גוגל וסמסונג הציגו מחשבי ChromeOS חדשים

לצד מחשב Chromebook נייד חדש מסדרה 5, הציגו השתיים גם מחשב נייח ראשון, שזכה לכינוי Chromebox ● תכונה חדשה שכלולה בשני המחשבים, היא עדכוני מערכת הפעלה מקוונים, שמבוצעים באופן אוטומטי ● סיזר סנגופטה, מנהל המוצר בגוגל: "זהו הצעד הבא שלנו במסע אל עבר חווית מיחשוב שמתחדשת כל הזמן וממוקדת במהירות, פשטות ואבטחה"

גוגל (Google) וסמסונג (Samsung), הציגו שני מחשבים חדשים המבוססים על מערכת ההפעלה ChromeOS: נייד Chromebook מסדרה 5 ומחשב נייח ראשון, שזכה לכינוי Chromebox, מסדרה של 3.

לפי נתוני גוגל, ה-Chromebook החדש מספק שיפור של כ-300% בביצועים לעומת הדור הקודם. המחשב מבוסס על מעבד סלרון (Celeron) דו-ליבתי מדגם 867 של אינטל (Intel), שפועל במהירות שעון של 1.3 ג'יגה-הרץ. ה-Chromebook מגיע מצויד ב-4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה וכונן SSD בנפח של 16 ג'יגה-בייט, שמיועד לצורכי אחסון מקומיים ולעבודה באופן לא מקוון, בהתאם לשינויים שערכה גוגל לאחרונה במערכת ההפעלה, כששילבה בה שולחן עבודה דמוי זה של חלונות (Windows).

הנייד החדש מגיע עם מסך בגודל 12.1 אינץ', המציע רזולוציה מרבית של 1,280×800 פיקסלים. הוא שוקל כ-1.5 קילוגרם, ולפי החברה יכול לעבוד במשך שש שעות ללא הפסקה. המכשיר כולל גם שני חיבורי USB 2.0 וחיבורי HDMI ו-DVI. הגרסה שתומכת ב-WiFi בלבד עולה 450 דולרים ואילו הגרסה שתומכת גם ב-3G עולה 550 דולרים.

ה-Chromebox הוא מחשב שולחני קטן ממדים: אורכו ורוחבו כ-19 ס"מ וגובהו כ-3.5 ס"מ. המחשב מצויד גם הוא במעבד סלרון כפול-ליבה, אך מדגם B840 – שפועל במהירות שעון של 1.9 ג'יגה-הרץ. החיבור לאינטרנט מתבצע באמצעות כבל רשת המחובר בין המחשב לנתב. שאר התכונות של ה-Chromebox דומות לאלו של ה-Chromebook, להוציא העובדה שהוא יכול לתמוך בו זמנית בשני מסכים בגודל של עד 30 אינץ' וברזולוציה של עד 2,560×1,600 פיקסלים. מחירו עומד על 330 דולרים.

תכונה חדשה שכלולה בשני המחשבים, היא עדכוני מערכת הפעלה מקוונים, שמבוצעים באופן אוטומטי. תכונה זו זיכתה את המחשבים מצידה של גוגל בכינוי The Always New Computers. "זהו הצעד הבא שלנו במסע אל עבר חווית מיחשוב שמתחדשת כל הזמן וממוקדת במהירות, פשטות ואבטחה", אמר מנהל המוצר בגוגל, סיזר סנגופטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים