גוגל מפתחת עבור יו-טיוב מנגנון לזיהוי פנים בסרטוני וידיאו

חוקרי ענקית החיפוש מפתחים תוכנה, שתאפשר לקשר באופן אוטומטי בין פנים שיתגלו בסרטוני וידיאו, לבין שמות של אנשים שיתגלו בטקסט אינטרנטי ● התוכנה כבר מסוגלת לזהות פנים של ידוענים

גוגל מפתחת תוכנה שתזהה פנים אנושיות בסרטוני וידיאו. במאמר שהציגו בוועידה שנערכה בטייוואן, חשפו מהמט סרגין, רישיקש ארדיי, פדרו מורנו ומינג זאו – חוקרים של ענקית החיפוש – כי החברה עובדת על פתרון שיאפשר, בשלב הראשון, לזהות בסרטונים את פניהן של דמויות ידועות. על פי החוקרים, בתנאים אידיאליים – למשל קריין טלוויזיה שפניו מופיעות על המסך במשך פרק זמן ארוך כמעט ללא תנועה ותחת תאורה טובה – אפשר לזהות את הפנים בקלות יחסית. אולם, התנאים אינם תמיד אידיאליים, ומשום כך, במקרים רבים, המשימה כלל אינה פשוטה.

החוקרים כבר פיתחו שיטה שמאפשרת לקשר באופן אוטומטי בין פנים שמתגלות בתמונות לבין שמות של אנשים שמתגלים בטקסט של דפי אינטרנט או תגיות. המערכת אינה זקוקה לתקופת אימון וניתן להפעיל אותה גם במסד נתונים ענק דוגמת זה של יו-טיוב. ביו-טיוב מייחסים חשיבות רבה לאיתור סרטונים שמככבות בהם דמויות ידועות – גם משום שבאופן טבעי, סרטונים כאלה מושכים יותר צופים ומאפשרים להציג יותר פרסומות, וגם כדי לאתר הפרות של זכויות יוצרים.

"רשת האינטרנט נמצאת במצב של שינוי מתמיד, ידוענים חדשים צצים כל העת בתרבות הפופולארית בעוד ששמות ידועים מהעבר נעלמים", נכתב במאמר. "משום כך, כושר הלימוד העצמאי והיכולת להוסיף דמויות חדשות כל העת הם אבני היסוד של עבודתנו". על פי המאמר, המערכת מסוגלת לזהות מאות אלפי פנים של דמויות ידועות, תוך הסתמכות על העומק העצום של רשת האינטרנט.

דוברת מטעם יו-טיוב מסרה, כי המערכת אינה קשורה למנגנון שמציעה החברה לבעלי תכנים כדי לזהות חומרים שלהם ולנהל אותם באתר לשיתוף וידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים