אפל חזרה בה: אישרה את היישום של להקת Nine Inch Nails

לדברי טרנט רנזור, סולן הלהקה, היישום אושר על אף שלא בוצע בו כל שינוי ● בתחילה, סירבה אפל לאשרו בטענה שהוא מאפשר להגיע לתכנים שנויים במחלוקת ● בתוך כך, רנזור זכה בשבוע האחרון בתואר "אומן הרשת של השנה"

אפל ביטלה את פסילת היישום שביקשה להקת הרוק Nine Inch Nails להציע בחנות App Store, והחליטה לאשר את הפצתו. זאת על אף הטענה של אפל שהובילה להחלטת הפסילה, ולפיה היישום מאפשר להגיע לתכנים שנויים במחלוקת.

במקור, נפסל היישום משום שהוא מאפשר להאזין לשיר The Downward Spiral, המכיל התבטאויות קשות ובוטות. זאת בניגוד להסכם השימוש הנלווה לערכת הפיתוח של אפל, אשר אוסר על פיתוח יישומים שמכילים תכנים שמשתמשים במכשירי iPhone ו-iPod Touch עשויים לחוש, כי הם "שנויים במחלוקת".

בהודעה שהפיץ בסוף השבוע טרנט רזנור, מייסד Nine Inch Nails, בטוויטר, הוא דיווח שהיישום אושר ויוצע בחנות App Store, על אף שלא בוצע בו שום שינוי. אפל, לעומת זאת, סירבה להגיב על הפרשה.

App Store היא חנות מקוונת מצליחה, כאשר למעלה ממיליארד הורדות נרשמו בה. מפתחים רבים שואפים להציע בה את יישומיהם ליותר משלושים מיליון המשתמשים במכשירי iPhone ו-iPod Touch של אפל. אולם, במקביל להצלחה, הביאה פרשה זו להתגברותן של התהיות ביחס למיון שמבצעת אפל ושמכריע אילו תכנים ומוצרים מועלים לחנות. מדובר בתהליך קפדני בהרבה מזה שמפעילה גוגל, למשל, בחנות Android Market. חלק מהמפתחים טוענים, כי התהליך של אפל אינו אחיד, וכי כללים שונים מופעלים על חלק מהיישומים. בתגובה מסרה אפל, כי 96% מהבקשות ליישומים חדשים – מאושרות.

בתוך כך, רזנור עצמו זכה בשבוע האחרון בפרס "אומן הרשת של השנה" של האקדמיה הבינלאומית לאמנות דיגיטלית. השופטים ציינו, כי הוא "רותם את עוצמת האינטרנט כדי להפיץ את יצירותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים