אינטל נקנסה ב-1.45 מיליארד דולרים

ענקית המעבדים נענשה על ידי הנציבות האירופית בעוון הפרת חוקי ההגבלים העסקיים וניסיון לפגוע ב-AMD ● לטענת הנציבות, אינטל שילמה ליצרניות מחשבים על מנת שהן תעכבנה תכניות להשקת מוצרים בהם מוטמעים שבבי AMD, או תימנענה מביצוע עסקאות עם החברה ● זהו הקנס הגדול ביותר אותו הטילה הנציבות האירופית אי פעם

הנציבות האירופית השיתה היום (ד') קנס בגובה 1.06 מיליארד יורו – סכום השווה ל-1.45 מיליארד דולרים – על יצרנית השבבים אינטל. הקנס הוא בגין הפרה של תקנות ההגבלים העסקיים ובשל הניסיון לפגוע במתחרותיה, ובראשן – AMD.

לדברי נילי קרוס, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות, "במעשיה אלו, אינטל פגעה במיליוני צרכני מחשב אירופים, על ידי כך שבכוונה תחילה פעלה כדי להרחיק מהמגרש את מתחרותיה בעולם השבבים. אינטל פעלה כך במשך שנים, כאשר היא מנצלת את המעמד המוביל שלה בשוק השבבים למחשבים אישיים כדי לפגוע במתחרותיה".

אינטל גם מואשמת על ידי הנציבות, כי "שכנעה" את יצרניות המחשבים לרכוש דווקא את השבבים שלה; החברה שילמה ליצרניות מחשבים על מנת שהן תעכבנה תכניות להשקת מוצרים בהם מוטמעים שבבי AMD, או תימנענה מביצוע עסקאות איתה.

זהו הקנס הגדול ביותר אותו הטילה הנציבות האירופית אי פעם, והוא עולה אפילו על הקנס של 896 מיליוני יורו שהוטל על יצרנית הזכוכית סיינט גוביין, בשל הקפאת מחירים שביצעה, ועל הקנס של 497 מיליוני יורו שהוטל על מיקרוסופט, אשר ניצלה את מעמדה החזק בקרב מדינות השוק האירופי. הנציבות האירופית קבעה, כי על אינטל לשלם את הקנס בתוך שלושה חודשים. גובה הקנס נקבע לאחר חישובים שונים של נתח השוק של אינטל ורווחיה העולמיים, והנציבות ציינה, כי גובה הקנס מייצג 4.15% ממחזורה של אינטל ב-2008.

החקירה נגד אינטל, שמעבדיה מותקנים ב-80% מהמחשבים בעולם, נפתחה ב-2001, בעקבות תלונה של AMD, לפיה היא מנסה לדחוק את רגליה מהשוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים