קווטיום רכשה את סיקר סקיוריטי הישראלית תמורת עשרה מיליון דולרים

המוצר Seeker של החברה הנרכשת מיועד לאתר פרצות אבטחה ביישומים כבר בשלבי הפיתוח, לאמת אותן ולתעד את תהליך ההתקפה בווידיאו ● העסקה התאפשרה לאחר שיתוף פעולה בין החברות שהוגדר על ידי האיחוד האירופי כ-"פרויקט חדשני ופורץ דרך" ● במסגרת העסקה, מתכוונת קווטיום להגדיל את מרכז המו"פ של סיקר סקיוריטי בהרצליה

קווטיום (Quotium technologies) האירופית רכשה את סיקר סקיוריטי (Seeker Security) הישראלית, חברה שמפתחת מוצרים לבדיקות אבטחת יישומים – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי מדובר בכ-10 מיליון דולרים.

בעקבות העסקה תהפוך סיקר סקיוריטי, חברה הפועלת מהרצליה ומונה כיום 20 עובדים, למרכז המו"פ של קווטיום. עופר מאור, מנכ"ל סיקר סקיוריטי, יכהן כ-CTO וחבר דירקטוריון של קווטיום וימשיך לנהל את מרכז הפיתוח בישראל.

המיזוג יבוצע באמצעות עסקת החלפת מניות. ערב העסקה החזיקה קווטיום בכ-7% ממניות סיקר סקיוריטי, כמשקיעה אסטרטגית בחברה.

העסקה התאפשרה לאחר תקופה ארוכה של שיתוף פעולה בין החברות בפיתוח ובמכירת מוצרי Seeker. הפיתוח המשותף זכה להכרה על ידי האיחוד האירופי כ-"פרויקט חדשני ופורץ דרך" (כחלק מ-EUREKA) וזכה למימון מהמדענים הראשיים בישראל ובצרפת.

המוצר Seeker של החברה הנרכשת מיועד לאתר פרצות אבטחה ביישומים כבר בשלבי הפיתוח, לאמת אותן ולתעד את תהליך ההתקפה בווידיאו. כל זאת נעשה באופן אוטומטי לחלוטין, כך שלא נדרשת מומחיות בהפעלת המוצר. הוא מאפשר לאנשי פיתוח ללא כל הכשרה באבטחת מידע לבנות יישומים מאובטחים החל מהשלב הראשון, ובכך להוריד את עלויות אבטחת המידע בארגון באופן משמעותי. בשנת 2010 נבחרה סיקר סקיוריטי כאחת מ-10 חברות הסטארט-אפ המובילות באבטחת מידע במסגרת תחרות ה-Innovation Sandbox של כנס RSA. בשנת 2011 נבחר Seeker כ-Cool Vendor על ידי חברת המחקר גרטנר (Gartner) והוכר על ידה כדור הבא של הטכנולוגיה באבטחת יישומים.

סיקר סקיוריטי הוקמה בשנת 2008 על ידי יזמי חברת הקטיקס (Hacktics), רון פורת, טל מוזס ועופר מאור. עסקת המיזוג של סיקר סקיוריטי מגיעה שנה וחצי לאחר שיזמי החברה מכרו את פעילות הייעוץ ובדיקות אבטחת המידע של הקטיקס לארנסט אנד יאנג. עד היום גייסה סיקר סקיוריטי סכום של פחות ממיליון דולרים ממשקיעים פרטיים.

עופר מאור, מנכ"ל סיקר סקיוריטי, מסר ש-"מטרת המיזוג הינה ניצול היתרון היחסי של שתי החברות, תוך מינוף מערך המכירות הבינלאומי של קווטיום והסינרגיה בין המוצרים של שתיהן. Seeker מהווה מוצר אסטרטגי עבור קווטיום ואנחנו מתכוונים להגדיל את ההשקעות בפיתוחו, על מנת להבטיח שנמשיך להוביל את השוק. בכוונתנו להגדיל את מרכז הפיתוח בישראל ב-50% כבר במהלך השנה הקרובה". הוא הוסיף, כי "אנחנו שמחים שהצלחנו לשמור את הטכנולוגיה של Seeker בישראל. היה חשוב לנו לאורך המשא ומתן שהטכנולוגיה שפיתחנו תישאר כאן ותעזור למיצוב של ישראל כמובילה טכנולוגית".

קווטיום הינה חברת תוכנה בינלאומית המתמחה בתוכנות לבדיקה וניטור של מערכות ארגוניות ופתרונות לארגונים. בין לקוחות החברה נמנות חברות פורצ'ן 500 (Fortune 500) רבות בתחומי הבנקאות, הביטוח, התעשייה, התקשורת, המסחר ועוד, כמו גם לקוחות בתחום הממשל, הביטחון והבריאות ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם בפריז ויש לה סניפים ומערך מכירות בינלאומי באירופה ובארצות הברית.

מישל טיבריני, מנכ"ל קווטיום, אמר ש-"אנחנו שמחים לצרף לשורותינו את הצוות של סיקר סקיוריטי, שתהפוך למרכז הפיתוח של קווטיום בישראל. אני בטוח שהפעילות של סיקר סקיוריטי והרחבת מרכז הפיתוח החדש יוכיחו את עצמן עבור לקוחותינו ברחבי העולם ועבור בעלי מניותינו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים