"בזמן מיתון – חובה להעצים את חוויית הלקוח"

"אסור לבזבז הזדמנויות עסקיות. העיקרון הזה נכון במיוחד עבור השוק הקמעונאי", אומר סגל בראיון ל-DailyMaily ● וריפון עומדת להכניס לשוק הישראלי חבילה של מוצרי חומרה, תוכנה ותקשורת – פתרונות טכנולוגיים חדשים להעצמת חווית הרכישה, שנועדו במיוחד עבור שוק הריטייל, ושרובם טרם הופעלו בארץ

"בתקופת מיתון כלכלי כמו עתה, אסור לבזבז הזדמנויות עסקיות. העיקרון הזה נכון במיוחד עבור השוק הקמעונאי. העצמת חוויית הלקוח על מנת למקסם מכירות – וכך, כמובן, ליצור הכנסות עבור העסק, היא משימה חיונית והכרחית", אומר אורי סגל, מנהל הפיתוח העסקי בחטיבה הקמעונאית של וריפון ישראל, בראיון ל-DailyMaily. החברה עומדת להכניס לשוק הישראלי בחודשים הקרובים חבילה של מוצרי חומרה, תוכנה ותקשורת – פתרונות טכנולוגיים חדשים, שנועדו במיוחד עבור שוק הריטייל, ושרובם טרם הופעלו בארץ.

"עד שווריפון נכנסה לישראל הכרנו בעיקר קופות 'נורית', שבהן נעשה שימוש בחנויות רבות. הופתענו עד כמה בישראל לא מכירים מוצרים יעודים מתוחכמים שיש לוריפון להציע לקמעונאים בארץ. רק עתה הם נחשפים בעזרתנו לטכנולוגיות המאוד מתקדמות הללו", אומר סגל. לדבריו, המערכות "הרבה יותר מקצועניות מהקיים והן כבר פועלות בלא מעט מדינות בעולם".

וריפון העולמית רכשה ביולי השנה את פעילותה של א.ח.ישומים, ואת סל מוצרי המותג שלה "גזית", שזו סיפקה ללקוחותיה בשוק הקמעונאי. על פי פרסומים שונים, שווי העסקה עמד בין 40 ל-60 מיליון שקלים. מערכות גזית השונות, המדגימות את הסינגריה בינן ובין מוצרי וריפון, מספקות פתרונות מלאים לקמעונאים – החל מהקופות ודרך מערכת הגיבוי, המשרד הקדמי והעורפי וגם מערכות הערך המוסף לחנויות, כמו מוסיקה ופרסומות על צגי טלויזיה.
 
בין המוצרים שווריפון עומדת לדחוף לשוק המקומי ובהיקפים משמעותיים, ניתן למצוא מערכת שליטה ניהול ובקרה בשם GazitMate, המבצעת את ספירת הלקוחות הנכנסים לחנות וכמה עסקות קניה הם ביצעו, כולל פילוח לפי שעות היממה. המערכת משווה ביצועי מוכרנים מול פוטנציאל, ומדווחת למנהל החנות, המשמרת או בעל העסק. "אלו נתונים חשובים מאד במיוחד בתקופת משבר, כאשר המטרה של עולם העסקים היא לדעת הרבה יותר על יותר לקוחות, על רצונותיהם וכיצד להציע להם מוצרים ושירותים נוספים שיתאימו להם", אומר סגל.

עד היום, מערכת מסוג זה הופעלה בעיקר בקניונים הגדולים אבל באחרונה מחירה ירד והותאם לשוק הישראלי. "לפני שבע או שמונה שנים", אמר סגל, "מחיר יחידה שכזאת החל ב-3,000 דולרים, ועתה הוא סביב 1,000. עתה אנו הולכים גם לקמעונאי הקטן, הפשוט. התאמנו את המערכות עבור כל חנות ולא רק לרשתות או לסניפים". לדבריו, "המערכת מונה את כניסת הלקוחות בפתח החנות והיא כוללת יחידת תקשורת לרשת בזק (IP). כל הנתונים וניתוחם מגיעים ישירות למנהל העסק לצורך מדידת הביצועים. באמצעות מערכת זו 'חסל סדר תירוצים' של המוכרנים שהיה להם יום חלש", אומר סגל.

חידושים נוספים שווירפון תכניס לשוק הקמעונאי בארץ, במיוחד בחודשים הקרובים, הם מערכת MX870, הפועלת על פי התקן הבינלאומי PCIDSS המחמיר, שנועד להגן על פרטי כרטיסי האשראי. המערכת מבצעת את העיבוד, ההצפנות והאבטחה. בעת שלקוח משלם באמצעות כרטיס אשראי וממתין לעובד החנות שיארוז למענו את המוצר שרכש, הוא גם נחשף לתכנים, מסרים ופרסומות שמטרתם להציע לו מוצרים נוספים. המערכת הותאמה לצרכי השוק בישראל. היא מיועדת בעיקר לחנויות גדולות או לרשתות. מערכת נוספת היא ה-MX960, המכונה בווריפון גם "קופת קלאודיה פישר", בגלל יופי עיצובה. היא מוקשחת ורגישה פחות מהאחרות לתקלות. המערכת כוללת קורא כרטיסי-אשראי, מסך שאיננו רגיש לשריטות ויחידת אוורור לדיסקים.

מערכת ה-GazitShark היא מערכת מתחום ה-BPM לניהול תהליכים עסקיים. "היא מסייעת לבעלי העסקים והמנהלים לדרבן מוכרנים להיות 'כרישי מכירות' כיוון שהיא מודדת ביצועים, מתכננת וקובעת יעדים עבורם וגם מציגה נתוני אמת על מצבם ברשת הקמעונאית, גם ביחס לעמיתיהם העובדים בסניפים אחרים. כל התרבות הארגונית משתנה באופן חיובי תודות למערכת מסוג זה", ציין סגל. לדבריו, את כל הנתונים מקבל מנהל החנות או הרשת על צג המחשב שלו במשרדו העורפי. "אנו מאמינים, כי באמצעותה יכולה רשת קמעונאית להגדיל את מחזור המכירות שלה והיא כלי מובהק להתמודדות עם המיתון". המערכת, שתוצע על בסיס שכירות, נכנסה באחרונה לניסוי פיילוט ועל פי הערכותיה של וריפון-ישראל תראה יותר ויותר בשוק הקמעונאי המקומי במהלך 2009.

מערכת נוספת היא ה-Gazit-4U – גם היא מערכת חדשה המכוונת להגדיל את מחזור המכירות. "היא מופנית ללקוח. מטרתה העיקרית להגדיל את תדירות כניסתו לאותה חנות, להגברת הנאמנות שלו אליה", מסביר סגל. במערכת מסוג זה, ימצאו שימוש מועדוני לקוחות כדי להתאים מבצעים ומסרים לחברי המועדון וללקוחות שלהם, לאסוף מידע על הלקוחות ולהציע להם מוצרים המותאמים לטעמם ולרצונותיהם הספציפיים ובהתאם לרכישות קודמות שהם ביצעו והפרטים שמסרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים