החל ממחר: ה-FBI ינתק מאות אלפי גולשים ברחבי העולם מהאינטרנט

ה-FBI ינתק מאות אלפי מחשבים ברחבי העולם שנגועים בווירוס DNS Changer, שהופץ בנובמבר האחרון ● הווירוס משנה את כתובות ה-IP בשרתי ה-DNS, ובכך שינה את נתיב הגלישה של המחשבים ובמקום האתרים אליהם ביקש הגולש להגיע, הוא מפנה אותו לאתרים מתחזים ● לאור העובדה שיש מיליארדי מחשבים ברחבי העולם, סביר להניח שהפגיעה במחשבים בישראל תהיה מועטה, אם בכלל

ה-FBI צפוי לנתק החל ממחר (ב') מאות אלפי גולשים ברחבי העולם שהווירוס DNS Changer מצוי במחשבים שלהם – כך על פי הודעה של הבולשת האמריקנית. לאור העובדה שיש מיליארדי מחשבים ברחבי העולם, סביר להניח שהפגיעה במחשבים בישראל תהיה מועטה, אם בכלל.

מדובר בווירוס שהופץ על ידי האקרים מאסטוניה, שנעצרו על ידי הרשויות בנובמבר האחרון. ייחודיותו של הווירוס היא בכך שהוא משנה את כתובות ה-IP בשרתי ה-DNS (מערכת שמות הדומיינים), ובכך משנה את נתיב הגלישה של המחשבים ומפנה את הגולש לאתרים מתחזים במקום לאתרים אליהם הוא ביקש להגיע. כך גורם הווירוס לגניבת פרטים אישיים דוגמת מספרי כרטיסי האשראי של הגולשים.

החשש מאובדן יכולת הגלישה נובע מהעובדה שה-FBI יסגור מחר את השרתים נטולי הווירוס שהפעיל על מנת להגן על מחשבים הנגועים בו. להערכת הבולשת האמריקנית, מאות אלפי מחשבים בעולם נגועים בווירוס האמור.

כדי לנסות להימנע מהפסקת הגלישה, מומלץ לבדוק האם המחשב נגוע בווירוסים, באמצעות תוכנות ניקוי המחשבים. למיקרוסופט (Microsoft) ולמרבית ספקיות האבטחה, לרבות סימנטק (Symantec), מק'אפי (McAfee) וקספרסקי (Kaspersky) יש תוכנת ניקוי מחשבים חינמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים