השותפים של מיקרוסופט – פרק ב'

כנס WPC 2012 שנערך בטורונטו, קנדה, משך אליו מספר שיא של 16,000 שותפים ומוזמנים. באי הכנס שמעו על תוכניותיה של מיקרוסופט (Microsoft) בשנה הבאה, כאשר ברקע נמצא המאבק עם ענקיות IT תוכנה עולמיות כגון VMware, אורקל (Oracle), יבמ (IBM), סיסקו (Cisco), אפל (Apple), גוגל (Google) ואמזון (Amazon) – כולן מול מיקרוסופט ותוכנותיה במרכזי הנתונים של הארגונים, ושולחנות המשתמשים. לכנס הגיעו גם נציגים מישראל, בהם השותפים גטר-טק, HP, נס, מלם, אבנט, מטריקס, פנורמה (Panorama), תוכנה ישירה, NeWay, אצטק, דריו, פרודוור, מלם-תים, פרוויז'ן, סלע ובינת.

המשתתפים יכלו לבחור בין מבחר של אלפי הרצאות מקצועיות. אולם, אם אתה שותף של החברה, שמעוניין לדעת מה מיקרוסופט רוצה שתעשה כדי לזכות בתחרות העולמית בעידן הענן, מכשירי הקצה בארגון ותכונות השיתופיות, אתה יודע שכדאי לך להאזין היטב לקווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של ענקית התוכנה, שהגיע לחברה לפני מספר שנים היישר מוול-מארט (Wallmart), בעזרתו של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט.

טרנר הוא ללא ספק פצצת אנרגיה – מסתובב ללא הרף על הבמה הענקית, ולא מפסיק לשגר מסרים לקהל הרחב. הוא התחיל וסיים בתודה לשותפים, שלדבריו הביאו את מיקרוסופט למה שהיא כיום. ואכן, לענקית התוכנה יש על מה להודות: 95% ממכירותיה ברחבי העולם, לא כולל 60 מיליארד דולרים השנה, עושים את דרכם אליה באמצעות השותפים, שמצדם מייצרים עוד מכירות סביב פתרונות מיקרוסופט בהיקף של כ-600 מיליארד דולרים. טרנר ירה בעוצמה בכל מתחריו, ולא שכח לסיום להזכיר לכל מאזיניו, כי אסור לזלזל במתחרים, שכן מדובר בחברות טובות המציעות פתרונות מעולים. איש צנוע שיודע להחזיק קהל, אף יותר מבאלמר.

כן, מיקרוסופט חשה בעידן החדש של "IT  צרכני", כלומר Consumerization of IT, המטפל בארבעת ההיבטים: קו מכשירים מבוסס חלונות בתאימות מלאה; תמיכה מנוהלת ומאובטחת בכל מערכות ההפעלה, לרבות אנדרואיד ואפל; יצרנות גבוהה ביישומים מלוא החופן; וסביבת פיתוח יישומים אחודה לכל פלטפורמה

אזהרה אחרונה בהחלט לאחרוני המשתמשים שוחרי חלונות XP: בחודש אפריל בשנת 2014, כאשר ימלאו לה 13 שנה, המערכת תחלוף מהעולם. כלומר מיקרוסופט לא תתמוך בה יותר: לא טלאי אבטחה, ולא תמיכה בפלטפורמות חדשות. הפעם זה סופי. חייבים לעבור למערכות החדשות חלונות 7 ו-8, ולאופיס 2010. במילים אחרות, מדובר בהזדמנות מכירות של 12 מיליארד דולרים לשותפים

קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של מיקרוסופט, מזכיר לשותפים שהחברה עברה לענן מכל סוג, כי זה מה שהלקוחות רוצים: פרטי, ציבורי והיברידי. השותפים יכולים לסמוך על מיקרוסופט שלאחר שבדקו שהלקוח התקין Active Directory ו-System Center – היא תאשר ללקוח ליהנות מכל מוצריה בכל צורת עיבוד ענן שיבחרו, וגם בשילוב שלהם, בהתאם לעומסים ודרישה

טרנר מטפל גם בגוגל, חלוצת היישומים בענן, שלדבריו מחזרת בעוצמה אחרי לקוחותיה של מיקרוסופט, ומציעה שירותים בענן, החל ממייל ועד אבטחה מנוהלת שלו, דרך ניהול מסמכים, הקמת אתרים ללא קידוד, ווידיאו ויומן כמובן. והיתרון הגדול – רק 50 דולרים לחודש. איך יתגוננו השותפים והלקוחות?

התשובה על פי טרנר: התמחיר האמיתי חושף 718 דולרים נוספים לשנה. כלומר כבר מגיעים ל-110 דולרים בחודש. עוד ציין טרנר הוצאות חד פעמיות נוספות שיש לקחת בחשבון. ומה על השותפים להציע ללקוחות? Office 265, שתמיד פועל כמו חלונות במלואו, גם בענן

עוברים ל-VMware, המתחרה החדשנית, שבמשך עשור הובילה את הווירטואליזציה עד כדי "ביטול" הצורך בחלונות במרכזי נתונים. והנה השנה, טרנר טוען, כי מיקרוסופט הגיעה לנתח שוק של 27%, ולראשונה צומחת כפליים מ-VMware. והסיבה? ראו את השוואת התכונות. לדבריו, בהיבט הטכנולוגי, אחרי שנים של ריצה אחרי VMware, מיקרוסופט הצליחה להציג מוצר מתקדם יותר - וזול הרבה יותר. ניתן ללקוחות לשפוט ולהחליט

קדימה לקרב על בסיסי הנתונים מול יבמ ואורקל. לראשונה, Server SQL של מיקרוסופט מחזיקה ביותר אספקות ללקוחות מאשר מתחרותיה. ראוי לציין, כי גדלי בסיסי הנתונים של הלקוחות המתחרים, אורקל ויבמ, גדולים עד ענקיים ברובם, בעוד של מיקרוסופט קטנים עד גדולים ברובם

המשך יבוא

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים