לאבטחה מקוונת בסוכנות המודיעין NSA ● בממשל אובמה ובקונגרס קראו ליישם אבטחה מקוונת איתנה יותר, והאשימו את סין ורוסיה בפריצה למערכות מחשב של ארצות הברית ממניעים כלכליים - לצורכי ריגול וממניעים נוספים

דבורה פלנקט, ראש הזרוע לאבטחה מקוונת (Information Assurance Directorate) של סוכנות המודיעין NSA של ארצות הברית, האחראית בין היתר על ההגנה של רשתות המחשב של הממשל האמריקני, צופה כי בקונגרס של ארצות הברית יעבירו בשנה הקרובה את החוק לאבטחה מקוונת, שחקיקתו מתעכבת כבר זמן רב. זאת, לאחר שבקיץ האחרון לא הצליחו המחוקקים להתגבר על המכשולים הכרוכים בקביעת הנחיות שיחייבו חברות פרטיות שמספקות שירותי תשתית, דוגמת חברות חשמל.

פלנקט אמרה בנאום שנשאה בפורום של המכון הפוליטכני של אוניברסיטת ניו יורק, כי "אנו מתחילים לראות יישום על ידי מדינות של משאבים ומומחים באופן שניתן לתאר כשלוח רסן והרסני. אפילו במהלך המלחמה הקרה, המדינות שהיו חברות בגוש הסובייטי או בגוש האמריקני חתרו אלה כנגד אלה, אבל שמרו על איפוק וריסון", טענה פלנקט. לדבריה, "חלק מהשחקנים שפועלים כיום בזירה של המקוונת פועלים בצורה שלוחת רסן לחלוטין". בכירים בממשל אובמה ובקונגרס קראו ליישם אבטחה מקוונת איתנה יותר, והאשימו את סין ורוסיה בפריצה למערכות מחשב של ארצות הברית ממניעים כלכליים – לצורכי ריגול וממניעים נוספים.

עם זאת, במעמדה של ארצות הברית כמי שיכולה להתלונן על פעולות כאלה מצד מדינות אחרות, מכרסמים הפרסומים הגורסים שוושינגטון, בשיתוף עם ישראל, ביצעה פעולות מקוונות מתוחכמות כנגד איראן. זאת, בניסיון להאט את קצב הפיתוח של תוכנית הגרעין האיראנית. במענה לשאלה על מידת האיום על ארצות הברית כתוצאה מפריצות למערכות מחשב מצידן של סין, רוסיה ומדינות נוספות, השיבה פלנקט שמדובר "באיום משמעותי. אינני יכולה לתאר אותו בשום צורה אחרת".

אירועים קרובים