BDI: אינטל – מקום העבודה הטוב ביותר בארץ

על פי סקר של BdiCoface, עולה כי אינטל ממוקמת במקום הראשון זו השנה החמישית ברציפות ● עוד בצמרת הדירוג: חברת החשמל, טבע, HP ומיקרוסופט ישראל, שקפצה שישה מקומות ● ירידה חדה בדירוג לחברות התקשורת, ביניהן פרטנר, בזק וסלקום ● תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BdiCoface: "מניתוח השוואתי של הנתונים בין שתי תקופות - תחילת השנה וסוף השנה, עולה שהשיקול החשוב ביותר בבחירת מקום עבודה היה ונותר גובה השכר"

אינטל (Intel) ישראל עומדת בראש דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, כך על פי סקר של BdiCoface, המתפרסם זו השנה השמינית ברציפות.

אינטל ישראל ממוקמת במקום הראשון בדירוג זו השנה החמישית ברציפות. אחריה מדורגות חברת החשמל, טבע, HP ישראל. מיקרוסופט (Microsoft) ישראל מדורגת במקום החמישי, אליו קפצה מן המקום ה-11, בו דורגה בשנה שעברה.

במקום השישי נמצא בנק הפועלים, שירד מהמקום החמישי אשתקד. גוגל (Google) ישראל, קפצה 18 מקומות, מהמקום ה-25 בשנה שעברה למקום השביעי. בנק לאומי מדורג במקום השמיני, אמדוקס (Amdocs) במקום התשיעי עם קפיצה של שמונה מקומות בדירוג, ואילו קבוצת שטראוס סוגרת את העשירייה הראשונה של המקומות שהכי טוב לעבוד בהם. השנה, חברות ההיי-טק והטכנולוגיה תופסות  50% מהעשירייה הראשונה ברשימה.

בין החברות שהתחזקו באופן משמעותי בדירוג השנה, ניתן למצוא נציגות נכבדת למגזר ההיי-טק: גוגל ישראל, אמדוקס, וכן צ'ק פוינט (Check Point), המדורגת במקום ה-28, שקפצה 16 מקומות בהשוואה לדירוג אשתקד. אלתא מערכות טיפסה 15 מקומות למקום 34, סאנדיסק איי אל זינקה ב-17 מקומות למקום ה-50, ורינט (Verint) מערכות אשר נכנסה השנה לרשימה היישר למקום ה-54, ומארוול (Marvell) ישראל שזינקה ב-21 מקומות, וכעת ממוקמת במקום ה-68. חברת הננו-טכנולוגיה אפלייד מטיריאלס, המפתחת מערכות מתקדמות לבדיקת שבבים, דורגה במקום ה-47 – עלייה של 9 מקומות יחסית לדרוג הקודם (56).

את הירידה החזקה ביותר בדירוג החברות שטוב לעבוד בהן, רשמו השנה חברות התקשורת. החברות ממגזר זה שומרות אמנם  על נתח של 8% מתוך רשימת ה-100, אולם שבע מתוך שמונה החברות המופיעות ברשימה, דורגו במקומות נמוכים יותר באופן משמעותי. בשנה שעברה כיכבו החברות פרטנר, בזק וסלקום בעשירייה הראשונה, אך בדירוג  2012 אין כלל ייצוג למגזר התקשורת בעשרת המקומות הראשונים. פרטנר ירדה מהמקום השני למקום ה-11, בזק מהמקום העשירי ל-14 וסלקום ירדה מהמקום השישי ל-16.

ניתן להסביר את השינוי במעמד חברות התקשורת כהמשך לצמצום ברווחי החברות, הרפורמה המתרחשת בשוק התקשורת וכניסת מתחרים לענף. כמו כן, ייתכן ולפיטורים בפרטנר היה חלק בעניין, מה שגרם לחברה לרדת מהמקום השני ברשימת 2012.

חברות נוספות שדירוגן נפגע עקב המחאה החברתית הן רשת שופרסל שהידרדרה 14 מקומות ומדורגת במקום ה-84, תנובה, שירדה ארבעה מקומות ומדורגת השנה במקום 33, וחוגלה קימברלי שאיבדה 30 מקומות והידרדרה למקום ה-92. חברות נוספות שרשמו ירידה משמעותית  בדירוג 2012 הן DBS שירותי לווין (YES) שהידרדרה 19 מקומות למקום ה-53, רד תקשורת מחשבים שירדה 19 מקומות ודורגה השנה במקום ה-60, ומירס תקשורת שאיבדה 19 מקומות בדירוג ודורגה במקום ה-52, ככל הנראה כתוצאה מהמיזוג עם HOT, עזיבת בעלי תפקידים ועוד.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BdiCoface: "מניתוח השוואתי של הנתונים בין שתי תקופות – תחילת השנה וסוף השנה – עולה שהשיקול החשוב ביותר בבחירת מקום עבודה היה ונותר גובה השכר. בהשוואה לשנה הקודמת, המשקל שנותנים העובדים לתנאי השכר אף עלה. כך הוא הדבר גם בנוגע לשיקולים המדורגים במקום השני והשלישי – יחסי העבודה והיציבות התעסוקתית. היותם של עובדי חברות ההיי-טק בראש המשתכרים במשק, כשלאחריהן עובדי חברת חשמל, יכולה להסביר את כיכובן בראש רשימת החברות שטוב לעבוד בהן בישראל".

ינאי הוסיפה, כי "לאורך הרשימה ניכרת התחזקות מובחנת של חברות ההיי-טק, המהוות 34% מכלל החברות ברשימת ה-100, השילוב של שכר גבוה יחסית ויוקרה תורמים לכך. ניתן לראות שההעדפה הברורה של העובדים היא לחברות גדולות ויציבות, שמקנות לעובד תחושה של חוסן ויציבות, בוודאי בהשוואה לסטארט-אפים בענף. ניתן להניח שהתחזקות הענף רק תגביר את המגמה הזו, אך עלינו להיות זהירים ולבחון את ההשפעה של המשבר הכלכלי באירופה על הביקושים בענף, ועל היצוא".

יהושע בקולה
, מנכ"ל HP ישראל, אמר כי "הדירוג שלנו משתפר בעקביות מזה חמש שנים. לפני שנתיים נכנסנו לעשירייה המובילה ושמנו לעצמנו כמטרה להיכנס לחמישייה הפותחת. ההישג מבטא את המשך ביסוס מעמדנו כחברה מובילה ושחקן מרכזי בשוק הישראלי. עוצמתנו נובעת ותלויה בהון האנושי של החברה, שתורם מדי יום את יכולותיו ומוביל את החברה להישגים רבים ומגוונים. בתוך כך אנו משתדלים להעניק לעובדינו אפיקי קידום, תנאים וסביבת עבודה איכותית ומאתגרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים