בית משפט בטקסס הטיל קנס של 200 מיליון דולרים על מיקרוסופט בגין הפרת זכויות בפטנט

בית המשפט קבע, כי מיקרוסופט הפרה פטנט של החברה הקנדית i4i, הן במעבד התמלילים וורד והן במערכת ההפעלה חלונות ויסטה ● סכום הקנס עשוי לגדול אם יימצא שענקית התוכנה הפרה את הפטנט בזדון ● עורך דין מטעם i4i אמר, כי "אי-מיילים שהתקבלו ממיקרוסופט מוכיחים שהיא ידעה על קיומו של הפטנט" ● דוברת מטעם מיקרוסופט מסרה, כי בכוונתה של החברה להגיש ערעור על ההחלטה

קנס בסך של 200 מיליון דולרים הושת בסוף השבוע על ידי בית משפט במדינת טקסס שבארצות הברית על מיקרוסופט בגין הפרת זכויות בפטנט של חברת התוכנה הקנדית i4i. אם יימצא שמיקרוסופט ביצעה את ההפרה בזדון, יוכל בית המשפט להגדיל את הקנס.

בנוסף, מבקשת I4i מבית המשפט להוציא צו נגד ענקית התוכנה בדרישה, כי תפסיק את השימוש שמפר את הפטנט. דגלאס קוולי, עורך דין מטעם החברה, אמר, כי "אי-מיילים שהתקבלו ממיקרוסופט מוכיחים שהיא ידעה על קיומו של הפטנט וביצעו את ההפרה כדי להביא לכך שהמוצרים של i4i יהיו מיושנים".

לעומתו, אמרה דוברת מטעם מיקרוסופט בתגובה להחלטת בית המשפט, כי "הראיות מצביעות בבירור על כך שלא הפרנו זכויות וכי הפטנט של i4i אינו בתוקף". לדבריה, "אנו מאמינים, כי אין הצדקה משפטית או עובדתית לסכום כה גבוה של פיצויים, ונבקש מערכאת הערעור להפוך את ההחלטה על פיה".

i4i היא חברה מטורונטו שמציעה תוכנה לעיבוד מסמכים. בשנת 2007 הגישה החברה תביעה כנגד מיקרוסופט בטענה, כי זו הפרה ביודעין את זכויותיה באחד מהפטנטים שרשומים על שמה, הן במעבד התמלילים וורד והן במערכת ההפעלה חלונות ויסטה.

בחודש שעבר הוטל על מיקרוסופט קנס בסכום של 388 מיליון דולרים בגין הפרת זכויות בפטנט אחר של חברת Uniloc, המציעה תוכנה כנגד פיראטיות. מיקרוסופט הודיעה, כי בכוונתה לערער גם על פסק דין זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים