סוני מוכרת לסמסונג את חלקה במיזם לייצור של צגי LCD תמורת 940 מיליון דולרים

חלקה של סוני במיזם, שפועל מזה שבע שנים, עומד על 50% ● החברה תמכור אותו כדי לעבור לאפשרות זולה יותר של צגים דקים במיקור-חוץ ● אנליסטים אמרו, כי מדובר בצעד חיובי של סוני ושאלו מדוע היא לא עשתה אותו קודם לכן

לא תשתתף בתערוכת הסלולר העולמית הקרובה בברצלונה

סוני (Sony) תמכור לסמסונג (Samsung) את הנתח שלה – קרוב ל-50% – ב-S-LCD, מיזם משותף של שתיהן לייצור צגי LCD. זאת, בניסיון לצמצם את ההפסדים שמניבה לסוני פעילותה בתחום הטלוויזיות. סכום העסקה עומד על 940 מיליון דולרים.

המיזם פועל מזה שבע שנים וכבר ביולי האחרון העריכו מקורות בתעשייה, כי סוני מנהלת משא ומתן ליציאה ממנו, על מנת לעבור לאפשרות זולה יותר של ייצור צגים דקים במיקור-חוץ, בעת שסמסונג מקדמת את פיתוח הצגים מהדור הבא.

"זהו כיוון חיובי מבחינתה של סוני", אמר קיטה ווקבאשי, אנליסט מחברת Mito Securities בטוקיו. "עם זאת, בהנחה שמדובר בפעילות שגורמת להפסדים, אפשר לתהות מדוע היא לא עשתה זאת קודם לכן". ווקבאשי הוסיף, כי "הבעיה הגדולה  ביותר של סוני שהחברה לא מרוויחה, אף על פי שאין להם מפעלים רבים".

בחודש שעבר הזהירה סוני, היצרנית השלישית בגודלה בעולם של צגים דקים, כי שנת הכספים שתסתיים בחודש מרס תהיה שנה רביעית ברציפות שבה תרשום החברה הפסדים. חטיבת הטלוויזיות לבדה אחראית להפסדים של 2.2 מיליארד דולרים, נוכח הירידות בביקוש והשער הגבוה של הין.

החברה ציינה, כי תבחן את השפעות העסקה על הדו"חות הכספיים שלה, נוכח ההפסדים שהיא תניב מצד אחד והחיסכון העתידי בהוצאות מצד שני.

אנליסטים אמרו שעל אף שמדובר בעסקה חיובית מבחינתה של סוני, באשר לסמסונג לא מדובר בהכרח בחדשות טובות. "סוני עשויה לפנות כעת ליצרניות של צגים דקים מטייוואן, שיכולות להציע מחירים זולים יותר", ציין סונג מיונג-סופ, אנליסט מחברת HI Investment & Securities בסיאול.

המיזם המשותף של סוני וסמסונג הוקם על מנת להבטיח אספקה סדירה של צגים דקים עבור מכשירי הטלוויזיה של סוני גם בעיתות של מחסור. סוני, חברה שנחשבה בעבר לסמל הצלחה יפני, מכרה בשנים האחרונות את מפעלי הטלוויזיות שלה בספרד, סלובקיה ומכסיקו, וכיום מספקים מפעלים אחרים במיקור-חוץ יותר ממחצית מהיקף הייצור של מכשירי הטלוויזיה של סוני. על הספקיות של החברה נמנית, בין השאר, חברת Hon Hai Precision, שמייצרת גם מכשירי iPhone עבור אפל (Apple). כיום מחזיקה סוני במפעלים משלה לייצור מכשירי טלוויזיה ביפן, ברזיל, סין ומלזיה.

אנליסטים מעריכים, כי השוק של טלוויזיות ה-LCD הגיע בשנה שעברה להיקף שיא, של מאה מיליארד דולרים, וכעת הוא עומד להתכווץ בשיעור של 3%-4% לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים