השר הרשקוביץ: תקציב משרד המדע יוגדל ב-50% ל-130 מיליון שקלים

בסיכום עם משרד האוצר הוחלט, כי התקציב יגדל למרות הקיצוץ הרוחבי שייעשה במסגרת התקציב שאושר במשרדי הממשלה השונים ● משרד המדע מתכוון להשקיע את הסכומים בפיתוח תשתיות מחקר, אנרגיות ירוקות, ננו-טכנולוגיה וקידום תוכנית המו"פים האזוריים ● שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "הרחבת התקציב מצביעה על סדר העדיפויות של הממשלה"

תקציבו של משרד המדע יוגדל ב-50%, ויעמוד על 130 מיליון שקלים – כך הוחלט בסיכום בין משרד האוצר לשר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ. זאת למרות הקיצוץ הרוחבי שהושת על משרדי הממשלה. כמו כן, סיכם השר הרשקוביץ עם האוצר, כי תקציב מנהלת השירות האזרחי-לאומי, הכפופה למשרדו, יוגדל, בכדי לאפשר מאות מקומות שירות נוספים.

השר הרשקוביץ כינה את הסיכומים עם האוצר "בשורה עצומה". לדבריו, "גם בתקופה של משבר כלכלי, הגענו להבנה שהעצמת המדע והטכנולוגיה וטיפוח ההון האנושי יבטיחו את עתיד המדינה".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים לאן מיועד הסכום הנוסף, כ-45 מיליוני שקלים, ענה הרשקוביץ: "יש לנו תוכניות רבות. הכסף הנוסף אפילו לא יספיק לכולן. אנחנו מתכוונים ללכת על כמה כיוונים של סיוע בפיתוח תשתיות מחקר, במיוחד להיכנס לכמה תחומים שחשובים במיוחד בתקופה הנוכחית, כגון: אנרגיות ירוקות, ולהמשיך בהשקעות בתחום הננו-טכנולוגיה". הוא הוסיף, כי "כמו כן, אני רוצה לקדם עוד את תוכנית המו"פים האזוריים וכן את תלם – גוף המאגם משאבים ממשרדים שונים כדי לקדם מחקרים בעלי חשיבות עליונה".

"מעבר לזה, אני מתכונן להתחיל תוכנית בתחום החינוך בשם 'פרחי מדע'. הכוונה היא להביא את המדע לנוער, במיוחד בתקופות בהן היכולות קטנות יותר, באזורים פחות מפותחים. הן בפריפריה הגיאוגרפית והן בפריפריה הדמוגרפית יש איזורים שאינם פריפריאליים מבחינה גיאוגרפית, כדוגמת בני ברק, שחשוב להביא אליהם את המדע. כמו כן, אני מבקש להמשיך לפתח את סוכנות החלל הישראלית", הוסיף.

איך הצלחת להשיג את הרחבת התקציב בתקופה של קיצוץ?

"אני חושב שגם בתקופה כזאת, השקעה במדע היא השקעה בעתיד של המדינה. אנחנו מטפלים במשאב הכמעט יחידי שיש לנו – ההון האנושי. התוצאה מצביעה על סדר העדיפויות של הממשלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים