מרדוק תקף בחשבון הטוויטר החדש שלו את אובמה וגוגל

איל ההון יצא נגד את ההתנגדות של ממשל אובמה לחלקים מהצעת חוק חדשה שנועדה להילחם בפיראטיות וטען שגוגל היא "מנהיגת הפיראטים" ● לאחר מכן הוא חזר בו וכינה את ענקית החיפוש "חברה נפלאה" ● בגוגל לא התרשמו מחזרתו של מרדוק מדבריו וכינו אותם "שטויות גמורות"

איל המדיה רופרט מרדוק תקף בסוף השבוע בחשבון הטוויטר (Twitter) החדש שלו את ההתנגדות של ממשל אובמה לחלקים מהצעת חוק חדשה שנועדה להילחם בפיראטיות וטען שגוגל (Google) היא "מנהיגת הפיראטים".

מרדוק, שאימפריית המדיה שלו, ניוז קורפ (News Corp), כוללת, בין היתר,  את אולפני הסרטים ורשת הטלוויזיה Fox ואת העיתונים וול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ו-Sun, כתב ש-"אובמה חבר לאנשי עמק הסיליקון שמאיימים על יוצרי התכנים בפיראטיות ובגניבה לכל דבר". כמו כן, הוא טען שגוגל היא "מנהיגת הפיראטים" משום שהיא משדרת סרטים בחינם. בהודעות הבאות מרדוק חזר בו וכינה את גוגל "חברה נפלאה".

בגוגל לא אהבו את הפרסומים של מרדוק, למרות חזרתו מדבריו. "אלה שטויות גמורות", מסרה דוברת החברה, סמנתה סמית. "בשנה שעברה הסרנו מהאינדקס של תוצאות החיפוש חמישה מיליון דפי אינטרנט שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים והשקענו יותר מ-60 מיליון דולרים בלוחמה בפרסומות לא הולמות. בדומה לחברות היי-טק רבות נוספות, אנחנו מאמינים שיש דרכים מתוחכמות וממוקדות לסגירה של אתרי אינטרנט זדוניים מבלי להורות לחברות אינטרנט לצנזר את הרשת".

הוויכוח פרץ בסוף השבוע לגבי רכיבים שונים בהצעת חוק שזכתה לכינוי SOPA (ר"ת Stop Online Piracy Act) ואשר דיונים לגביה מתנהלים כיום דיונים בקונגרס. באולפני הסרטים ובחברות המוזיקה טוענים שחלקים אלה נחוצים כדי לשמור על מקומות עבודה בארצות הברית, אך חברות דוגמת גוגל ופייסבוק (Facebook) טוענות שהצעת החוק מרחיקה לכת יתר על המידה.

בהודעה שפרסמו בבלוג טענו שלושה יועצים של נשיא ארצות הברית, כי הם סבורים שהצעת החוק והצעות דומות נוספות חושפות חברות הפועלות באינטרנט לתביעות משפטיות, מקשות על פעילות חוקית ופוגעות בחופש הדיבור. "צריך לשקול כל יוזמה ללוחמה בפיראטיות מול הסיכונים הכרוכים בצנזורה של פעילות חוקית באינטרנט ומול הצורך לשמור על חדשנות דינמית של החברות הפועלות באינטרנט, קטנות כגדולות", כתבו היועצים, ובהם הממונה על האבטחה המקוונת בבית הלבן, הווארד שמידט.

בהצעת החוק קוראים הנציגים בבית הנבחרים לסגור אתרי אינטרנט שבהם נמכרים סרטים ואלבומים אמריקניים בצורה פיראטית ולכפות על חברות אינטרנט לחסום את הגישה לאתרים זרים שבהם מוצעים תכנים תוך הפרה של החוקים האמריקניים לשמירה על זכויות יוצרים. בנוסף, אם הצעת החוק תתקבל יידרשו רשתות פרסום בארצות הברית לחסום מודעות של אתרים כאלה ומנועי החיפוש יידרשו להסיר את האתרים מהאינדקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים