אנדריאס קניג, נט-אפ: "האיחסון הופך לאלמותי – איש כבר לא לוחץ על כפתור ה-Delete כדי למחוק"

"נוצרים שינויים בתחום, כתוצאה מכמה מגמות, ביניהן התפוצצות המידע, הווירטואליזציה, מיכון האיחסון והרגולציות, שדורשות עוד ועוד שימור של מידע", אמר קניג, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA בנט-אפ ● קניג הגיע השבוע לישראל על מנת להיפגש עם לקוחות החברה בארץ, שותפיה העסקיים והעובדים

"עולם האיחסון עובר שינויים דרמטיים, בשל כמה מגמות, ביניהן התפוצצות המידע שנוצר, הווירטואליזציה, מיכון האיחסון והרגולציות, שדורשות עוד ועוד שימור של מידע. כך, הופך המידע המאוחסן להיות אלמותי – איש כבר לא לוחץ על כפתור ה-Delete כדי למחוק מידע", כך אמר אנדריאס קניג, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בנט-אפ (NetApp), בראיון לאנשים ומחשבים.

קניג הגיע ארצה השבוע בלוויית רמו רוסי, סגן נשיא EMEA לשווקים מתפתחים בחברה, המשמש כמנהל הישיר של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. השניים נפגשו עם לקוחות החברה בארץ, שותפיה העסקיים והעובדים.

לדברי קניג, "מנהלי התשתיות, מנהלי הדטה סנטר הארגוני ומנהלי האיחסון בארגונים מצויים כיום בסיטואציה לא פשוטה כלל. עליהם להיות גמישים באופן קיצוני מכל היבט שהוא – הדרישה לביצועים, שגדלה ללא הרף, הצורך לטפל ביותר ויותר מידע, לשמר, להגן ולארכב אותו, אך גם להביא להיותו זמין כשנדרש, לנהל את האיחסון ולטפל בסביבת IT הטרוגנית ומורכבת. חל גידול עקבי, במשך שנים, של נפח האיחסון הארגוני, שצומח בעשרות אחוזים בכל שנה. זה קורה בגלל ריבוי האיחסון של חוזי, מוזיקה וסרטים לצד העובדה שארגונים חפצים לאסוף עוד מידע אודות הלקוחות, בין השאר ברשתות החברתיות. אתגר נוסף נובע מהצורך לטפל בתשתיות האיחסון כך שיקושרו לרכיבים הניידים של העובדים, ומעבר מידע ויישומים למיחשוב ענן בצורות שונות".

"מגמה נוספת היא המעבר של ארגונים לעבודה ירוקה – לא רק מהנימוק הסביבתי, אלא גם בשל הצורך ההולך וגובר לחיסכון בתקציבים והרצון לגשר על הפער בין גידול באיחסון להקפאה של תקציבי המיחשוב הארגוניים", אמר קניג. לדבריו, "בנוסף, יש פרויקטי וירטואליזציה בארגונים, שהחלו בשרתים ועברו לתחנות הקצה ולמערכות האיחסון. וכמובן, המעבר למיחשוב ענן ועבודה בתצורות תוכנה ומיחשוב כשירות".

מימין: אנדריאס קניג, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA בנט-אפ; שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; ורמו רוסי, סגן נשיא EMEA לשווקים מתפתחים בחברה. צילום: פלי הנמרהוא הוסיף, כי "הלקוחות הארגוניים מצויים כיום בקשיים תקציביים. במקרה הטוב – הארנק שלהם נשאר כשהיה בעבר, אך משימותיהם גדלו, ובמקרה הפחות טוב, -הארנק מצטמצם, ביחס הפוך לגידול בכמות הדרישות. בשל כך, הם בוחנים מחדש את תשתיות ה-IT שלהם ובודקים אילו חלופות יכולות לעזור להם להתמודד מול מציאות מאתגרת וחדשה זו – בשל השינוי במודלים העסקיים, השינוי בקצבי העבודה והצורך להגיע מהר יותר לשוק עם מוצרים ושירותים, כשהכול כמובן מבוסס מידע. בהיבט הטכנולוגי, מה שנדרש הוא עבודה בסביבה מעורבת טכנולוגית, מבוזרת פיזית – בארגון ובענן – תוך יצירת תשתית IT משותפת, יעילה וגמישה, שמסייעת ל-IT להפוך לגורם המניע והמתדלק את הפעילות העסקית בארגון".

"עולם האיחסון", אמר קניג, "מתאפיין בחוסר ניצול של המערכות, גידול במידע וריבוי ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים. לכן, מנהל התשתיות עסוק בהישרדות רוב הזמן ולא מוצא זמן לתכנן קדימה. בהיבט הירוק, אנחנו מסייעים לארגונים לחסוך בחשמל על ידי אספקת פתרונות למניעת שכפול, דה-דופליקציה, לצד טכנולוגיה הצורכת פחות שטח איחסון, פחות מיזוג אויר בדטה סנטר וגם פחות חשמל".

כיצד אתם מסייעים לארגונים העוברים לאיחסון בענן?
"הפתרונות שלנו תומכים במיחשוב ענן. אנחנו מציעים אותם לספקיות מיחשוב הענן, תוך מיקוד בהיבטי אבטחת מידע. כך, לדוגמה, אנחנו מטפלים בנפח איחסון של 150 פטה-בייט הנמצא בענן של T-Systems, חטיבת הסלולר של דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), חברת התקשורת הגרמנית הגדולה באירופה. בנינו עבורם שירות ענן לכל יישומי הסאפ (SAP) שלהם. השירות רץ על גבי התשתיות שלנו. עשרות אלפי המשתמשים לא בהכרח יודעים זאת, אבל גם לא אכפת להם, ובלבד שהמידע המאוחסן יהיה נגיש. באופן דומה יש לנו לקוחות נוספים בענן, דוגמת פיליפס (Phillips), ענקית האנרגיה והפטרוכימיקלים של (Shell) ויצרנית הבירה הייניקן (Heineken). סגרנו עסקת גדולה מאד עם ענקית ה-IT אטוס (Atos), שמספקת, בין השאר, את שירותי המיחשוב באולימפיאדת לונדון. בנינו לה מיחשוב ענן פרטי, המשמש את עשרות אלפי העובדים שלה.

יותר ויותר מידע ויישומים עוברים למיחשוב ענן בצורות שונות. הדבר דורש ממנהלי התשתיות והאיחסון עוד יכולות ניהול, לדעת איזה מידע מאוחסן פנימית, ומה בחוץ והיכן. ללקוחות לא אכפת אם המידע מאוחסן בניגריה או מלזיה, הם רק רוצים אותו זמין ואמין. אנחנו מסייעים באספקת תשתית תומכת שכזו – בין אם לספקיות מיחשוב ענן או לארגוני ענק שהם לקוחות בענן. אנחנו מספקים פתרונות טובים ומגוונים יותר בצורה שבה הם יכולים להיות גמישים ומהירים יותר, בלי צורך לשנות תשתיות באופן דרסטי".

איך אתם מתמודדים עם המתחרים – EMC בראש, ואיתה גם HP, יבמ (IBM) והיטאצ'י (Hitachi)?
"הפלטפורמות שלנו 'מדברות' ומתממשקות עם כל סוגי המערכות, בצורה קלה ופשוטה. זו הייחודיות שלנו. המערכות של EMC סגורות ולקוחות לא בהכרח אוהבים את זה, כי זה מקשה על הגמישות בעת גידול. בנוסף, אנחנו מספקים יכולת לאזן עומסים בלי שהתשתיות יינזקו או לא יעמדו במשימה. אנחנו היחידים שמספקים יכולת Multi-Tenancy, ארכיטקטורה בה תוכנה אחת משרתת ארגונים ולקוחות רבים. כך, אנחנו יכולים לנהל ו-'לערבב' סביבות שונות, תוך מתן SLA גבוה כשנדרש. הדבר נחוץ במיוחד כשיש, למשל, ארגון ענק שיש בו גם סאפ וגם אורקל (Oracle). אני בהחלט גאה ביכולות ניהול האיחסון שלנו, הן ייחודיות בשוק.

רמו רוסי, סגן נשיא EMEA לשווקים מתפתחים בנט-אפ. צילום: פלי הנמרגדלנו, באופן לא מפתיע, בנתח השוק שלנו וגם באופן מוחלט, במהלך שנות המיתון. לקוחות אומרים לי: 'יש לכם נתח שוק של 30%, מדוע אתה מאמין שתמשיכו לגדול?'. המספרים מדברים בעד עצמם: בחמש שנים האחרונות היקפי המכירות שלנו צמחו ב-20%. לפני חמש שנים היינו במקום החמישי, אמרתי: 'השמיים הם הגבול' ואנשים לא האמינו לי כשאמרתי שנהיה במקום השני בשוק. והנה אנחנו שם. מאז צברנו נתח שוק נוסף של 8%. כבר כיום אנחנו מספר 1 בכמה מארצות אירופה ולא ירחק היום שבו נוביל בכלל באזור EMEA. הדבר יקרה לפני שזה יקרה בכל העולם".

"השוק הישראלי – סיפור הצלחה"

רמו רוסי, סגן נשיא EMEA לשווקים מתפתחים בנט-אפ, דיבר על השוק הישראלי ואמר, כי הוא "מתאפיין בהטמעה מוקדמת של טכנולוגיות חדשניות. מבחינתי, הוא מהווה סיפור הצלחה".

רוסי הוסיף, כי "אין לי ספק שבתוך שנים ספורות נוביל את השוק בישראל. אנחנו חזקים בישראל במגזרי הביטחון, הפיננסים ובארגוני ביניים, ויש לאן לשאוף. הצוות הישראלי אנושי, תזזיתי ומלא חיים. הלקוחות בארץ סומכים עלינו. לפי חוקי מרפי, לעיתים דברים רעים קורים ומהירות התגובה והשירות של אנשי התמיכה היא מעולה".

"אני מצפה שגם השנה, פעילות הסניף הישראלי תצמח בנתון דו-ספרתי באחוזים", סיים.

סייע בהכנת הכתבה: פלי הנמר

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס Storage 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים