דו"ח: מכירות המעבדים למחשבים אישיים ירדו ברבעון הראשון של 2009 ב-8.3%

מדו"ח של חברת המחקר מרקורי עולה, כי אף על פי שמדובר בירידה קשה, היא נמוכה יותר ממה שהיה צפוי, ואינה חורגת מממוצע הירידה העונתי, העומד על 7.4% ● הירידה הקשה ביותר הורגשה במכירות של מעבדים לשוק המחשבים הניידים ● היצרנית המובילה בתחום ממשיכה להיות אינטל, עם נתח שוק של 78.2%

מספר המעבדים למחשבים אישיים שנמכרו בשלושת החודשים הראשונים של 2009 ירד ב-8.3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008 – כך עולה מדו"ח של חברת המחקר מרקורי, שעוקבת אחר מוצרים הקשורים לשוק המחשבים. לפי החברה, אף על פי שמדובר בירידה קשה, היא נמוכה יותר ממה שהיה צפוי, ואינה חורגת מממוצע הירידה העונתי, העומד על 7.4%.

מהדו"ח עולה, כי הירידה הקשה ביותר הורגשה במכירות של מעבדים לשוק המחשבים הניידים. זו הייתה גדולה בהרבה לעומת שוק המחשבים השולחניים ושוק השרתים. במרקורי אמרו, כי ניתן היה לצפות את הירידה בשוק זה, שכן, לאור המיתון הקשה, רוב מסירות המעבדים כבר היו שייכות למחשבים ניידים. "מבלי השפל במכירות בתחום הנייד, הרבעון הראשון היה חזק יותר מאשר הממוצע העונתי", אמר דין מקרון, אנליסטי בכיר במרקורי, לאתר eWeek.

עם זאת, במרקורי אמרו, שיצרניות המעבדים הצליחו זה מכבר "להיפטר" מהמלאי שהצטבר במחסנים שלהן לאור המיתון הקשה, ומכיוון שכך, נוצר מצב עם פוטנציאל טוב לגידול בשלושת עד ששת החודשים הקרובים.

גם ברבעון הראשון של 2009, יצרנית המעבדים המובילה הייתה אינטל, עם נתח שוק של 78.2%, לעומת 82.1% ברבעון האחרון של 2008. נתח השוק של AMD, שחוגגת בימים אלה 40 שנים להיווסדה, עמד ברבעון המדווח על 20.9% לעומת 17%. עם זאת, מקרון אמר, כי "מכיוון שמדובר ברבעון שהתאפיין בעיקר בהתאמות מלאים, הסטטיסטיקות לא בהכרח משקפות את נתחי השוק האמיתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים