שירותי בריאות כללית הקימו אתר DRP חדש; היקף הפרויקט: מיליוני שקלים

אתר ה-DRP נבנה בתפיסת Active/Active, כך ששני האתרים - הראשי ואתר הגיבוי, יעבדו במקביל כל הזמן ● דורון יצחקי, CTO הכללית: "אנו מממשים את המעבר מגישת ה-Scale-UP לגישת ה-Scale-Out, המבטיחה פיזור רוחבי של משאבי המיחשוב הארגוניים ללא תלות של יישום אחד בצריכת המשאבים של יישום אחר"

מערך ה-IT בשירותי בריאות כללית סיים בימים אלה את השלב העיקרי בהקמת אתר DRP. אתר ה-DRP נבנה בתפיסת Active/Active, משמע ששני האתרים, הראשי והגיבוי, יעבדו במקביל כל הזמן, וכך ניתן יהיה למקסם את ניצול משאבי המיחשוב שנרכשו. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

לפני מספר שנים קיבלה שירותי בריאות כללית החלטה להקים את אתר ה-DRP שלה בקרית עתידים שבתל אביב, ובמהלך 2008 הוכשר האתר לשימוש. במחצית השנייה של השנה שעברה הוטמעו במקום מכונות האחסון של EMC על ידי אנשי ה-IT בכללית, בשיתוף עם אנשי תים מקבוצת מלם-תים. בנוסף, הוטמעו באתר תוכנות וירטואליזציה של VMware, מערכות הפעלה של מיקרוסופט ותוכנות של סיטריקס וקוקפיט. בסוף 2008 זכתה One1 במכרז להקמת מערך השרתים מתוצרת HP באתר, תהליך שהסתיים בימים אלה.

השרתים משמשים כשרתי גיבוי עבור אלפי עובדי הכללית המשתמשים במערכת העמרי (מערכת חלוקת תרופות לבתי מרקחת), במערכת ה-ERP מבוססת סאפ ובמערכת הדואר האלקטרוני. כמו כן, הם מהווים גיבוי לאתר האינטרנט של הכללית, בו גולשים מאות אלפי משתמשים מדי יום.

דורון יצחקי, CTO באגף המיחשוב של שירותי בריאות כללית, אמר: "הפרויקט אופיין כך שאתר ה-DRP יפעל גם באופן שוטף, ויאפשר הפעלה מהירה של אתר ה-DRP במקרה של הרס מתקן האם". הוא הוסיף, כי "אנו מממשים גם מעבר מגישת ה-Scale-UP לגישת ה-Scale-Out, המבטיחה פיזור רוחבי של משאבי המיחשוב הארגוניים ללא תלות של יישום אחד בצריכת המשאבים של יישום אחר. כך, מתקבלת יכולת שדרוג רוחבית כמעט ללא הגבלה. טכנולוגיית ה-X64 של HP המבוססת מעבדי שש ליבות, נבחרה כטכנולוגיה המתאימה ביותר לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים