סקירה: טאבלט 80 G9 של Archos

ה-80 G9 של Archos הוא טאבלט טוב שמנצל היטב את שתי ליבות המעבד שלו ● למרות כמות זיכרון העבודה המוגבלת יחסית, 512 מגה-בייט, המכשיר עובד מהר ומגיב מצוין ● נהנינו לגלוש ונהנינו לשחק ● הטאבלט מגיע עם רגלית אחורית פשוטה עליה ניתן להשעינו, וברזולוציה של 720p איכות התמונה במבט ישיר טובה בסך הכל, אם כי זוויות הצפייה קצת בעיתיות ● במחיר של 1,399 שקלים מדובר בחבילה מעניינת ביותר לשימוש ביתי ● ציון סופי: 80

תופעת הטאבלטים הזולים יחסית הולכת ומתרחבת ולאחרונה הגיעה גם לשוק הישראלי. אמנם מדובר במספר מצומצם של מכשירים, בהשוואה לטאבלטים של חברות המותג הגדולות שמציפות את השוק לצד ה-iPad של אפל (Apple), אבל כבר אי אפשר להתעלם מהמגמה שקובעת כי מי שיחפוץ, יוכל למצוא טאבלט במחיר נוח יחסית.

אחד המצטרפים החדשים לחגיגה הזו הוא ה-80 G9 של Archos שעד, עכשיו נדמה היה כי השתעשעה עם טאבלטים שהיו על גבול הרשמי – כמו אלו מסדרת ה-Internet Tablet שלה, אך עכשיו עושה צעד קדימה לעבר תחרות בקו התחתון של המחירים. הסדרה מתבססת, שלא במפתיע, על אנדרואיד (Android) – מערכת ההפעלה של גוגל (Google), וכמו תמיד במקרים שכאלה נשאלת השאלה "מה מסתתר מאחורי המחיר הנמוך ואיך החברה הצליחה להגיע לרמת המחיר הזו?" והאם מדובר במכשיר ראוי?

איכות גימור ומצלמה (קדמית)
ה-80 G9 מגיע עם מסך 8 אינץ', שלדעתנו הוא אכן הגודל הראוי למסך טאבלט. המאפיין הבולט מבחינה חיצונית הוא הגימור שלא ממש מושך את העין – מדובר בפלסטיק אפור עם חריצים בולטים. אמנם בזכות הפלסטיק שמקיף אותו משקלו קל יחסית: 465 גרם בלבד, אך מצד שני, זו הפעם הראשונה שבה ראינו כיצד כל מגע שלנו בגב המכשיר מופיע היטב על המסך עצמו – כאילו אין הגנה כלל.

בנוסף לוויתור שנעשה באיכות הגימור, ראינו ויתור נוסף בולט לעין – העובדה שהטאבלט המסוים הזה מצויד במצלמה קדמית בלבד. עם זאת, אין לנו בעיה עם ההחלטה הזו. עם כל הכבוד לאותם אנשים שכן משתמשים בטאבלט שלהם לצורך צילומי נוף, אנחנו לא חושבים שזה הכלי המתאים לעשות זאת. הבעיה שלנו היא באיכות המצלמה המוצעת: רזולוציה של 720 פיקסלים למצלמה יחידה זה קצת מעט, בעיקר כשכל טלפון כיום מציע הרבה יותר.

גב המכשיר וחיבורים
החלק האחורי של ה-80 G9 קצת יותר מעניין. ניתן לראות היטב היכן ממוקם הרמקול של המכשיר (רמקול עוצמתי למדי), ובנוסף עוד שני דברים חשובים יותר – הראשון שבהם הוא הרגלית: מדובר אמנם ברגלית פלסטיק פשוטה, אבל היא בהחלט משרתת את המטרה שלה – להציב את הטאבלט על השולחן בזווית נוחה לצפייה במקרה שמשתמשים בו כמסגרת דיגיטלית או לצורך צפייה בסרט כזה או אחר. רעיון נחמד, ואפילו די שימושי, כי אפילו אם סתם רוצים לעקוב אחרי המיילים, זה קל יותר כשהמכשיר יושב בזווית אל המשתמש מאשר סתם שוכב על השולחן.

הדבר השני הוא חריץ להתקן מיוחד שמכונה Archos G9 3G Stick, ואמור להגיע בקרוב לחנויות גם בארץ הקודש. כפי שניתן להבין מהשם, מדובר בדונגל שמוסיף לטאבלט יכולות ומגיע עם תמיכה מובנית ב-WiFi בלבד, ועם אפשרות לגלוש באמצעות חיבור סלולרי. מכיוון שמדובר בחיבור USB סטנדרטי, הדונגל הזה יכול לעבוד גם עם מחשבים רגילים. באתר החברה נוקבים במחיר של 49 דולרים עבור התוספת הזו, וזה בנוסף לכרטיס SIM שכמובן צריך לרכוש מחברת הסלולר עימה רוצים לעבוד. מדובר ברעיון מקורי, כי הבחירה לעבור לשימוש ב-3G היא של המשתמש בלבד, בלי צורך להחליף למכשיר "מתאים".

המעבד, הזיכרון ותמיכה בהתקנים
ה-80 G9 Archos, מבוסס על מעבד דו-ליבתי של חברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) בשם OMAP 4. מהירות המעבד המקסימלית היא 1 ג'יגה-הרץ (הטאבלטים בסדרה נעים במהירות שבין 300 מגה-הרץ ל-1 ג'יגה-הרץ) ובתחילת 2012 מתכוונת החברה לשפר אותו ולהחליפו במעבד החדש בסדרה, שיציע מהירויות בין 1.2 ל-1.5 ג'יגה-הרץ. זיכרון העבודה שמציע המכשיר מסתכם ב-512 מגה-בייט בלבד, וזיכרון השמירה (בדגם ה-SSD שבדקנו) מסתכם ב-16 ג'יגה-בייט, שניתנים להרחבה ב-32 ג'יגה בייט נוספים באמצעות כרטיס microSD (תואם SDHC כמובן). המכשיר תומך גם בבלוטות' בגרסה 2.1 וב-GPS. מבחינת מולטימדיה הוא תומך ב-MPEG-4 וב-H.264, אך ניתן לרכוש תוסף בשם Cinema שמוסיף עוד מקודדים רבים כמו: MKV, FLV, 3GP ועוד. הצפייה היא ברזולוציה המירבית הלא-כל-כך מרשימה של 1,024×768 פיקסלים.

ה-Archos 80 G9 מנצל היטב את שתי ליבות המעבד שלו. הטאבלט הזה עובד מהר, מגיב מצוין, ואפילו מסתדר טוב עם כמות זיכרון העבודה המוגבלת שלו. נהנינו לגלוש, נהנינו לשחק ובדרך כלל לא הרגשנו, כמו שקורה לפעמים, שיש ירידה בביצועים כשמבצעים מספר הורדות והתקנות בו זמנית מהאנדרואיד מרקט (Android Market).

מסך ואיכות צפייה
סרטים באיכות 720p נוגנו באופן חלק, אך באיכות גבוהה יותר ניכרה מדי פעם עצירה קטנה. איכות התמונה במבט ישיר הייתה טובה בסך הכל, אך זוויות הצפייה לא היו אחידות באיכותן. בהטיה כלפי מעלה, החלק התחתון של המסך הפך לקצת כהה מדי, ובהטיה מטה – החלק העליון של המסך הפך בהיר מדי. בנוסף, כל הטיה של יותר מ-100 מעלות (פחות או יותר) לאחד הצדדים גרמה לשינוי צבעים, כך שהטאבלט הזה לא ממש מיועד לשימוש בצפייה משותפת.

מבחינת עבודה שוטפת אין ספק שמדובר בטאבלט שצריך להעריך אותו, וזה בא לידי ביטוי היטב במבחנים השונים שהוא עבר אצלנו. עם זאת, הגימור אינו מושך כל כך, וכפי שאמרנו לעיל, אם אתם זקוקים לטאבלט בעל מצלמה אחורית, זה לא הטאבלט בשבילכם.

השורה התחתונה: עבור גלישה באינטרנט, משחקים, קריאת דואר ואפילו כתיבה (ולמרות בעיות המסך המסוימות) ועם מחיר של 1,399 שקלים, מדובר בחבילה מעניינת ביותר – במיוחד אם לא בא לכם להוציא אלף שקלים יותר כדי לרכוש טאבלטים ממותג נחשב יותר. לשימוש ביתי של כל בני המשפחה, הוא מספיק מעל ומעבר.

ציון סופי: 80

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים