אפל הכריזה על iOS 6, שכוללת את שירות המפות החדש שלה

שירות המפות החדש של אפל כולל מיפוי תלת-מימדי שיורד לפרטי פרטים ● כמו כן, iOS 6 כוללת הדרכה לנהג צעד אחר צעד, עד להגעה ליעד, וחידושים שונים ב-Siri ● אחד התוספים המעניינים במערכת ההפעלה החדשה הוא האפשרות Do Not Disturb, שבאמצעותה ניתן להורות למכשיר שלא לקבל שיחות טלפון והודעות בזמנים מסוימים או לקבל אותן בזמנים אלה רק מאנשים ספציפיים ● הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תצא, על פי אפל, בסתיו הקרוב

אפל (Apple) הציגה אמש (ב') את מערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבי Mac,  כמה מחשבים ניידים, בהם Macbook PRO דק מאוד, והכי מעניין – את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה iOS. ההכרזות בוצעו בפתיחת כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC.

טים קוק, מנכ"ל החברה, הציג בדבריו כמה נתונים סטטיסטיים, בהם זה שלפיו יש כיום יותר מ-400 מיליון חשבונות Apple ID עם כרטיסי אשראי רשומים. כמו כן, מספר היישומים ב-AppStore עומד על יותר מ-650 אלף, כאשר 225 אלף מתוכם מיועדים ספציפית ל-iPad. היישומים הללו נמכרים כיום ב-155 מדינות מסביב לעולם, מסר קוק. בנוסף, מספר המשתמשיפ ב-iCloud, ממשק הענן של אפל, שהושק רק לפני שנה, מגיע ל-125 מיליון.

”המטרה שלנו תמיד הייתה לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים ולעשות שינוי בחייהם של אנשים אחרים“, אמר קוק.

ההכרזה המדוברת ביותר באירוע הייתה על ה-iOS 6. הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית מבית אפל כוללת את מערכת המפות החדשה של החברה, שתותקן במכשירי אפל במקום מערכת המפות של גוגל (Google). מדובר במפות מלאות כלל עולמיות, עם תמיכה בעדכוני תעבורה ופקקים, כמו גם קישוריות לבתי עסק ותמיכה במערכת yelp.

החידוש המשמעותי ביותר בתחום המפות הוא מיפוי תלת-מימדי, בדומה למה שגוגל הציגה לפני מספר ימים. התמונה מגיעה עד לפרטי פרטים ויש תנועה מהירה של ה-“מצלמה“. זמן הטעינה של שטחים חדשים מהיר מאוד. מפות התלת-מימד החדשות תומכות ב-Turn by Turn Navigation – הדרכת נסיעה צעד אחר צעד, ממש כמו ב-GPS. ההדרכה נעשית בהנחיית העוזרת האישית Siri,. ניתן לשאול אותה כיצד להגיע למקומות אקראיים או ספציפיים.

חידוש נוסף ב-Siri, שמותאמת מעכשיו ל-15 מדינות שונות (היא עדיין לא תומכת בעברית), הוא היכולת ויכולה לענות גם על שאלות בנושאי ספורט, סרטים ומסעדות. ניתן אף לפרסם מעתה באמצעותה סטטוסים בפייסבוק (Facebook) וציוצים בטוויטר (Twitter). עוד חידוש מעניין בה הוא Eyes Free. מדובר בכפתור שיותקן בהגאים של מכוניות מדגמים שונים ויאפשר תקשורת עם Siri ללא צורך בהורדת העיניים מהכביש. בנוסף, ניתן להשתמש מעתה ב-Siri גם באמצעות ה-iPad החדש.

אחד התוספים המעניינים ב-iOS 6 הוא האפשרות Do Not Disturb, שבאמצעותה ניתן להורות למכשיר שלא לקבל שיחות טלפון והודעות בזמנים מסוימים או לקבל אותן בזמנים אלה רק מאנשים ספציפיים. השיחות עדיין מגיעות למכשיר, אך המסך לא נדלק והמכשיר אינו מצפצף ורוטט.

יישום נוסף בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית מבית אפל הוא Passbook, שמאפשר גישה לכרטיסים אלקטרוניים דרך ברקודים המופיעים על המכשיר, במטרה לחסוך מקום בארנק.

כמו כן, בוצעו ב-iOS 6 עדכונים ליישום הדואר, הורחבה התמיכה לבעלי מוגבלויות, חודש העיצוב לחנויות המקוונות של אפל ובוצעו שיפוצי מראה קלים.

iOS 6 נתמכת במכשירי iPhone 3Gs ומעלה, iPad 2 ומעלה ו-iPod Touch מדור רביעי, ותהיה זמינה, לפי אפל, ”בסתיו הקרוב“.

חידושים גם במחשבי ה-Mac
אפל אף הציגה במסגרת האירוע חידושים בתחום המחשבים הניידים. כך, משפחת ה-Macbook Air עברה שינוי מקיף בחומרה, ועתה היא כוללת את המעבד Ivy Core Bridge 2.0GHz dual-core i7 מבית אינטל (Intel). ניתן לשדרג אותו עד ל-3.2 ג'יגה-הרץ, עד 8 ג'יגה-בייט של זיכרון ועד 512 מגה-בייט של RAM. מצלמת ה-Facetime של ה-Macbook Air החדש משודרגת לאיכות של 720p וניתן לרכוש Macbook Air בדגמי 11 אינץ‘ ו-13 אינץ‘ במחיר שנמוך ב-100 דולרים מאלה של הדגמים הקודמים. ה-Macbook Air החדש נמכר החל מהיום בארצות הברית.

בהמשך הוצג מחשב Macbook Pro חדש לחלוטין, דק להפליא וכולל את Retina Display – המסך החד של אפל, שמיובא ממכשירי ה-iOS ל-Macbook Pro. מדובר במחשב בעובי של 0.71 אינץ‘ והוא כולל מעבד Intel Core i7 ארבע ליבתי ומסך בגודל 2880 על 1800, מה שאומר שיש בו יותר מחמישה מיליון פיקסלים. על אף היותו מחשב דק, יש לו שבע שעות בטרייה. כמו כן, המחשב מבוסס על זיכרון פלאש (Flash) בלבד. חידוש מעניין נוסף ב-Macbook PRO החדש הוא העובדה שהמאווררים שלו עוצבו באופן א-סימטרי, כך שלא ”ינהמו“ באופן אחיד. חידוש זה יגרום למחשב להישמע הרבה יותר שקט. ה-Macbook Pro החדש מצויד בחיבורי HDMI, Firewire, USB 2/3, שני חיבורי Thunderbolt וחריץ SD card מובנה. כמו במחשבי ה-Macbook Air, גם ממנו הושמט חריץ ה-DVD. ה-Macbook Pro החדש נמכר בארצות הברית החל מהיום בדגם של 15 אינץ‘ בלבד.

במהלך האירוע הוצג אף Mac OS X 10.8, הידוע גם בשם Montain Lion וכולל כ-200 חידושים. יש בו תמיכה מובנית הרבה יותר מעמיקה ב-iCloud בתחום המסמכים והקבצים; יישום Reminders שמסונכרן באופן מלא עם מכשירי ה-iOS; יישום Notes הפועל באופן זהה; יישום Messages שמאפשר שליחת הודעות בין מחשבי Mac ומוצרי iOS למחשבי Mac אחרים; Notification Center – מרכז ההתראות, שמגיע ל-Mac OS X לאחר שיושם ב-iOS 5 וכולל תמיכה מובנית בטוויטר ובפייסבוק; ומרכז המשחקים Game Center של אפל, שמאפשר למשתמש לשחק עם משתמשים אחרים ב-iOS.

מערכת Mac OS X Mountain Lion תצא בחודש הבא ותעלה 19.99 דולרים –  10 דולרים פחות מהמערכת הקודמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים