סטיב מילס, יבמ: "ארגונים מוציאים 76 סנט מכל דולר על כוח עבודה – אנחנו כאן לשנות את זה"

"רק כרבע מההוצאות של ארגונים הן על ציוד ותוכנה", אמר מילס, סגן נשיא יבמ העולמית, בכנס Impact 2012 ● לדבריו, ניתן לשנות זאת באמצעות פלטפורמה חדשה של יבמ

06/05/2012 10:40

"מכל דולר שארגונים מוציאים, כשלושה רבעים – 76 סנט – מיועדים לתשלום עבור עבודה, ורק כרבע מוקצה לציוד ולתוכנה", כך אמר סטיב מילס, סגן נשיא יבמ (IBM) העולמית. מילס אמר את הדברים במסגרת Impact 2012 – כנס התוכנה של החברה, שנערך השנה בלאס ווגאס.

מילס הציג במסגרת הכנס נתונים ממחקר שנערך באחרונה אודות התפלגות ההוצאות על מיחשוב בארגון. תוצאות המחקר סייעו ליבמ לפתח את פלטפורמת PureSystem, שעל פי החברה, תאפשר לארגון לחסוך בעלויות העבודה – החל מהורדת הצורך בתכנון, עיצוב והקמה של החומרה, ההוצאות על תכנון והקמת מרכיב התשתיות. בשלב האחרון, שלב היישומים, יבמ שמה לעצמה מטרה לצמצם למינימום הנדרש את ההוצאה על עבודה.

באמצעות הפלטפורמה יכול הארגון להקים מערכת חדשה ביום עבודה אחד בלבד. "הגדולה של PureSystem לעומת כל פתרון אחר היא שהפלטפורמה חוסכת בזמן ובעבודה", אמר מילס. לדבריו, "חברות שמציעות פתרונות דומים, כגון אורקל (Oracle), נכנסו לשוק רק בתקופה האחרונה, בעוד שאנחנו התחלנו בעבודה על הפתרון כבר לפני עשור. כבר לפני ארבע שנים יבמ החלה בפרויקט בשם Flex, שהוא אחד המרכיבים המהותיים בפלטפורמה החדשה. בלתי אפשרי להשוות בין מה שחברות כמו אורקל, EMC, סיסקו (Cisco) או HP מציעות למה שאנחנו מציעים. הפלטפורמה שלנו מכסה את כל מה שהארגון צריך – משלב החומרה וכלה בתקשורת, בסיסי נתונים, שרתי יישומים, מחוללי ממשקים, כלי פיתוח, כלי בקרה, ניהול תוכן, ניהול משתמשים, פתרונות אנליטקה וכמובן חבילה עצומה של יישומים מוכנים מהקופסה ישר להתקנה. האם אפשר להשוות את המגוון וההיקף הזה לאיזה שהוא פתרון של מי מהמתחרים שלנו?"

לדברי מילס, יבמ חרטה על דגלה את הקוד הפתוח "ואנחנו הולכים איתו עד הסוף". הוא ציין, כי "PureSystems יכולה לעבוד עם כל פתרון חלקי של המתחרים, בין אם בסיס נתונים של אורקל, תשתיות תקשורת של סיסקו, כלי ניטור של HP או אפילו אחסון של EMC. הפלטפורמה שלנו יכולה לשלב כל אחד מהפתרונות הנ"ל בתוכה בזכות האמונה בסביבה פתוחה של יבמ".

"אצלנו, סביבה פתוחה פירושה פתוחה עבור כולם, ולא רק עבור המוצרים שלנו", הדגיש מילס. "אני יודע שנהוג לומר שבתחום הטכנולוגיה רואים את אותו הסרט שוב ושוב, ורק משנים את המונחים הטכנולוגים, או שמדובר באבולוציה של התפתחות הטכנולוגיה, אבל אני אומר לכם שהפעם אנחנו משנים את חוקי המשחק. זה לא אותו הסרט שראינו בעבר, זו לא רק אבולוציה – זו רבולוציה של ממש".

עמדת מחשב? תזכיר לי מה זה?
יבמ החליטה שהתחום בו עליה להתרכז, התחום בו העולם העסקי והאישי יתמקד בחמש השנים הקרובות, הוא תחום המובייל. עד לפני מספר שנים, יבמ ייצרה ושווקה מחשבים אישיים ולא רק שרתים ארגונים, אולם בהמשך החליט הענק הכחול למכור את כל הפעילות שלו בתחומים אלה ל-לנובו (Lenovo). מאז מתמקדת יבמ בתחומים המסורתיים שלה – חומרה ותשתיות – אולם במקביל שוקדת על פיתוח שווקים ופתרונות בחזית הטכנולוגיה.

הנושא החם ביותר במהלך הכנס, שכמעט כל משתתף דיבר עליו, הוא המובייל. כך, למשל, יבמ קיימה במהלך הכנס סמינר בנושא "רפואה ומובייל". את הסמינר הובליו אנשי יבמ ביחד, עם סמנכ"ל הטכנולוגיות של בית חולים ממונטריאול שהינו בין החלוצים בעולם בשימוש במובייל בעולם הרפואה. יצוין שהכוונה היא לאו דווקא לביו-טכנולוגיה או לרפואה מרחוק. הסמינר התמקד בעבודה היום יומית של הצוות הרפואי וכיצד פתרונות המובייל של יבמ משפרים את החיים של אנשיו.

אחד המציגים, רופא מנתח בבית החולים הקנדי, סיפר שמאז שבית החולים אימץ את הפלטפורמה החדשה החיים שלו התשנו לחלוטין. "אם פעם, כאשר היה מקרה חירום והייתי מקבל ביפר, היה עליי לחפש טלפון קרוב, להתקשר למחלקה, לברר מה קורה וברוב המקרים להיכנס לאוטו לנסוע מייד לבית החולים, מהסיבה הפשוטה שהמידע מהתיק הרפואי של החולה פשוט לא היה זמין לנגד עיניי. עכשיו, כאשר מחפשים אותי דחוף, שולחים לי הודעת SMS, אני פותח את הטאבלט שלי, מקבל מיידית את תמונת המצב של החולה, יכול לבדוק מה קרה איתו במהלך התקופה האחרונה, לקבוע לאחות או לרופא התורן את הטיפול שצריך לתת ועוד. במקרים מסוימים, הטאבלט הופך למצלמה, והוא מבקש מהאחות שתיגש לחולה המדובר ותראה לרופא בשידור חי באמצעות הטאבלט את החולה ומה קורה לו". "מדובר במהפכה של ממש", הוסיף.

אנשי בית החולים סיפרו שיש להם 1,500 מכשירי iPad 2 אותם רכשו עבור הצוות הרפואי, כאשר לכל אחד מהרופאים יש טאבלט בביתו וכן יש טאבלט תורן בעמדת הטעינה בכניסה למחלקה, בו משתמשות האחיות שבמשמרת. בתשובה לשאלה כיצד הם מתמודדים עם העובדה שהמוצרים של אפל (Apple) סגורים ואפילו יכולות השינוי של הגדרות האבטחה נמוכות ענו אנשי בית החולים תשובה מפתיעה. הם ציינו שהגוף שאחראי בממשל הקנדי על תחום הרפואה והטכנולוגיה ביקש לבדוק, לפני שנתן לבית החולים את האישור להשתמש ב-iPad, את הזיהומים שעלולים לעבור בגלל השימוש בטאבלט  ולמנוע אפשרות של חשיפת מידע רפואי במקרה שהטאבלט יהיה זמין לאנשים שאינם רופאים. "בכל הנוגע לאבטחת מידע", אמרו אנשי בית החולים, "העברנו את הרופאים הכשרה אודות שימוש בטאבלט, כיצד למנוע שמי שאינו מורשה יוכל לראות את המידע. בנוסף, מערכת המחשב מוחקת אוטומטית ומיידית את כל המידע ששמור בכל טאבלט שנעלם, נגנב או אובד. כמו כן, הטאבלט משמש שרכיב (או עמדת מחשב של פעם), אבל המידע לא שמור עליו. יש בו רק יישום וכל המידע שמור בענן הפרטי של בית החולים. בפועל, מדובר במערכת מוגנת יותר מעמדת מחשב אישי שהמידע שמור בתוכה בדיסק המקומי, ובוודאי מאשר תיק נייר, שכל אחד יכול לפתוח אותו ולעיין בו".

"צוות בית החולים ערך מחקר מקיף בנושא הזיהומים", המשיכו, "ומסתבר שהזיהומים הגדולים ביותר בנמצאים בתיק הנייר ולאחר מכן על גבי המקלדות והעכברים של עמדות העבודה שבמחלקה. על הטאבלטים כמעט שאין זיהומים. הסיבה לכך מאוד הגיונית – אנחנו מנקים ומחטאים את הזכוכית של הטאבלט כל הזמן, כי אחרת יהיה קשה לראות דרכה".

הם הוסיפו, כי "כעת אנחנו סוף סוף יכולים להתמקד בעבודה האמיתית שלנו, להציל חיי אדם, במקום להתמודד עם עבודה מול מחשב, שמטבע הדברים – מגביל את התנועה ואת העבודה שלנו", הוסיפו אנשי הצוות הרפואי".

סמנכ"ל הטכנולוגיות של בית החולים אמר שהשינוי הגדול ביותר בעקבות הכנסת עולם המובייל לבית החולים הוא ש-"העובדים אצלנו מחכים ליום שגם להם יהיה טאבלט ועמדות העבודה יהפכו להיסטוריה".

התקבלת לעבודה? תביא איתך את העמדה שלך
אחד הנושאים שעניינו משתתפים רבים בכנס היה היעלמותן הצפויה של עמדות העבודה האישיות. מהפיכת המובייל גורמת לשינוי של תעשיות וטכנולוגיות שנחשבו כעמידות בפני הזמן, למשל טלוויזיה, רדיו, עיתונים או משחקים. עם זאת, לא מדובר במהפכה אלא בתהליך טבעי: טכנולוגיה חדשה מחליפה טכנולוגיה ישנה יותר. החלק יוצא הדופן בטכנולוגיה שיבמ דוחפת ומובילה הוא שבעזרת הטפלפורמה שלה לא יהיו יותר שולחנות עבודה, עמדות עבודה אישיות וצורך בכל תשתיות התקשורת שפרוסה בכל משרד.

ההיעלמות ההדרגתית אולם מהירה של המחשבים האישיים קורית בעזרת הטכנולוגיה החדשה של הענק הכחול ותפיסת העולם פתוח לכולם שלו. אחת הדוגמאות שמייצגות זאת הכי טוב היא הרעיון של "תביא איתך את העמדה שלך לעבודה". הכוונה איננה לכך שהעובדים יביאו מהבית את המחשב האישי או הנייד שלהם, אלא לנצל את העובדה שלכל בן אדם יש לכל הפחות טלפון חכם אחד , שלא לדבר על טאבלט, וכל אחד אוהב לארגן לעצמו את הטאבלט לפי ההעדפות שלו. לכן, במקום לנסות להכתיב לעובד את תנאי העבודה שלו, העובד יתחבר למערכת בעבודה בעזרת הטלפון החכם או מחשב הלוח שלו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים