סקר: צרכנים מעדיפים סריקות טביעות אצבע על פני סריקת פנים, או כל אמצעי ביומטרייה אחרים

יותר משני שלישים, או כ-67% מהצרכנים ברחבי העולם סומכים על סריקות טביעות אצבעות כאמצעי לאימות - כך עולה מסקר חדש שבוצע על ידי יוניסיס ושפורסם אתמול (ה') ● רק סיסמאות אישיות קבלו דירוג גבוה יותר של 68% כשיטת הזיהוי המועדפת ● מהסקר עולה עוד, כי 44% מעדיפים סריקות פנים ו-38% מעדיפים סריקות כלי דם ביד ● בנוסף, נשים תומכות פחות באמצעים ביומטריים מגברים

יותר משני שלישים, או כ-67% מהצרכנים ברחבי העולם סומכים על סריקות טביעות אצבעות לאימות זהויותיהם מול בנקים, גופים ממשלתיים וארגונים אחרים – כך עולה מסקר חדש שבוצע על ידי יוניסיס ושפורסם אתמול (ה'). רק סיסמאות אישיות קבלו דירוג גבוה יותר של 68% כשיטת הזיהוי המועדפת – כך על פי הסקר. מהסקר עולה עוד, כי סריקות טביעות אצבעות מדורגות גבוה ביותר באמון צרכנים, לעומת פתרונות ביומטריים פחות מוכרים, כגון סריקות פנים – כש-44% מהצרכנים אמרו, כי נוח להם עם שיטה זאת. לעומתם, העדיפו 38% סריקות כלי דם ביד.

בחתך גיאוגרפי, צרכנים במלזיה, אוסטרליה ובריטניה נוטים ביותר לקבל את כל השיטות הביומטריות שנבדקו במחקר. ההסבר לכך טמון אולי בעובדה, כי במדינות אלה כבר הוטמעו חלק מהשיטות לזיהוי ביומטרי. צרכנים בשלוש מדינות אלה גם מקבלים יותר את שיטות הזיהוי הנחשבות פחות פופולאריות בחלקים אחרים של העולם. לעומתם, תושבי הונג-קונג לא סומכים על מרבית שיטות הזיהוי, כולל מספרים סודיים (PINs) וסיסמאות אישיות, אך נוטים ביותר לקבל טביעות אצבעות כשיטת אימות זהות.

על פי הסקר, למרבית האמריקנים נוח עם טכנולוגיה ביומטרית לאימות זהויות. יותר מ-70% מהמשיבים לסקר יסמכו על בנקים וגופים ממשלתיים שיבקשו מהם נתונים ביומטריים עבור אימת זהויות. בנוסף, טביעות אצבעות צמודות לסיסמאות אישיות כשיטת אימות זהויות מועדפת לצד סיסמאות – 73% לעומת 72% – בהתאמה.

עוד עולה מהסקר, כי מבוגרים ובעלי הכנסה גבוהה מעדיפים באופן משמעותי בסריקות טביעות אצבע – כ-76% מהאנשים בגילאי 35-49 ו-50-64, ו-76% מהאנשים המרוויחים 50,000 דולרים ומעלה – מאשרים שיטת אימות זהויות זאת. עם זאת, נשים תומכות פחות בשיטות מתקדמות: רק 57% תומכות בסריקת רשתית עין ורק 39% תומכות בסריקות יד. אחוז הגברים התומך בשיטות אלה עומד על 66% ו-47% בהתאמה.

לצד הסקר, בוצעה גם הבדיקה האחרונה של אינדקס האבטחה של יוניסיס, ממנה עולה, כי הונאות כרטיסי אשראי וגניבת זהויות נשארות הדאגות הראשונות המדאיגות את מרבית הצרכנים ברחבי העולם. שימוש לא חוקי בכרטיסי אשראי וכרטיס דביט (ארנק אלקטרוני) של צרכנים, דורג כדאגה מס' ראשונה או שניה ב-11 מתוך 13 המדינות שהשתתפו בסקר. גניבות זהויות דורגו במקום ראשון ושני ב-10 מדינות.

"החששות מהונאות וגניבת זהויות לא נעלמים. אימוץ אימות ביומטרי של זהויות הינו פתרון הזוכה לתמיכה רחבה של צרכנים, למרות שארגונים רבים צריכים עדיין לאמץ טכנולוגיה זאת כדרך יעילה להגן על נתונים וזהויות", אמר מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל. לדבריו, "ככל שאנשים מכירים יותר זיהוי ביומטרי, כך גדלה קלות השימוש וקבלת השיטה. המחקר מצא רמות גבוהות באזורים בהם ממשלות וארגונים אחרים כבר מאמצים שימוש בזיהוי ביומטרי, כמו מלזיה ואוסטרליה, ובבריטניה – בה הבעיה כעת היא לזכות לחשיפה רחבה בשוק, לאור ההצעה לתעודת זהות לאומית ממוחשבת, כמו זו עליה הוחלט בימים אלה בישראל".

אינדקס האבטחה של יוניסיס הוא מחקר המתבצע ומתפרסם פעמיים בשנה, ובודק עמדות צרכנים בנושאי אבטחה עיקריים. יותר מ-12,000 אנשים ברחבי העולם משיבים לשאלות המתייחסות לארבעה תחומי אבטחה: פיננסים, אבטחה לאומית, אינטרנט, ואבטחה אישית. התוצאות מוצבות על סקאלה של 0-300, כאשר 300 מייצג את הרמה הגבוהה ביותר של דאגה נתפסת. כל סקר כולל גם מחקר משלים על נושא נישה בתחום האבטחה, כמו הנתונים הנוכחיים על שיטות לאימות ביומטרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים