גילי רון, מטריקס: "העולם הנייד יוצר לארגונים אתגרים – אך גם הזדמנויות"

"על מנת שהשינוי הזה, המעבר לעבודה בעולם הנייד, יצליח, יש לערוך שינוי תרבותי, תודעתי וארגוני", אמרה רון, סמנכ"לית שיווק ושיתופי פעולה במטריקס, בכנס שערכה החברה יחד עם iDigital, נציגת אפל בישראל ● לדבריה, "המערך כרוך בשינויים פנים ארגוניים מרחיקי לכת מול כל הממשקים של הארגון"

"רוב הארגונים רואים במגמת ההצטרכות של ה-IT ובעולם הנייד איום, אלא שהם צריכים להבין שמדובר בהזדמנות עסקית", כך אמרה גילי רון, סמנכ"לית שיווק ושיתופי פעולה במטריקס. לדבריה, "על מנת שהשינוי הזה, המעבר לעבודה בעולם הנייד, יצליח, יש לערוך שינוי תרבותי, תודעתי וארגוני. אנחנו מלמדים את הארגונים לראות בשינוי הזה הזדמנות עסקית אדירה. זה כמובן כרוך בשינויים פנים ארגוניים מרחיקי לכת מול כל הממשקים של הארגון".

רון הנחתה אירוע שנערך היום (ג') ב-"מקום על הים" בנמל יפו. באירוע של מטריקס ונציגת אפל (Apple) בישראל, iDigital, הושקה פעילות מטריקס כאינטגרטורית (ASI – ר"ת Apple System Integrator) של מוצרי החברה בישראל. במסגרת זו, תספק מטריקס פתרונות ושירותים לארגוני האנטרפרייז בארץ, המבוססים על מוצרי אפל.

"עולם המובייל יוצר הזדמנויות, כיוון שהעובדים מחוברים למכשירים שהארגונים לא שילמו עליהם, וכעת העובדים זמינים בכל מקום ובכל עת", ציינה רון. "כך, השיח הטכנולוגי-עסקי מתרחב וספקי IT שעבדו רק מול המגזר הפרטי נכנסים לארגונים. זו ממש מהפכה".

"המספרים מדברים", הוסיפה. "ב-2016, מיליארד לקוחות ברחבי העולם יהיו בעלי טלפונים חכמים. ההוצאה העסקית על פרויקטים בעולם הנייד תגדל ב-100%, על פי פורסטר (Forrester) ותהיה לכך השלכה על תקציבי ה-IT הארגוניים". נתון נוסף שציטטה רון מגיע ממחקר של IDC ומצביע על כך שהוצאות המובייל הארגוניות יגדלו כבר השנה ב-23%. היא אף ציטטה מחקרים של גרטנר (Gartner) ופורסטר שלפיהם אפל היא שחקנית מובילה בתחום. "האתגר הוא בכניסת שחקן המזוהה עם עולם התוכן הצרכני אל ארגוני אנטרפרייז", אמרה.

"מגמת ה-BYOD (ר"ת של 'הבא את המכשיר האישי שלך מהבית') מהווה אתגר אמיתי", אמרה רון. היא סיכמה בציינה, כי במימוש פרויקטים בעולם הנייד יש להתייחס לכמה היבטים, בראשם אבטחת מידע וכן פיתוח, יישום, ניהול תמיכה, שימושיות ובחירת אינטגרטור מנוסה.

"ה-iPad שינה את חוקי המשחק"
ברטראנד גודינו
, מנהל פיתוח עסקי באפל לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), אמר ש-"ה-iPad שינה את חוקי המשחק. הוא משנה את האופן בו העובדים מתקשרים בינם לבין עצמם ובינם לבין הארגונים. כמו כן, האופן בו העובדים צורכים ומשתמשים במידע משתנה, ואף אופן העבודה בכלל. היבט חדש נוסף הוא שיתוף המידע בין העובדים".

"אנשים רגילים לחשוב על אפל כמשהו חוויתי ויצירתי", אמר גודינו. "את החוויה הזאת, ובעיקר את זכות הבחירה, הם מבקשים להביא גם לעולם העבודה שלהם. לתופעה הזאת קוראים BYOD. באמצעות המכשירים האלה, הגבול בין המשרד לבית מיטשטש יותר ויותר, והמנהלים כבר יודעים שהטשטוש הזה מעצים את התפוקה והיעילות של העובדים". הוא ציטט נתונים לפיהם 93% מ-500 החברות הגדולות בעולם כבר משתמשות ב-iPhone או מבצעות פיילוט לאימוץ המכשיר. "94% מאותן חברות נמצאות בתהליך דומה לגבי השימוש ב- iPad, אף על פי שמדובר במוצר בן שנתיים בלבד", אמר.

לדברי גודינו, "בניית אסטרטגיה ארגונית ושילוב המכשירים במערך העבודה של הארגון יאפשרו לו להשתפר בכל האפיקים – החל ממכירות, דרך תמיכה בעובדי הארגון ובלקוחותיהם, עבור בשיפור התהליכים העסקיים וכלה ביצירת זמינות גבוהה".

"הערך המוסף טמון בטכנולוגיה"
טוני כהן
, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי במגדל, הציגה את בניית האסטרטגיה הארגונית לעבודה סביב מכשירי אפל בחברת הביטוח. לדבריה, "סוכני הביטוח עובדים, כידוע, גם עם כל המתחרים שלנו. הבנו שעלינו לתת להם ערך מוסף ושהערך לא יצמח ממוצר כזה או אחר, שכן הסטנדרטיזציה בשוק שלנו גבוהה".

"לדעתנו, הערך המוסף טמון בטכנולוגיה", אמרה כהן. "חברת הביטוח שתיתן את כלי העבודה הטוב יותר תגדיל את שביעות הרצון ואת הנאמנות של הסוכנים. על רקע כל ההבנות האלה, הבחירה בבניית אסטרטגיה ארגונית סביב מכשירי אפל הייתה אך טבעית". היא סיכמה באמרה, כי "נתנו לסוכני הביטוח את כל העולם בכף היד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים