אלוף עוזי מוסקוביץ': "אנו פועלים לקישוריות ומתמודדים במקביל עם האיומים הגדלים בגללה"

"הקישוריות מביאה לגידול באיומי אבטחת המידע. איננו יודעים, ונדע רק בדיעבד, האם כמות האיומים גדלה או לא ומהו קצב הגידול", אמר האלוף מוסקוביץ' בוועידת C5Israel ● לדבריו, "הדרך להתמודד עם האיומים היא לבחון מיהו האויב, מה נדרש לעשות, מה רוחב הגזרה עליה נדרש להגן, ומה זהות המשתמשים" ● "בעשור הבא יהפוך הנגב לעמק הסיליקון הישראלי, בזכות מעבר הצבא אליו", קבע ראש אגף התיקשוב

"צה"ל פועל באופן נמרץ להשגת עוד ועוד קישוריות בין-זרועית. אלא שכאשר מתקבלת קישוריות זו, נוצרים אתגרי אבטחת מידע חדשים – ומולם אנו מתמודדים", כך אמר אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התיקשוב. מוסקוביץ', שהייתה זו הופעתו הפומבית הראשונה כראש האגף, היה דובר המפתח ב-C5Israel – הכנס הלאומי לתיקשוב ולמגזר הביטחון. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים מהמגזר הביטחוני. האירוע נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, והנחו אותו פלי הנמר – יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

כבר כיום, אמר האלוף – המשמש בתפקידו כשנה, "יש לנו קישוריות למערכות מנהלתיות ומבצעיות. כיוון שהן פותחו בנפרד בזרועות השונות, נדרשנו לחבר אותן בעזרת ממשקים. אלא שהקישוריות מביאה לגידול באיומי אבטחת המידע. איננו יודעים, ונדע רק בדיעבד, האם כמות האיומים גדלה או לא ומהו קצב הגידול – לינארי או מעריכי (אקספוננציאלי)".

הדרך להתמודד עם האיומים, אמר האלוף, היא לבחון מיהו האויב, מה נדרש לעשות, מה רוחב הגזרה עליה נדרש להגן, ומה זהות המשתמשים. "אנו נדרשים להגן על מאות קמפוסים של מחשבים – ולכן עוד לא יודעים לגמרי איך ועל מה אנו מגנים. ברור שנדרש להגן לעומק על מנת שלא להגיע למצב של מערב פרוע. יש לנו מערכות נשק וגם חימושים הנמצאים ברשת. בכל טנק או תומ"ת (ר"ת תותח מתנייע) יש נתב תקשורת יקר. המדובר בסיכון משמעותי".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

איום נוסף, אמר האלוף, מגיע מצד המשתמשים, בין השאר בשל תחלופת כוח האדם, הגבוהה בצבא הסדיר, של 20%-25% מהם מדי שנה. "פרופיל המשתמשים אצלנו הוא מספר לא קטן. נקטנו בצעדים דרסטיים להקטין מספר זה".

"אנו מסתכלים על מימד הסייבר – זה רוחב הגזרה שלנו ובו אנו מטפלים", אמר האלוף, "אבל בפרפרזה על דבריו של דונלד ראמספלד – שר ההגנה לשעבר של ארה"ב, אני לא יודע מה אני לא יודע. יש כמה שחקנים בזירה, חלקן מדינות אויב, ישנם ארגונים לא מדינתיים. דיירי השכונה בה אנו נמצאים הם לא-מי-יודע-מה חיוביים".

המעבר לנגב
המעבר של צה"ל לנגב, הזכיר האלוף, יחל במחצית השנייה של 2014, וב-2017 יעבור גם אגף התיקשוב – מצריפין ומרמת גן. ההגירה, אמר, תארך שלוש עד חמש שנים. לדבריו, הקמפוס הטכנולוגי יתפרס על פני שטח של 160 אלף מטרים, וגודלו יהיה כפול מפארק אזורים בפתח תקווה.

המעבר, אמר מוסקוביץ', יניב תועלת כלכלית רבה. "המעבר לנגב יניע סביבות של מעגלי צריכה ויצרנות. בעוד 15 שנים המעבר יהיה עובדה קיימת. הנגב יכונה עמק הסיליקון הישראלי", אמר.

"דיירי השכונה בה אנו נמצאים הם לא-מי-יודע-מה חיוביים". אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התיקשוב. צילום: קובי קנטור

האלוף קרא להעמקת שיתוף הפעולה בין תעשיית ה-IT האזרחית והצבאית: "דברו עימנו עוד ועוד. יש לגרום לעוד שיתוף פעולה בין הצבא, התעשייה האזרחית, האקדמיה והקהילה. פוטנציאל שיתופי הפעולה יניב תועלות מיידיות".

ראש אגף התיקשוב סיים בדברו על המגמות השונות הטכנולוגיות, וציין כי "יש להתמודד במרחב הסייבר. יש לערוך עוד ועוד קישוריות. נירש לצמצם את היקף כוח האדם שלנו, הדבר ייעשה בעזרת מיכון וקונסולידציה. אנו רוצים להיות בענן – ענן ציבורי או אוסף עננים פרטיים. נעבה תווכי תקשורת קיימים ונבחן שימוש בתווכי תקשורת אחרים, WiFi ו-WiMax, אבל נעשה זאת בזהירות כי המדובר בתווכים אלחוטיים".

הוא סיכם בציינו, כי "אין איומים כה רבים כמו אלה שצה"ל חווה, ונדרש להגן עליו. מערכות המידע המבצעיות שלנו סובלות מהיצף מידע. יש להטמיע מערכות BI שיבררו את המוץ מהתבן ויביאו את המידע הרלוונטי בלבד למשתמש המבצעי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים