האם אפל תנטוש את יישום המפות של גוגל במערכת ההפעלה הבאה שלה?

נראה שאפל מוכנה לנתק את קשריה הארוכים עם יישום המפות של גוגל ולהחליפו ביישום חדש פרי פיתוחה, שישולב בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה למכשירי ה-iPhone, ה-iPad וה-iPod ● על פי הדיווחים, היישום ייכתב מחדש, אולם המראה והחוויה הכללית שלו יישארו דומים לזה של גוגל ● נראה שהשינוי יושק כבר בחודש הבא

אפל (Apple) מתכננת שינוי מהותי ביישום הניווט שלה במכשירי ה-iPhone, ה-iPad וה-iPod: החברה עומדת לסלק את יישום המפות של גוגל (Google) ממערכת ההפעלה הבאה שלה, ותחליף אותה בנתוני מיפוי מתוצרתה – כך לפי מקורות שצוטטו באתר 9to5mac. נראה שהשינוי יושק כבר בחודש הבא.

גוגל סיפקה עד כה את הנתונים ליישום המפות שלה במכשירי ה-iPhone מאז הושקו בראשונה ב-2007. במהלך השנים האחרונות רכשה אפל כמה חברות מיפוי, בהן Poly9 ,C3 Technologies ו-Placebase. מעניינת במיוחד היא C3 Technologies, בעלת טכנולוגיה למיפוי תלת ממדי.

לפי 9to5mac, יישום המפות החדש למערכת ההפעלה iOS ייכתב מחדש, אולם המראה והחוויה הכללית שלו יישארו דומים ליישום הנוכחי. אפל אף תשנה את הלוגו של היישום על ידי שינוי צבעיו, כדי להדגיש את העובדה שהוא פותח מחדש.

התכונה הבולטת ביותר שתשתנה ביישום של אפל תהיה מראה תלת-ממדי של רחובות ובניינים, מה שיפצה על טכנולוגיית Street View של גוגל, שמספקת מראה תלת-ממדי.

בהתחשב בעובדה שהיישום של גוגל בפלטפורמת iOS הוא יציב ובעל ביצועים טובים, נראה שהמטרה של אפל היא להפסיק לסמוך על גוגל בהקשר למה שנחשב בעיניה כיישום ליבה במערכת iOS. אפל מתרחקת מגוגל במהלך השנים האחרונות, שבהן היא מתחרה מולה "ראש בראש" בעולמות הסמארטפונים והטאבלטים.

התשובה לשאלה האם גוגל תמשיך לספק יישום מפות לפלטפורמת iOS תהיה בגדר ניחוש בלבד.

שינוי דומה מתרחש גם בחלונות פון (Windows Phone), אם כי מסיבות שונות – חלונות פון 7 הסתמכה על יישום Bing Maps לצורך שירותי מיקום. כעת, משנוקיה (Nokia) אימצה את מערכת ההפעלה, עוברת המערכת הסובבת של חלונות פון ליישום המפות של נוקיה, המבוסס על נתוני מיפוי של Navteq. החברה הפינית מייחסת חשיבות גדולה מאוד לאספקת שירותי ניווט ומיפוי איכותיים.

נראה שיישום המפות החדש מבית אפל יוצג בוועידת המפתחים הקרובה שתיערך בחודש הבא. ועידה זו משמשת לאפל במה להודעות על גרסאות ה-iOS החדשות, וזו בוודאי תשתמש בה להציג את מאמצי התוכנה האחרונים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים