מאיר שור, בנק לאומי: "אין בענן מפגש בין הצרכים העסקיים של הארגונים, למה שספקי ה-IT מציעים"

"הנושאים המרכזיים הם לא הטכנולוגיים אלא אלה הקשורים לעצם קיומנו - שו"ב ותהליכי ייצור", אמר שור - ה-CTO של הבנק, בכנס "מכרז ענן" ● לדבריו, "הניסיונות הקצרים שלנו בענן הציבורי מראים שבעיה של ימים יכולה לארוך גם חודש" ● קורין פרץ, CTO בנק הפועלים: "אנו מבצעים פרויקטים תוך צפי לשימוש בענן" ● מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל: "הנושא הראשון שארגון צריך לבדוק בטרם הליכה למיחשוב ענן, הוא בשלות ארגונית"

"במיחשוב ענן קיים כיום פער: אין מפגש בין הצרכים העסקיים והתפעוליים של חלק מהארגונים, דוגמת המגזר הפיננסי, לבין מה שספקי ה-IT מציעים", כך אמר מאיר שור, ה-CTO של בנק לאומי. לדבריו, "הנושאים המרכזיים הם לא הטכנולוגיים אלא אלה הקשורים לעצם קיומנו – שו"ב ותהליכי ייצור. הניסיונות הקצרים שלנו בענן הציבורי מראים שבעיה של ימים יכולה לארוך גם חודש. כאשר נחתם חוזה הוא נוקשה – אין לארגון יכולת לבטא את צרכיו".

שור דיבר בכנס "מכרז ענן" שנערך היום (א') במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. במסגרת האירוע, שהתקיים בהנחייתו של פלי הנמר – נשיא ויזם הקבוצה, הוצגו צרכי המנמ"רים לתחום הענן, בפאנל אותו הנחה רפאל פוגל – מנהל הוועידות המקצועיות באנשים ומחשבים. לאחר מכן הוצג היצע ספקיות ה-IT כמענה לדרישות המנמ"רים.

על פי שור, "הרגולציה מייצרת את האבטחה לטובת הענן הפרטי והציבורי. יש לנו ניסיונות ראשוניים לעשות דברים ולנצל שירותים במסגרת זו. אנו מנסים לבנות קטלוג שירותים, אבל מדובר במהלך רווי אתגרים". בנושא אבטחת מידע, ציין, כי "ספקי מיחשוב הענן נותנים לו מענה טוב, אבל עולה השאלה של הפקדת סוגי מידע שונים, לצד הצורך בממשל IT. יש שאלות מהותיות שצריך לבחון". הפתרון להשארת הנתונים בתוך הארגון כדי להלום לרגולציות, אמר שור, "הוא הליכה לענן מיחשוב בן כלאיים – הנתונים יישארו בארגון, אך העיבוד שלהם ייעשה בענן".

לגבי ענן פרטי, ציין, כי "התחלנו תהליך של וירטואליזציה כבר בשנת 2003 וכיום 80% מהשרתים הם וירטואליים. עלינו לעשות וירטואליזציה של הרשתות ושל תחנות עבודה. יש לנו עוד דרך ארוכה. אנו רוצים לעלות לשלב השני של הענן – שלב המיכון. פה יש בעיה, אין באמת יכולת למיכון מלא על הכל. שכבת הווירטואליזציה יוצרת מורכבות נוספת".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

קורין פרץ, ה-CTO של בנק הפועלים. צילום: פלי הנמרקורין פרץ, ה-CTO של בנק הפועלים, אמרה כי "אנו מצויים בשלב מתקדם בנושא וירטואליזציה. מנגד, הרגולטור אוסר עלינו להוציא דברים החוצה. החלטנו לתת לפרויקטים התשתיתיים שלנו 'סוג של טעם בענן'. הפרויקטים הבאים שלנו הם מוכווני ענן פרטי".

כך, אמרה פרץ, פרויקט החלפת המייל, וכן אתר הגיבוי של הבנק, "כולם נעשים תוך צפי לשימוש בענן לטובת קיצור משך זמן הפרויקט, התייעלות ומהירות. כך, כשנהיה יכולים להעביר דברים לענן – נבצע זאת במהירות". היא סיימה בציינה, כי תחום נוסף נערך לקראת הוצאתו לענן, והוא סביבות בדיקות ופיתוח.

בין כלל נציגי הספקים שהציגו מענה לענן, היה גם מאיר אדלר – ה-CTO של CA ישראל. לדבריו, "הנושא הראשון שארגון צריך לבדוק בטרם הליכה למיחשוב ענן, הוא בשלות ארגונית. אחת השאלות המטרידות מנמ"רים בטרם מעברם לענן פרטי וגם ציבורי, היא אילו שירותים יהיו – אם יהיו – בענן וכן באיזה ענן. ארגון צריך להחליט שהוא רוצה לממש ענן. וירטואליזציה היא תנאי מקדים למימוש ענן. רק לאחר מכן מגיע השלב בו יש להחליט איזה סוג של יישומים הארגון צורך והאם להעבירו לענן".

מאיר אדלר - ה-CTO של CA ישראל. צילום: פלי הנמרבגלל הרגולציה, ציין אדלר, "יהיה קשה לצרוך שירותים בענן הציבורי ולכן הפתרון זה IaaS, תשתית כשירות. לא נעביר לענן יישום שלא ניתן להעבירו לענן, כדי למנוע פיתוח כפול". לדברי אדלר, "לאחר שנקבעה האסטרטגיה להעברת היישומים, נדרש לראות איך עושים את ההקצאה של השירותים, איך מאבטחים אותם ואיך מנהלים אותם".

הוא הוסיף, כי "היבט נוסף הוא השו"ב. הרעיון הוא להביא תהליכים מובנים על בסיס Best Practices, וליצור תהליך מלא מקצה לקצה". בשלב הבא, הסביר, "יש לבנות קטלוג שירותים, להחליט איזה שירות אני חושף. אחר כך יש לערוך רישום מי צרך, כמה צרך וכמה זה יעלה לו. זה ייעשה על ידי הטמעת מנוע מיכון עלויות".

"כל הרעיון בענן הוא פשטות, אבל זה לא כזה פשוט", סיכם אדלר, "נדרש ליישם פתרון גמיש, לדבר מול הספקים, הוא צריך להיות פתרון בעל יכולת גידול ופריסה. הטכנולוגיה אינה הבעיה, אלא שבמיחשוב ענן יש גם היבטים ארגוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים