נוקיה השיקה את חנות היישומים Ovi Store

ההשקה מתבצעת בצורה מדורגת: לפי שעה נפתחה החנות למשתמשים בחלק מדגמי המכשירים של נוקיה באוסטרליה ובסינגפור, ובהמשך השבוע, הבטיחה נוקיה, ניתן יהיה לגשת לחנות גם במדינות נוספות בעולם ● קרולינה מילנזי, אנליסטית בגרטנר: "בנוקיה חייבים לפשט את תהליך הרכישה ולמקד את השיווק ברשתות חברתיות, על מנת שהמנויים יפנו את חבריהם לחנות"

נוקיה השיקה אתמול (ב') את חנות היישומים המיוחלת Ovi Store, בתקווה לשחזר את ההצלחה שנחלה חנות App Store של אפל. ההשקה מתבצעת בצורה מדורגת: לפי שעה נפתחה החנות למשתמשים בחלק מדגמי המכשירים של נוקיה באוסטרליה ובסינגפור, ובהמשך השבוע, הבטיחה נוקיה, ניתן יהיה לגשת לחנות גם במדינות נוספות בעולם.

חנות App Store של אפל זכתה לפופולריות רבה, ותוך פחות משנה הורדו ממנה למעלה ממיליארד עותקים של יישומים. ההצלחה לא נעלמה מעיניהן של חברות מתחרות, וגם במיקרוסופט ובנוקיה לוטשים עין ומייחלים לפרוסה מהעוגה. עם זאת, אנליסטים מפקפקים ביכולתן של חברות אחרות לשחזר את ההצלחה, ומזהירים מפני תקלות טכניות, מבחר דל של יישומים ותחרות עזה.

"חנות Ovi של נוקיה היא צעד בכיוון הנכון, אך אפל היא עדיין המלכה הבלתי מעורערת בכל הקשור למכירה של יישומים", אמר בן ווד, מנהל מחקר בחברת CCS Insight. "חנות Ovi אינה נהנית מהסיקור הנרחב במדיה לו זכתה חנות App Store של אפל, אשר יכולה להרשות לעצמה להסתפק בתקציבי שיווק קטנים יחסית כדי להבטיח שהצרכנים יכירו את החנות שלה".

ברבעון הראשון של 2009 רשמה נוקיה את ההפסד הראשון בתולדותיה, ובכוונתה לקצץ את התקציב של חטיבת המכשירים ביותר מ-700 מיליון אירו עקב הירידה בביקוש לטלפונים סלולריים. כדי להתמודד עם הירידה בביקוש מבקשים בנוקיה להציע שירותי אינטרנט לטלפונים סלולריים, דוגמת משחקים או מפות.

"חנות Ovi מייצגת ניסיון נוסף של נוקיה, לאחר הכישלונות של מכשירי N-Gage ומבצע Comes with Music", אמר טירו קוטינן, אנליסט מחברת Global Crown. משחקים ושירים מובילים את החדירה של נוקיה לשוק השירותים, אך עד כה זכו המשחקים הסלולריים של נוקיה להצלחה מועטה יחסית, וגם המבצע שבמסגרתו מוצעים שירים חינם למי שרוכשים מכשיר טלפון לא נחל את ההצלחה המקווה. כעת מבקשים בנוקיה למכור משחקים ושירים בחנות Ovi.

"אנשי נוקיה משקיעים את מרב המאמצים כדי להשיב מלחמה ולקדם את חנות Ovi Store", על פי קוטינן. אנליסטים מדגישים כי היתרון הגדול של נוקיה טמון במספר העצום של מכשירי הטלפון שהחברה מוכרת – למעלה מ-400 מיליון מכשירים לשנה, בהשוואה לכ-20 מיליון מכשירי iPhone בלבד שאפל מוכרת בשנה.

קרולינה מילנזי, אנליסטית מחברת גרטנר, ציינה כי בנוקיה חייבים לפשט את תהליך הרכישה ולמקד את השיווק ברשתות חברתיות, על מנת שהמנויים יפנו את חבריהם לחנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים