רבעון קשה לנורטל: ההפסד הנקי זינק בכ-267%; ההכנסות ירדו בכ-37%

ההפסד הנקי של החברה הגיע ברבעון הראשון של 2009 ל-507 מיליון דולרים, וההכנסות - ל-1.73 מיליארד ● נורטל אף רשמה ברבעון המדווח ירידות בהכנסות של כל חטיבותיה ● מייק זפירובסקי, נשיא ומנכ"ל נורטל: התוצאות היו צפויות הן לנוכח הירידה בהיקף הפעילות הכלכלית של החברה שנובעת מהמשבר הכלכלי והן עקב הבקשה לפשיטת רגל, שמשפיעה לרעה על הביקושים

נורטל ממשיכה להיות בצרות: החברה, שנמצאת בפשיטת רגל ומתנהלת תחת סעיף 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקני, צברה ברבעון הראשון של 2009 הפסדים כבדים, והכנסותיה ירדו בשיעור ניכר – 37.3%. אל מול הכנסות של 2.76 מיליארד דולרים ברבעון הראשון של 2008, הגיעו הכנסותיה ברבעון הראשון של 2009 ל-1.73 מיליארד דולרים בלבד. מתוצאותיה לרבעון, שפורסמו הלילה (ב'), עולה שההפסד הנקי של נורטל עלה בשיעור רב יותר – 267.4% – והגיע ל-507 מיליון דולרים לעומת 138 מיליון "בלבד" ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההפסד הנקי של החברה למניה עלה ברבעון המדווח אף הוא, והגיע ל- 1.02 דולרים – עליה של 264.29% לעומת 0.28 דולרים. במקביל, עברה החברה ברבעון הראשון של 2009 להפסד תפעולי. זה עמד על 243.93 מיליון דולרים, לעומת רווח תפעולי של 129.7 מיליון.

כל החטיבות של נורטל רשמו ברבעון המדווח ירידה בהכנסות, כך, הכנסותיה של החברה מחטיבת רשתות התקשורת שלה הסתכמו  ב-737 מיליון דולרים  – ירידה של 32% לעומת כ-1.08 מיליארד דולרים ברבעון הראשון של 2008. ההכנסות ממכירת מערכות תקשורת לעסקים ירדה ב-41%, והגיעה ל-395 מיליון דולרים לעומת כ- 663 מיליון. ההכנסות מחטיבת האת'רנט ירדו בעשירית, והגיעו ל-360 מיליון דולרים לעומת כ-400 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מחטיבת LG-NORTEL ירדו ב-66% והגיע ל-188 מיליון דולרים לעומת כ-553 מיליון. הכנסותיה של נורטל מיתר הסעיפים נותרו ללא שינוי, והגיעו לחמישה מיליון דולרים. יש לציין, כי עליית שער הדולר השפיעה על ההכנסות הרבעוניות של החברה, והורידו אותן ב-225 מיליון דולרים.

ההוצאות הגולמיות של נורטל ירדו ברבעון הראשון של 2009 ב-34.78%, והגיעו לכ-1.05 מיליארד דולרים לעומת כ-1.61 מיליארד ברבעון הראשון של 2008. הרווח הגולמי הרבעוני עמד על כ-686.3 מיליון דולרים – ירידה של 40.35% לעומת כ-1.15 מיליארד. הרווח הגולמי השולי עמד על 39.6% לעומת 41.6%. ההוצאות התפעוליות של החברה עמדו על 869 מיליון דולרים – ירידה של  15% לעומת כ-1.02 מיליארד. ההוצאות הניהוליות, ובכלל זה הוצאות השיווק, פחתו לכ-528 מיליון דולרים – קיטון  של 12% לעומת כ-597 מיליון. ההוצאות על מחקר ופיתוח רשמו ירידה של 19%, והגיעו ל-341 מיליון דולרים לעומת 420 מיליון ברבעון הראשון של 2008.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם מזומנים בסך 2.48 מיליארד דולרים, לעומת 2.4 מיליארד בסוף שנמת 2008. העליה ברזרבות הכספיות של נורטל נבעה הן מהשפעת שינוי השער והן מההכנסות ממכירת נכסים שונים של החברה.

מייק זפירובסקי, נשיא ומנכ"ל נורטל, אמר שהתוצאות היו צפויות הן לנוכח הירידה בהיקף הפעילות הכלכלית שנובעת מהמשבר הכלכלי הגלובלי והן עקב הבקשה שהגישה החברה לפשיטת רגל. על פי זפירובסקי, אלה משפיעים לרעה על הביקושים. עם זאת, הוא ציין ש-"אנחנו רואים נטייה להתייצבות ברמת ההכנסות שלנו, והרזרבות הכספיות שלנו איתניות".

מאז שהגישה נורטל בינואר את הבקשה לפשיטת רגל, החלו שמועות שלפיהן תימכר החברה בחלקים. ואמנם, בפברואר האחרון מכרה החברה את חטיבת מיטוב רשתות התקשורת שלה לרדוור הישראלית תמורת 18 מיליון דולרים.

בהתייחס לשמועות על מכירת החברה אמר זפירובסקי, כי "אנחנו מנהלים מגיעים עם גורמים שונים שהביעו נכונות לרכוש חלקים מנוטרל  אך טרם קיבלנו החלטות בנדון. אנחנו בודקים את כל האופציות". הוא הוסיף, כי "עם זאת, במידה שמכירת חלקים מהחברה תהיה אופציה הגיונית – לא נהסס למכור, כי אנחנו ריאליסטים לגבי המצב שאליו נקלעה החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים