טמיר קסל, מיקרוסופט: "חיפוש ארגוני משפר תובנות עסקיות ותורם לשורה התחתונה של הארגון"

קסל, המשמש כמנהל איזור MEA בחטיבת Enterprise Search במיקרוסופט העולמית, אמר בראיון לאנשים ומחשבים: "חיפוש ארגוני הוא כלי פנטסטי על מנת לא רק לייעל תהליכים עסקיים, אלא גם על מנת ממש לייצר הכנסות" ● לדבריו, "הוכח שמנוע חיפוש שתומך בגילוי ידע ובאחזור רלוונטי מצמצם משמעותית את הזמן שהעובד הממוצע מקדיש לחיפוש מידע בארגון"

מיקרוסופט הציגה לאחרונה מפת דרכים טכנולוגית של תחום החיפוש הארגוני. במרכז אותה מפה עומד שילוב של פתרונות FAST, חברת החיפוש הנורווגית אותה רכשה לפני כשנה, בפלטפורמות אופיס הארגוניות. טמיר קסל, מנהל איזור MEA בחטיבת Enterprise Search במיקרוסופט העולמית, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "85% מהמידע בעולם מצוי במערכות של ארגוני אנטרפרייז, והאתגר של חיפוש ארגוני יעיל הפך לנחוץ וחיוני ביותר עבור ה-IT".

במה שונה חיפוש ארגוני מחיפוש אינטרנטי רגיל?
"שניהם מבוססים על מנועי חיפוש, אבל בזה בערך מסתכם הדמיון ביניהם. הצרכים של המגזר הארגוני רחבים הרבה יותר וכוללים פרמטרים רבים יותר ממה שאנו מכירים בחיפוש האינטרנטי הרגיל, כשאילתא ורשימה ארוכה של תוצאות אחריה. השוני הוא במימדים רבים. אם ניגע בצרכים הארגוניים המרכזיים, נמצא שמנוע החיפוש הארגוני צריך לענות על שלושה צרכים: להיות בעל לוגריתם פתוח על מנת שניתן יהיה לבצע התאמה של החיפוש לחוקים העסקיים של הארגון; לטפל במידור ובשמירה על אבטחת מידע, קרי: היכולת והצורך של ארגון לשמור את המידע בתוכו מבלי חשש לדליפה שלו מחוץ לארגון; והצורך של עובד הידע בארגון להפיק מהחיפוש תובנות עסקיות כתוצאה מיישומים חכמים שבנויים על התשתית של מנוע החיפוש הארגוני".

מהם האתגרים המרכזיים שעימם מתמודדים היום ארגונים בתחום החיפוש הארגוני?
"האתגר הראשון הוא של המשתמשים הפנימיים בארגון, שטובעים בכמויות מידע ושדורשים זמן רב של סינון המידע באמצעות מגוון ממשקים. כך, מחקר של IDC הראה שכ-85% מכמות המידע הדיגיטלי בעולם מצוי במערכות של ארגוני אנטרפרייז. מחקרים אחרים מראים כי עובד ידע באנטרפרייז משקיע כ-25% משעות העבודה בחיפוש מידע המצוי בארגון. המשמעות הכספית של זמן עבודה זה מגיעה לכ-14 אלף דולרים לעובד בשנה. מסיבה זו, אנו מזהים כי האתגר של חיפוש ארגוני יעיל הפך בקרב מנהלי מערכות מידע באנטרפרייז לנחוץ וחיוני ביותר עבור ה-IT.

האתגר השני הוא של ארגונים גדולים שמחזיקים אתרי אינטרנט מרובי תכנים, כדוגמת אתרי החדשות המובילים או אתרי חברות הסלולר, שמצויים בתחרות מתמדת ומבקשים להדגיש את המוצרים והתכנים שלהם ללקוחות והמשתמשים הסופיים שמבצעים חיפוש באתר. היכולת לשמר משתמש באתר, ובעולם התוכן והמוצרים של הארגון, דורשת תכונות חיפוש מורכבות כמו מנועי החיפוש האינטרנטיים, ובמקרים רבים החיפוש נדרש להיות חכם יותר, ממוקד יותר ומעניק תובנות רחבות יותר לגולש".

האם המשבר הכלכלי השפיע על החיפוש הארגוני?
"אם הוא השפיע, אז זה היה בהגברת הביקוש וההתעניינות של המגזר הארגוני לפתרון חיפוש ארגוני שיהיה יעיל, קל להטמעה ובעלות סבירה. הוכח שמנוע חיפוש שתומך בגילוי ידע ובאחזור רלוונטי מצמצם משמעותית את הזמן שהעובד הממוצע מקדיש לחיפוש מידע בארגון. גם היכולת של הלקוח החיצוני להגיע יותר מהר לתכנים ולמוצרים שהוא מעוניין בהם, מעלה את שביעות הרצון שלו ואת הסבירות שיבצע רכישה ויישאר באתר. במובן זה, חיפוש ארגוני הוא כלי פנטסטי על מנת לא רק לייעל תהליכים עסקיים, אלא גם על מנת ממש לייצר הכנסות. בסופו של יום, חיפוש ארגוני רלוונטי מאפשר תובנות עסקיות משופרות, ותורם לשורה התחתונה של הארגון".

מהי מפת הדרכים של מיקרוסופט לתחום?
"מיקרוסופט הציגה מפת דרכים טכנולוגית לתחום, שמרכזה שילוב של פתרונות FAST בפלטפורמת הידע הארגוני Microsoft Office SharePoint Server (MOSS) 2007, ובמוצרים ייעודיים חדשים שאותם תשיק. החברה הציגה שרת חיפוש ארגוני חדש, שישלב את היכולות של פתרון החיפוש FAST ESP, ויושק כחלק מהגרסא הבאה של פתרונות אופיס. כמו כן, קיים כבר פתרון ESP for SharePoint, המאפשר שילוב של יכולות FAST בפלטפורמת MOSS 2007. הצגנו גם פתרון חדש המיועד לחיפוש באתרי אינטרנט מרובי תוכן על ידי צרכני הקצה, שמשלב בין חיפוש תוכני ויכולות חיפוש אינטראקטיביות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים