HP ניצחה במשפט: אורקל חויבה להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום

השופט בבית המשפט בקליפורניה פסק, כי ההסכם עם HP מחייב את אורקל להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום כל עוד זו תוסיף למכור מערכות מחשב עם מעבדים אלה ● כעת יקבעו המושבעים את סכום הפיצוי המגיע ל- HP ● אורקל הודיעה שהיא מתכוונת לערער על ההחלטה

HP למודת הקרבות רשמה אמש (ד') ניצחון על אורקל (Oracle), כאשר השופט בקליפורניה קבע שאורקל חייבת להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום (Itanium) כל עוד HP תוסיף למכור מערכות מחשב עם מעבדים אלה.

השופט ג'יימס פי. קליינברג מבית המשפט העליון במחוז סנטה קלרה קיבל את טענותיהם של מנהלי HP וקבע, כי אורקל מחויבת בחוזה להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום. החוזה שבו מדובר הוא הסכם הפשרה שנחתם בין שתי החברות ב-2010, לאחר שאורקל שכרה את מארק הארד, לשעבר מנכ"ל HP. בית המשפט אף הגדיל וקבע, כי אורקל לא רק מחויבת לתמוך במעבדי איטניום, אלא אף אינה רשאית לגבות תשלום מ-HP תמורת התמיכה.

כעת מגיע השלב שבו יקבעו המושבעים את סכום הפיצוי שעל אורקל לשלם ל-HP. על פי הדיווחים, ב-HP דורשים פיצויים בסכום של ארבעה מיליארד דולרים וטוענים, כי מכירות המערכות עם מעבדי איטניום ירדו באופן משמעותי לאחר שאורקל הודיעה שלא תוסיף עוד לתמוך בהן.

ב-HP שיבחו את החלטתו של השופט קליינברג וציינו, כי מדובר "בהישג גדול ל-HP וללקוחותיה. בית המשפט העליון של מדינת קליפורניה במחוז סנטה קלרה אישר שאכן קיים הסכם שמחייב את אורקל לתמוך במוצרי התוכנה שלה בשרתי HP עם מעבדי איטניום ואנחנו מצפים מאורקל לעמוד בהתחייבויותיה, כפי שהורה בית המשפט".

מנהלי אורקל מסרו, כי החברה תערער על פסק הדין וטענו שההחלטה שלא להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום התקבלה משום שאינטל החליטה להפסיק את הפיתוח של מעבדים אלה. "ברור לנו שאורקל לא ויתרה על זכויותיה הבסיסיות לקבל החלטות לגבי פלטפורמות בהסכם בן 27 מילים שעוסק בהעסקה של עובד ואינו קשור כלל לנושא", נמסר מהחברה. "טיעוניה של HP הופכים על פיו את כל המושג של שיתוף פעולה בין חברות בעמק הסיליקון".

יצוין, כי זהו ההפסד השני בחודשים האחרונים של אורקל במשפט מתוקשר, לאחר שבמאי קבע בית המשפט, כי גוגל (Google) לא הפרה את זכויותיה של אורקל בשפת ג'אווה (Java) בקוד ששולב במערכות אנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים