פיני כהן, STKI: "פרויקטי שו"ב נכשלים ממילא יותר מפרויקטי IT – פגיעה וקיצוץ בהם יחסלו אותם"

"העמסה של אחוזים בודדים יותר מהמתוכנן על פרויקט שו"ב מביאה לגרירה של הפרויקט, עד שתוך חצי שנה הוא ימות", אמר כהן בכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● הוא הוסיף, כי "תחזוקת פרויקט שו"ב בעייתית יותר מאשר בשאר הפרויקטים בעולם ה-IT, ולכן - אסור לפגוע בה"

"יש מידה מסוימת של כישלונות בפרויקטי IT, אולם בפרויקטי שו"ב – אחוז הכישלונות גדול יותר. אני מאוד ממליץ שלא לקצץ במשאבים המוקצים לפרויקטי שו"ב ולא להעמיס עליהם יותר מכפי שתוכנן, כיוון שמצב זה יביא לחיסולם המוחלט", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI. כהן היה דובר המפתח בכנס שליטה ובקרה 2009, שנערך הבוקר (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

כהן אמר, כי יש קשר בין המצב הכלכלי ובין הצורך בניהול נכון של פרויקטים. הוא הוסיף, כי "בשל המצב, ארגונים נמצאים במעגל. יש הורדת עלויות, המביאה לדחייה ברכישת ציוד ובצמצום כוח אדם. לאחר מכן יש נפילות במערכות ה-IT, ובעיות ותקלות שונות. אז, הארגון מתרכז בנושא של שיפור איכות ה-IT בכלל ושל השו"ב והתשתיות בפרט". הוא ציין, כי "לאחר מכן, הכלכלה ממריאה, ועימה גדלות הדרישות העסקיות. אלו מגיעות עם רצון למהירות ולפונקציונליות".

עוד אמר כהן, כי הדרך לשבור מעגל קסמים זה היא טיפול בהיבטי יעילות ושירותיות. כאשר אלה יתקבלו על ידי זירוז תהליכים והגדרת שירותים באופן סטנדרטי. הוא ציין, כי כל אלה קשורים קשר הדוק לשו"ב, וכי כך יתממש היעד של "להפוך את התהליך ליעיל יותר, ולהביא לשמירה על רמת הניטור של הנפילות ובקרה עליהן. זה יביא להגברת היעילות".

לדברי כהן, "העמסה של אחוזים בודדים יותר מהמתוכנן על פרויקט שו"ב מביאה לגרירה של הפרויקט, עד שתוך חצי שנה הוא ימות. תחזוקת פרויקט שו"ב היא בעייתית יותר מאשר שאר הפרויקטים. חמור שמרגילים אותו לא לאכול ולא לשתות – אם זה חמור של פרויקט שו"ב, הוא ימות מהר יותר".

כהן: הטמעת CMDB הביאה תועלת בארגונים

הוא תיאר כמה דרכים לניהול השו"ב בארגון, ביניהן שו"ב מרכזי ושו"ב פרטני שמועבר למרכז. כהן אמר, כי נושא חשוב בהקשר זה הוא ניהול שינויים, מפני ש-"השינויים מהווים 50% מהגורמים לבעיות בתפעול". כך, הביא לדוגמה את אחד הבנקים, שרשם 80 אלף שינויים בשנה.

כהן ציין, כי הטעמת CMDB כבר הביאה לתועלות בארגונים, וכי האתגר העומד בפני כלי השו"ב הוא "שהם צריכים לכסות חלקים רבים בארגון – צוותי סיסטם, תקשורת סטורג', הלפ דסק תפעול ועוד. זו אינה משימה קלה".

הוא עמד בדבריו על כמה מגמות צומחות בעולם המיחשוב, ביניהן מיחשוב ענן, קוד פתוח ותוכנת כשירות, SaaS. כהן אמר, כי מגמות אלה יפגעו ביכולות השו"ב ויהפכו אותו למסובך יותר. זאת, בשל הצורך לשלוט ולבקר יישומים ושירותים הנמצאים בחלקם מחוץ לארגון.

דוברים נוספים בכנס היו שי עובדיה, CTO ניהול מערכות במטריקס; יובל רייז, מנהל פריסייל, חטיבת התוכנה, HP ישראל; יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר; אורן דניאל, מנהל בקרת קשת ב-013-נטוויז'ן; וגיל גבעתי, מנכ"ל אפיסנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים