לנובו כרתה ברית עם EMC להגדיל מכירות השרתים והאחסון

החברות גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את היכולות של יצרנית המחשבים בתחום שרתי ה-x86, שיוטמעו עם הזמן במערכות האחסון של EMC ● כריסטין וואנג, אנליסטית ב-Daiwa Capital Markets, אמרה כי "ההסכם טוב לשני הצדדים: לנובו יקבלו יכולות בעולם השרתים וירחיבו את עסקיהם בתחום זה בסין, ואילו EMC תרחיב את עסקי האחסון שלה בסין - ערוץ שהוא חלש כעת"

לנובו (Lenovo), יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, הודיעה על שותפות עם EMC, במטרה לסייע לשתי החברות להגביר את המכירות של מערכות האחסון והשרתים בארגונים.

על פי ההסכם, לנובו ו-EMC גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את יכולותיה של יצרנית המחשבים בתחום שרתי ה-x86. שרתים אלה ישווקו על ידי לנובו, ויוטמעו עם הזמן במערכות אחסון של EMC. בנוסף, השתיים ימסדו יחסי OEM והפצה, במסגרתם לנובו תשווק ללקוחותיה את פתרונות אחסון הרשת של EMC, בשלב הראשון בסין ולאחר מכן בשווקים בינלאומיים אחרים. זאת, במקביל לפיתוח פעילות השרתים שלה.

אנליסטים העריכו, כי זהו צעד משמעותי בשאיפתה של לנובו להפוך לשחקנית מובילה בתעשיית השרתים ובאחסון רשת בעזרת הטכנולוגיה של EMC. מנגד, תסייע השותפות לענקית ניהול תשתיות המיחשוב, במטרתה לחדור באופן מסיבי לסין. שיתוף פעולה זה מחליף הסכם קודם שהיה ל-EMC עם דל (Dell), שהתפוגג לאחר שהאחרונה שינתה בשנתיים האחרונות את האסטרטגיה שלה, ועברה מאספקת ציוד מיחשוב אישי לעולם המיחשוב הארגוני. דל אף רכשה חברות שונות בתחום האחסון, בהן אקווה לוג'יק (EquaLogic).

בנוסף, EMC מתכננות מיזם משותף למכירת ציוד אחסון מבוסס Iomega של EMC, שיספק מערכות אחסון רשת (NAS) לעסקים קטנים ובינוניים ולאתרים מבוזרים בארגונים. לנובו היא זו שתשקיע כספית במיזם המשותף, בעוד ש-EMC תציג נכסים מסוימים ומשאבים של Iomega. שיתוף פעולה זה כפוף להליך הכולל אישורי רגולציה, והוא צפוי להיחתם בסוף שנת 2012. עלותו הכספית של המיזם לא נמסרה.

"אנחנו חושבים שלנובו תעתיק את ההצלחה של דל בעסקי השרתים, ולכן לטווח הארוך זהו מהלך חיובי", אמרה כריסטין וואנג, אנליסטית ב-Daiwa Capital Markets. לדבריה, "ההסכם טוב לשני הצדדים: לנובו יקבלו יכולות בעולם השרתים וירחיבו את עסקיהם בתחום זה בסין, ואילו EMC תרחיב את עסקי האחסון שלה בסין – ערוץ שהוא חלש כעת".

שתי החברות מסרו בהודעה מסין, כי זוהי "שותפות רחבת היקף שתחזק את מיקומה של לנובו בתעשיית השרתים הסטנדרטים ופתרונות אחסון הרשת, ותעמיק משמעותית את פריסתה של EMC בסין ובשווקים צומחים חשובים אחרים. היא גם תקדם את היקף הפעילות בקרב ערוצי ההפצה של כל אחת מהחברות".

"ההכרזה היום עם EMC היא צעד חשוב נוסף במסע שלנו לבנייה על יסודות ה-PC שלנו, כדי להפוך למובילים בעידן ה-PC-Plus", אמר יואנקין יאנג, יו"ר ומנכ"ל לנובו. לדבריו, "שותפות זו תסייע לנו להגשים במלואה את אסטרטגיית ה-PC-Plus שלנו, בכך שהיא מספקת לנו יכולות תמיכה חזקות ויסודות עסקיים בתחום השרתים והאחסון. זאת, בנוסף למיקום החזק שלנו בתחום מיחשוב הקצה".

ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, אמר כי "השותפות עם לנובו מייצגת הזדמנות משמעותית עבורנו להרחיב את הנוכחות שלנו בסין, שוק תזזיתי וחשוב מאוד, ולהרחיב אותה עם הזמן אל אזורים אחרים בעולם. ההסכם בין השתיים יביא לכך שנספק פתרונות אחסון ושרתים לטווח רחב יותר של לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים