ח"כ תירוש: "הפריצה של ההאקרים הסעודים היא תחילתה של מלחמת סייבר"

"כוונתם של הפורצים היא לשתק תשתיות חיוניות למדינת ישראל, בהן חשמל, מים, מזון ותקשורת", אמרה ח"כ תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה ● לדבריה, "רשות הסייבר הלאומית שהוקמה באחרונה חייבת להיכנס לפעולה מיידית ולקבל את המשאבים הנדרשים לתפעולה השוטף" ● יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', והשר מיכאל איתן קראו בעקבות הפריצה לבטל את חוק המאגר הביומטרי

"הפריצה לאתרי האינטרנט הישראליים ודליפת פרטי האשראי הם התחלה של מלחמת סייבר שכוונתה לשתק תשתיות חיוניות למדינת ישראל, בהן חשמל, מים, מזון ותקשורת", כך אמרה הבוקר (ג') ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

לדבריה, "רשות הסייבר הלאומית שהוקמה באחרונה חייבת להיכנס לפעולה מיידית, בהתאם להמלצות הוועדה בראשותו של פרופ' יצחק בן ישראל, ולקבל את המשאבים הנדרשים לתפעולה השוטף".

"אנחנו, בוועדת המדע והטכנולוגיה, התרענו על הסיכון שבמלחמת הסייבר ועל השלכותיה", הוסיפה ח"כ תירוש. היא קראה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "להקצות את המשאבים הנדרשים לתפעולה של רשות הסייבר הלאומית באופן מיידי, על מנת למנוע עוד פריצות למערכות הישראליות – פריצות שעלולות להיות מסוכנות ולגרום לנזק עצום".

יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'גם יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', קראה לראש הממשלה להתערב בנושא. "הלילה הוכח שהטענה שמאגר המידע הביומטרי בלתי ניתן לדליפה היא חסרת שחר ולמידע אינטימי זה יש אין סוף הזדמנויות לדלוף גם לידי גורמים עוינים, פליליים או סתם תאבי בצע. אני קוראת לראש הממשלה לעצור עוד הבוקר את יישומו של חוק הכללת אמצעי הזיהוי הביומטריים במסמכי הזיהוי ובמאגרי המידע", אמרה.

היא הוסיפה, כי "החוק הביומטרי שועט קדימה ומסכן את פרטיותם, שלומם וכספם של ישראלים רבים. זה חוק חשוך שמקנה למדינה שליטה בלא מיצרים על מאגר של טביעות אצבע, תמונות ונתונים אישיים של אזרחי המדינה, כאילו היו עבריינים מבוקשים".

השר מיכאל איתן. צילום: קובי קנטורהשר מיכאל איתן אמר בהתייחסות לפריצת מאגר כרטיסי האשראי, כי: "את מספרי כרטיסי האשראי שנפרצו ניתן להחליף, אך מה נעשה כאשר ייפרץ המאגר הביומטרי? נחליף את הפרצופים של אזרחי המדינה? נצרוב לכולנו טביעות אצבע חדשות?"

"היום אנחנו מדווחים על פריצת מאגר כרטיסי האשראי ולא מזמן דיווחנו על פריצת מאגר מרשם האוכלוסין", הוסיף. "כל אדם סביר צריך להביא בחשבון שהמאגר הביומטרי ייפרץ אף הוא.  עדיין לא מאוחר לעצור את מצעד האיוולת של המאגר הביומטרי, שתועלתו מפוקפקת ונזקו בלתי הפיך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מטי סבג חדרה

    שלום רונית יקרה ...אכן צריך לשים דגש על התכנסות ראש הממשלה מר בניימין נתניהו על נושה זה כדלקמן..זהו נושא חשוב עד מאוד ואני מבקש אישית לוחצת מראשות הממשלה וממך לדאוג כי הפריצות הנימצאות באתריי האיטרנת וכדומה ובכיוצא בכך לא יושנו ולא יתקיימו שנת אושר ובריאות לך נשמה טובה .ממטי סבג חדרה.

אירועים קרובים