רבעון מעורב להוט: ההכנסות זינקו ב-25%; הרווח הנקי צלל ב-26%
הכנסות החברה עברו במהלך הרבעון הראשון של השנה את רף מיליארד השקלים והרווח הנקי שלה עמד על 59 מיליון ● הרווחיות של הוט נפגעה כתוצאה מהעלייה בהוצאות ובחבות המס שלה ● מספר המנויים של הוט עלה במהלך הרבעון, בכל תחומי פעילותה
הוט (HOT) רשמה ברבעון הראשון של 2012 תוצאות מעורבות: מהדו"חות הכספיים של החברה, שפורסמו היום (ד'), עולה שההכנסות שלה צמחו ברבעון המדווח ב-24.94% ועמדו על 1.03 מיליארד שקלים לעומת 822 מיליון ברבעון הראשון של 2011. החברה רשמה עליות בהכנסות בכל תחומי הפעילות שלה – טלוויזיה בכבלים, אינטרנט וטלפוניה, כמו גם הפעילות של מירס. לעומת זאת, הרווח הנקי של החברה צלל ב-26.25% ל-59 מיליון שקלים בהשוואה ל-80 מיליון.
הסיבות לירידה ברווחיות של החברה נעוצה בעליות שנרשמו בהוצאות ובחבות המס שלה. ההוצאות הכלליות של הוט צמחו ב-31.15% ועמדו על 881 מיליון שקלים אל מול 670 מיליון וחבות המס זינקה ב-120% ל-22 מיליון שקלים לעומת 10 מיליון.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של הוט גדלו ברבעון ב-21.56% ל-719 מיליון שקלים בהשוואה ל-564 מיליון והרווח הגולמי שלה עלה ב-19.38% ל-308 מיליון שקלים אל מול 258 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-29.99% לעומת 31.39%.
בסעיפים התפעוליים רשמה הוט תוצאות מעורבות. בעוד שההוצאות התפעוליות הרבעוניות של החברה זינקו ב-52.83% ל-162 מיליון שקלים בהשוואה ל-106 מיליון, הרווח התפעולי שלה פחת ב-3.95% ל-146 מיליון שקלים אל מול 152 מיליון.
ה-EBITDA הרבעוני הסתכם ב-396 מיליון שקל – גידול של 12.82% לעומת 351 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2011.
החברה סיימה את הרבעון עם 893 אלף מנויים לשירותי הטלוויזיה בכבלים שלה – כ-2,000 מנויים יותר מאשר ברבעון הקודם, 773 אלף מנוי אינטרנט – עלייה של 5,000 מנויים בהשוואה לרבעון הקודם, 654 אלף מנויי טלפון קווי – 19 אלף יותר – ו-437 אלף לקוחות של מירס.
סטלה הנדלר, יושבת ראש קבוצת הוט, אמרה לאחר פרסום התוצאות, כי "ברבעון זה ממשיכה הקבוצה לבסס את עצמה כקבוצת תקשורת צומחת ומשמעותית. אנחנו בונים קבוצה בהסתכלות ארוכת טווח".
הרצל עוזר, מנכ"ל החברה, אמר ש-"אנחנו ממשיכים להציג שיפור בפרמטרים העסקיים בכל תחומי פעילותנו".
תגובות
(0)