סקר: רוב החברות שמשתמשות בלינוקס מיישמות אותה בפחות מ-20% מהמחשבים שלהן

מתוצאות סקר שערכה חברת האנליסטים הבריטית Freeform Dynamics עולה, כי עובדים נתקלים בבעיות של התמודדות עם מערכת ההפעלה השונה והתוכנות הקשורות אליה, לאחר שהתרגלו במשך שנים לעבוד בסביבת חלונות ● עם זאת, עובדים שהתקינו לינוקס השיבו שמדובר בתהליך קל יותר מהתקנת מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ● הסיבה המרכזית להתקנת לינוקס בחברה - היותה חינמית

סקר במימון של יבמ, שבוצע על חברת האנליסטים הבריטית Freeform Dynamics, מראה עד כמה המשוכה שעומדת בפני משתמשי לינוקס עדיין גבוהה, ומגלה שעובדים בחברות שהחליטו להשתמש במערכת ההפעלה החינמית רחוקים מלאמץ אותה באופן מלא. הסקר, שנערך בקרב כ-1,300 אנשי IT בארצות הברית ובבריטניה, מראה שלמעלה מ-90% מהמשיבים הם בעלי ניסיון בהתקנות לינוקס רחבות ידיים בחברות שלהם, וכי יותר מ-50% מהחברות שאימצו את לינוקס יישמו את מערכת ההפעלה הזו בפחות מ-20% ממחשבי העובדים שלהן.

הסיבה העיקרית לכך היא בעיות שהעובדים נתקלים בהן בהתמודדות עם המערכת והתוכנות הקשורות אליה, לאחר שהתרגלו במשך שנים ארוכות לעבוד בסביבת חלונות בלבד. מ-Freeform נמסר, כי "על אף שמדי פעם עובדים מתלוננים על חלונות, זו סביבת עבודה שהם רגילים אליה, ובדרך כלל היא עושה את העבודה. הפחד שלהם הוא שכל שינוי יהיה כואב ומטריד ויפריע לעבודה". בנוסף, רוב הנסקרים ענו, כי התקנת לינוקס קלה יותר מזו של חלונות.

עוד הראה הסקר, כי הסיבה העיקרית של חברות לשימוש בלינוקס היא כספית טהורה. 70% מהנשאלים ציינו, כי החינמיות של המערכת היא הסיבה לכך שהם התקינו אותה במחשבי העובדים. משתנים אחרים היו אבטחה טובה יותר וקיצוץ התקורה של ההוצאות השוטפות הקשורות לתחזוקה ולתמיכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים