מה מתכננת אפל לשנה הקרובה?

רמזים ראשונים באשר לפיתוחים החדשים של החברה עשויים להינתן בוועידת המפתחים העולמית שתערוך אפל בחודש הבא ● בוועידה תוצג הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה OS X, אשר מכונה Snow Leopard ● יתכן שאפל תזנח את החומרה הקיימת של ה-MacBook ואת מערך היישומים, לטובת מחשב לוח מבוסס Mac OS X

ב-2010 עשויה אפל להציג מכשיר מדיה (Media pad), מחשב לוח (Tablet) או מחשב Netbook. החברה, כהרגלה, מסרבת להגיב על מוצרים עתידיים, אך באתרי חדשות מאסיה כבר פורסמו ניחושים אשר נסמכים על הזמנות שהועברו לספקים.

במקביל מתפתחת חרושת שמועות באשר לסביבה שעליה יתבסס המכשיר החדש – האם היא תהיה פתוחה או סגורה? האם תוענק למשתמשים שליטה מלאה על המכשיר, או שאפל תשוב על מודל הקשר הסימביוטי, כמו בין מכשירי iPod לבין חנות iTunes, וגם המכשירים החדשים יהיו נתונים לפיקוחה ההדוק?

יתכן שאפל תזנח את החומרה הקיימת של מחשבי MacBook ואת מערך היישומים לטובת מחשב לוח עם מערכת ההפעלה Mac OS X, דוגמת Axiotron Modbook, שהוצג בתערוכת Macworld 2006 וזכה לברכתה של החברה. Modbook מיוצר על ידי אותן חברות שמייצרות את מחשבי Macintosh ועלותו היא החל מ- 2,290 דולרים. היצרניות מסירות את הצגים והמקלדות ממחשבי MacBook רגילים ומתקינות בהם את צגי המגע של Axiotron.

רמזים ראשונים למה שמתכננת אפל לשנה הבאה, יינתנו, אולי, בוועידת המפתחים העולמית שתערוך החברה בחודש הבא, ובה תוצג הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה OS X, אשר מכונה Snow Leopard. הסביבה של מערכת ההפעלה מוכרת היטב למפתחים וליצרנים, והמערכת האקולוגית שירתה אותם היטב, במרבית המקרים.

עם זאת, יתכן שסיכויי ההצלחה של מחשב לוח שיתבסס על תשתית של מכשירי iPhone רבים יותר. מחנות App Store כבר הורדו למעלה ממיליארד עותקים של יישומים, ואפילו מפתחים קטנים וחדשים יכולים להציע בה יישומים לכל משתמשי iPhone. ואולם, נוכח הפיקוח ההדוק של אפל על כל יישום, יתכן  שבמהלך 2010 ישגשגו דווקא יישומים שיוצעו למערכת אנדרואיד של גוגל.

דוגמה למה שרבים מחשיבים כפיקוח יתר חודרני של אפל, ניתנה במקרה של Eucalyptus, תוכנה המיועדת לקריאה של ספרים אלקטרוניים. החברה דחתה אותה בטענה שניתן לקרוא בעזרתה את ה-"קמא סוטרא" – ספר תנוחות המין ההודי העתיק, שנכלל בארכיון פרויקט גוטנברג. "קשה לי להבין מדוע זכתה Eucalyptus ליחס שונה מזה שלו זכו יישומים אחרים" כתב ג'יימס מונטגומרי, מפתח התוכנה, בהודעה שפרסם בבלוג. "מדהים גם הניסיון לצנזר באופן ידני תכנים ברשת האינטרנט הציבורית – מה עוד שמדובר בספרים קלאסיים עתיקים".

את ה- "קמא סוטרא" אפשר, כמובן, לקרוא גם בדפדפן Safari של אפל עצמה, ביישום Kindle של Amazon או בתוכנות אחרות לקריאה של ספרים אלקטרוניים במכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים