עובד לשעבר במיקרוסופט מתריע על תקלות בחלונות 8

שורה של באגים ושגיאות עיצוב פוגעת בחוויית השימוש במערכת ההפעלה החדשה – כך טוען מייק ביביק - מנהל תוכנית לשעבר במיקרוסופט וכיום מעצב ממשקים אצל המתחרה אמזון, באתר אינטרנט שהקים בשם "לתקן את חלונות 8" ● "חייבים לתקן זאת לפני ההשקה, אחרת מערכת ההפעלה תוגדר ככישלון", קובע העובר לשעבר

עובד לשעבר במיקרוסופט (Microsoft)  הקים אתר אינטרנט שבו הוא מונה שורה של בעיות שקיימות לדעתו במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט – חלונות 8 (Windows 8).

באתר, העונה לשם "לתקן את חלונות 8", קובע מייק ביביק – מנהל תוכנית לשעבר במיקרוסופט, כי שורה של באגים, מוזרויות ושגיאות עיצוב, פוגעת בחוויית השימוש במערכת ההפעלה החדשה. "במיקרוסופט טוענים שהם הצליחו ליצור מערכת הפעלה שפועלת היטב, הן עם עכבר ומקלדת והן בצגי מגע. למרבה הצער, זה לא לגמרי נכון", כותב העובד לשעבר.

מרבית הטענות של ביביק מתמקדות בממשק Metro של מערכת ההפעלה המיועדת. לטענתו, מדובר בסיוט עבור משתמשים שאינם בקיאים בטכנולוגיה. "חלונות 8 מציבה אותך מול לחצן 'התחל' ללא מדריך או סמל עזרה במסך הראשי. חייבים לתקן זאת לפני ההשקה או שמערכת ההפעלה תוגדר ככישלון".

אך יתכן מאוד שביביק אינו חף מאינטרסים. כיום הוא משמש כמעצב ממשקים באמזון (Amazon), שמתחרה במיקרוסופט במספר חזיתות – מענני מיחשוב – שירותי AWS מול שירותי Azure, ועד מחשבי לוח  – Kindle  מול חלונות 8. אולם, יתכן בהחלט שיש ממש בטענות שלו, ולא מן הנמנע, כי משתמשים ותיקים יזדקקו לזמן לא מבוטל כדי להסתגל למערכת ההפעלה החדשה. "במסך הפתיחה מופיעה שורה של אריחים צבעוניים שמייצגים יישומים שנבחרו על ידי מיקרוסופט כברירת מחדל, ולא את כולם", כותב ביביק. "המשתמשים יתקשו לגלות איך מגיעים לשאר היישומים".

ביביק משמיע ביקורת נוספת על כך שהיישומים החדשים יוצעו מעתה רק דרך Windows Store, וגם על כך שהגלגלת של העכבר, "שבמשך שנים רבות שימשה לגלילה מעלה-מטה, משמשת מעתה לגלילה שמאלה-ימינה".

אולם, למרות הביקורת, טוען ביביק, כי הוא הקים את האתר החדש כדי להתריע על כך שיש לתקן את מערכת ההפעלה החדשה מבעוד מועד, ולשכנע את מנהלי מיקרוסופט שהדבר הכרחי. "בשבועות הקרובים אני מקווה לנתח לעומק את הבעיות האלה ולהציע פתרונות שניתן יהיה ליישם. המטרה של האתר היא למתוח ביקורת בונה ולא שלילית".

גרסת Consumer Preview של חלונות 8 שוחררה בחודש שעבר. במיקרוסופט לא ציינו תאריך יעד להשקת הגרסה המוגמרת, אך מעריכים כי מערכת ההפעלה החדשה תושק עוד השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים