HP העולמית תשלם למדינת ישראל 1.5 מיליארד שקלים בגין הוצאת הקניין הרוחני של מרקורי מהארץ

עד לרכישתה על ידי HP, ביולי 2006, פעלה מרקורי כחברה ישראלית ורשמה פטנטים על הפיתוחים שלה - בארץ ● מדובר במהלך טכני שלא ישנה את פעילות HP ישראל ומרקורי בשוק המקומי, ולא יביא ליצירת אלפי מקומות עבודה, בניגוד למה שפורסם אמש בחלק מכלי התקשורת

ענקית המיחשוב HP סיימה בימים אלו משא ומתן אותו ניהלה עם גורמים באוצר וברשות המיסים הישראלית, על הוצאת הקניין הרוחני של מרקורי הישראלית – שנרכשה על ידיה – אל מחוץ למדינת ישראל. תמורת הוצאת הקניין הרוחני תשלם HP למדינה סכום העומד על כ-1.5 מיליארד שקלים. דבר העסקה פורסם אמש (ב') לראשונה במבט בערוץ 1. מ-HP ישראל אישרו לאנשים ומחשבים את נכונות הידיעה.

ביולי 2006 רכשה HP את כל הון המניות של מרקורי הישראלית תמורת 4.5 מיליארד דולרים, כלומר 52 דולרים לכל מניה. עד לרכישה הייתה HP זרה לחלוטין לשוק העוסק בכלי בדיקה לפיתוח יישומים. כיום, בעקבות הרכישה, היא מחזיקה בנתח גדול ומשמעותי בשוק זה. כלי הבדיקה הפונקציונאליים של מרקורי, כלי בדיקת הביצועים שלה, והכלים שלה למדידת יכולות ניהול – הובילו ומובילים בשוק ה-IT. בהיבט הישראלי, רכישת מרקורי היא השנייה בגודלה בהיסטוריה של ה-IT הישראלי. רק העסקה של כרומאטיס, שנרכשה על ידי לוסנט בשנת 2000 תמורת 4.7 מיליארד דולרים, הייתה גדולה יותר.

לאחר הרכישה, פעלה מרקורי כיחידה עצמאית בחטיבת התוכנה של HP. עד שנרכשה, בשל היות מרקורי חברה ישראלית, היו לה הסכמי קניין רוחני במדינת ישראל, לגבי רישום פטנטים שנעשו במהלך פיתוח הכלים שלה. הסכמים אלו המשיכו לפעול גם לאחר רכישתה על ידי HP העולמית. במהלך החודשים האחרונים התנהלו מגעים בין הנהלת HP העולמית ובין גורמים באוצר וברשות המיסים, על תשלום בתמורה להעברת הקניין הרוחני של מרקורי מחוץ לגבולות המדינה. כאמור, בימים האחרונים נסגרה העסקה, תמורת 1.5 מיליארד שקלים שאותם תעביר HP לקופת המדינה.

בפועל, מדובר במהלך טכני שמקורו בשיקולי מיסוי. בניגוד לפרסומים שונים שנפוצו אמש, המהלך לא יביא לשינויים בפעילות מרקורי או HP ישראל בשוק המקומי. גורמים ב-HP ישראל הכחישו אמש בפני אנשים ומחשבים את הפרסומים לפיהם "המהלך יביא ליצירת אלפי מקומות עבודה בשוק ה-IT הישראלי".

מ-HP נמסר: "החברה הגיעה להסדר מס עם רשות המסים בישראל, בעקבות שינוי מבנה עסקי הנוגע לחברת מרקורי אינטראקטיב ישראל, הנמנית עם חברות הקבוצה. במסגרת שינוי המבנה העסקי הועברו על ידי מרקורי נכסים מסוימים לחטיבה אחרת ב-HP, כחלק מהשלמת המהלך של רכישת החברה והטמעתה המלאה לתוך חטיבת התוכנה העולמית של HP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים