ינאי מילשטיין, קבוצת אמן: "הטיפול במידע עובר מאנשי ה-IT ללקוחות העסקיים"
"הלקוחות העסקיים צורכים יותר מידע ויודעים לטפל בו יותר לעומק, כדי להרחיב את תובנותיהם העסקיות ואת יכולתם לקבל החלטות עסקיות טובות יותר", אמר מילשטיין, מנהל תחום אינפורמטיקה בקבוצה ● לדבריו, "הטיפול בנתונים הופך למעמסה קשה יותר ויותר, כי הם גדלים בלא הרף"
"לצד המגמה של גידול במידע אנחנו רואים מגמה נוספת ומסייעם לה: הטיפול במידע ובנתונים עובר מידיהם של אנשי ה-IT ליותר ויותר לקוחות שמגיעים מהצד העסקי של הארגון. הם צורכים יותר מידע ויודעים לטפל בו יותר לעומק, כדי להרחיב את תובנותיהם העסקיות ואת יכולתם לקבל החלטות עסקיות טובות יותר", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל תחום אינפורמטיקה (Informatica) בקבוצת אמן.
מילשטיין דיבר במסגרת כנס שערכה קבוצת אמן ללקוחות אינפורמטיקה, המיוצגת על ידה בארץ. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון דן תל אביב היום (ה'), בהשתתפות יותר מ-100 לקוחות החברה ותחת הכותרת "Data Centric Enterprise".
"הנתונים הארגוניים צוברים כוח רב בארגון, אלא שהטיפול בהם הופך למעמסה קשה יותר ויותר, כי הם גדלים בלא הרף", אמר מילשטיין. "יתרה מכך, מקורות מידע חדשים, דוגמת הרשתות החברתיות, מתווספים למאגרי הנתונים ויוצרים עומס". לדבריו, "אינפורמטיקה השכילה להבין את המגמה הזו כבר לפני כמה שנים כאשר קיבלה החלטה אסטרטגית לשנות את הכיוון העסקי: לא עוד חברה המטפלת רק בעולם ה-ETL (גזירת ושליפת נתונים) אלא חברה המספקת פתרון כולל לעולם הטיפול בנתונים, לרבות ערבול, הצפנה, ניהול, ארכוב און ליין וטיוב שלהם". כך, אמר מילשטיין, "הכלים של החברה מאפשרים ליותר צרכנים, ולא רק לאנשי ה-IT, ליהנות מהתוצר של טיפול זה – נתונים אמינים שיוצרים אמת ארגונית אחת שניתן לסמוך עליה ולקבל על בסיסה תובנות והחלטות". הוא הוסיף, כי "שימוש מושכל בנתונים מחסל תופעה שהייתה רווחת שנים רבות – ויכוחים בין סמנכ"ל הכספים למנהל המכירות על כמות המכירות והרווחים שהיו בתקופה מסוימת. כך ניתן לקבל ערך עסקי מהטיפול בנתונים".
"כאשר הערך מהמידע עולה מצד אחד ומנגד, עלויות ניהול המידע יורדות – מי שמרוויח הוא הארגון", הוסיף. "אינפורמטיקה מצליחה להביא למצב בו מתקבל החזר אמיתי של ההשקעה על המידע, Return on Data". מילשטיין אמר, כי "לצד ההיבט העסקי, נוצר יתרון נוסף באימוץ הגישה הזו: לארגונים הממוקדים במידע קל יותר לעמוד בהלימה לרגולציות ובדרישות המשפטיות העולות".
מילשטיין ציין, כי "סיימנו את 2011 עם גידול דו-ספרתי במכירות והגדלה של כמות הלקוחות. אני מעריך שבשל הקריטיות של המידע עבור הלקוחות, נמשיך במגמה זו גם השנה".
"המענה לטיפול במידע – ערבול הנתונים"
מאסימו מיאצטו, מנהל מכירות אזורי באינפורמטיקה, תיאר את האתגר שמצוי במהלך הטיפול במידע – אבטחת המידע. "כיום, כשאתה מתקשר למוקד לקוחות כלשהו, המוקדן רואה ישר את כל הפרטים שלך, כולל כתובת מדויקת ומספר כרטיס אשראי, ולא תמיד הוא נדרש לכך", אמר מיאצטו. "אבטחת נתונים ומניעת זליגתם לגורמים לא מורשים הייתה תמיד אחת העדיפויות הראשונות של מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע. המענה לכך הוא ערבול הנתונים, מה שמונע מנציג שירות הלקוחות לראות את הנתונים שאין צורך שיראה, וכך הדבר מסייע לשמירת המידע העסקי בתוך הארגון ומונע את הזליגה שלו החוצה. הנתונים מעורבלים אך נשמרים באותה תבנית".
הוא ציין, כי "אינפורמטיקה רכשה את אקטיב בייס (Active Base) הודות לטכנולוגיה שהיא פיתחה בתחום ה-DDM (ר"ת Dynamic Data Masking) – ערבול נתונים דינמי, שמאפשר לעשות זאת בזמן אמת".
"ערבול או מיסוך מידע הם הסבת אותו מידע רגיש למידע לא מזוהה, שנראה מציאותי, תוך כדי שימור התכונות המקוריות שלו", אמר מיאצטו. לדבריו, "המידע המעורבל נשאר רלוונטי ובעל משמעות, וכל שינוי שנערך בנתון כלשהו משתנה גם בנתוני המשנה, ועל כן – נראה אותנטי".
הוא אף ציין שבתחום הגיאוגרפי שבאחריותו חל גידול בכמות פרויקטי טיפול במידע מבוססי אינפורמטיקה, בין השאר בעולם איכות הנתונים, וכי המגמה צפויה להימשך גם השנה.
אמיר רסקין, מנהל משותף ב-B-Pro, דיבר על המידע כעל הנכס הבא של הארגון. ניר כהן, מנהל ה-BI בהוט (HOT), תיאר את תפקידה העיקרי של מערכת האינפורמטיקה בתשתית ה-IT של החברה והסביר, כי "כיום, כמעט כל העברת המידע מבוצעת דרכה". האירוע נחתם בהרצאתו של ד"ר יניב לויתן, מומחה ללוחמה דיגיטלית ושיווק רשתי.
תגובות
(0)