עמית כהן, CTO ספיין: "ספק אינטרנט שלא יעבור למודל SaaS – ייצא מהעסק"

כהן אמר את הדברים בעקבות ההכרזה של אינטרנט בינת וספיין על הסכם לשיתוף פעולה בתחום ● לדבריו, "בימים אלה אנו בונים גם ענן משותף עם יבמ, שיאפשר לנו לספק את השירותים הללו גם ללקוחות הנמצאים תחת רגולציה, כגון חברות ביטוח, פיננסים וכדומה"

ספקית האינטרנט לעסקים אינטרנט בינת, וחברת ספיין, המספקת פתרונות מיחשוב ו-IT מבוססי מודל SaaS (תוכנה כשירות), הכריזו על הסכם לשיתוף פעולה ביניהן. במסגרת ההסכם, תרחיב אינטרנט בינת את שירותי האינטרנט ואת מערך הפתרונות העסקיים שהיא מספקת ללקוחותיה באמצעות פלטפורמת השרתים של ספיין, אשר מבוססת על מודל SaaS; צפי ההכנסות השנתי מההסכם מוערך בכמיליון שקלים.

בשיחה עם אנשים ומחשבים, הסביר עמית כהן, CTO ספיין, את הרציונאל שמאחורי ההסכם: "לקוחות IT רבים עוברים בהדרגה מרכישת חומרה ותוכנה, על כל הכרוך בכך – מקום בחדרי המחשב, שכירת טכנאים ואנשי תמיכת IT וכדומה – לתשתית מיחשוב ענן עם SaaS. הלקוחות הללו ירכשו פחות חומרה ורשיונות תוכנה וישתמשו בעיקר בתוכנה שעל גבי הרשת. כך, הלקוח רוכש רק את מה שהוא צריך – בזמן שהוא צריך".

מה האינטרס של ספקיות האינטנרט בהסדר הזה?
"ה-SaaS הוא תחום שיוביל בקרוב גם את ספקיות האינטנרט. עבור הספקיות, זה ביזנס חדש לגמרי, כי מה שהם מכרו עד היום זה קו אינטרנט, ראוטר ופיירוול. הן נמצאות אצל כל לקוח, כי הן חיברו אותו לאינטרנט. יש פה כסף על הרצפה שהן לא שמו לב אליו עד היום, ו-SaaS מאפשר להם לאסוף אותו".

כיצד זה פועל?
"הטכנולוגיה שלנו כבר קיימת ועובדת – הספק לא צריך להקים שום תשתית. אנחנו בונים לו פורטל אינטנרט המהווה חנות וירטואלית תחת המותג שלו, ובנוסף אנחנו מספקים תשתית חיוב וגביה וכן את תשתיות ה-IT. כך, אנו מאפשרים לו להפעיל את השירות עד שבוצעה הטרנזקציה הכספית. לדוגמה, במקום שלקוח יתקין שרת אקסצ'יינג', יקנה חומרה ותוכנה ויעסיק טכנאים – הוא יוכל פשוט להכנס לאתרים של אחת הספקיות או של אינטגרטור, לקבוע כמה תיבות הוא רוצה, איזה גודל של תיבות, האם הוא רוצה שירות אימיילים לטלפון, איזו רמת אבטחה, אם הוא רוצה את תוכנת הקליינט של האאוטלוק וכו'; ברגע שהוא לוחץ על האישור, השירות באוויר. באותה דרך ניתן לספק גם שירותי Call Center, תשתית פיתוח, CRM, תשתית QA ועוד".

איפה נמצאים פיזית השרתים שלכם?
"יש לנו תשתיות גדולות באינטרנט בינת ובבזק בינלאומי. בימים אלה אנו בונים ענן משותף יחד עם יבמ, שיתארח באחד המתקנים שלהם, ואז נוכל לספק את השירותים הללו גם ללקוחות הנמצאים תחת רגולציה, כגון חברות ביטוח, פיננסים וכדומה".

ומה בדבר הצד של יצרניות התוכנה, כיצד הן אמורות להיערך?
"ספקיות ה-IT מתמודדות כבר כמה שנים עם רווחיות מאוד קטנה בפרויקטים, ולכן הן צריכות לחשוב לפי איזו אסטרטגית SaaS הן ימשיכו את מסלול העסקים שלהן. הן יכולות להיות שותפות שלנו ואז לפתח תחומי עסקים חדשים. עבור בתי תוכנה, אנו מספקים שירות שבו מתאפשר להמיר אפליקציות מהתקנה מקומית ל-SaaS, למכור את אותן ולהכנס לעולם הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים