סקירה: טאבלט Xoom של מוטורולה

מה ש"עושה" את ה-Xoom זו מערכת ההפעלה שלו, למרות שגם יכולות העיבוד והתצוגה מוכיחות את עצמן ● המכשיר מגיע עם אנדרואיד 3.1 שפשוט בנויה מצוין לשימוש בטאבלטים ● הוא מבוסס על מעבד Tegra 2 כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ ומגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה בייט זיכרון אחסון, הניתן להרחבה ● מסך המגע מגיב מצוין, וגם כשהרצנו מספר רב של תוכנות לא ראינו שינוי באיכות הצפייה ● עם תג מחיר של 2,500 שקלים, אפשר בהחלט להגיד שמדובר ברכישה מוצלחת עבור חובבי הטאבלטים ● ציון סופי: 84

הדבר הראשון ששמנו אליו לב ב-Xoom, הטאבלט של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), הוא המיקום הנוח במיוחד של כפתור ההפעלה/כיבוי שנמצא מאחור. זה אמנם משהו קטן, אבל כשמדובר במחשב לוח שמחזיקים בשתי ידיים, זה בהחלט משהו שניתן להגיד עליו "איך לא חשבו על זה קודם".

בנוסף לעיצוב המוצר, ה-Xoom מציע יתרונות נוספים לעומת מתחריו: הוא ראשון הטאבלטים שצויד במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) בגרסה 3 – עולם כמעט חדש לחלוטין לעומת גרסאות קודמות, ולכן כל טאבלט אחר בו מותקנת גרסה נמוכה מזו של מערכת הפעלה צריך לעבור שדרוג, אם ירצה להשתוות אליו מבחינה זו.

מפרט ומידות
כמו מכשירי אנדרואיד רבים וטובים אחרים, ה-Xoom מבוסס על מעבד Tegra 2 כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ של Nvidia. הוא מגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה בייט זיכרון אחסון. ניתן להרחיב את שטח האחסון על ידי הוספת זיכרון באמצעות כרטיסי microSD. המסך הוא בגודל 10.1 אינץ', מציע רזולוציה של 1,280×800 פיקסלים ומשולב בגוף שמידותיו הן 249x168x13 מ"מ. לשם השוואה, המכשיר קטן יותר מה-Galaxy Tab 10.1 של סמסונג (Samsung) וצר יותר מה-iPad 2 של אפל (Apple). במונחים של שימושיות, זה אומר שהמסגרת מסביב למסך צרה יחסית, ומכך נובע שקשה מאוד להניח את האצבעות, כך שלא ייגעו במסך עצמו, גם אם לא רוצים באותו רגע לבצע פעולה כלשהי.

דבר אחר שמאפיין את ה-Xoom, הפעם מבחינה פיזית, הוא הבטן העגלגלה משהו שלו. העומק המירבי של המכשיר הוא 12.9 מ"מ – עבה יותר ב-4.3 מ"מ מה-Galaxy Tab 10.1 וה-iPad 2. באופן ישיר, ה-Xoom גם כבד יותר משני הטאבלטים המוזכרים לעיל ושוקל לא פחות מ-710 גרם, וזה מורגש מיד. למרות זאת, אין בעיה להחזיק בו כאשר יד אחת תומכת מאחור והשנייה מבצעת פעולות. החלק העליון של גב ה-Xoom עשוי מגומי גמיש למניעת החלקה והוא נוח לאחיזה. הוא אינו גורם להזעה, לא קשיח, והוא מכוון בדיוק לגודל הנדרש להחזקת המכשיר בנוחות. שארית הגב עשויה מעין מתכת אלומיניום אפורה ומגולוונת שבעייתה הגדולה שהיא תופסת לכלוך.

עוד משהו ייחודי ל-Xoom הוא זוג הרמקולים הסטריאופוניים שעוצמתם טובה למדי. השליטה בהם  מתבצעת באמצעות צמד כפתורים הממוקמים בצד השמאלי העליון של המכשיר, אותם מצאנו כקשיחים ולא מספיק נוחים לשימוש. בסמוך לכפתור ההפעלה נמצאת המצלמה האחורית שהיא בעלת רזולוציה של 5 מגה-פיקסלים ולצידה שני מבזקי לד, אחד מעל השני. בנוסף קיימת גם מצלמה קדמית, בעיקר לצורך שיחות וידאו. המצלמה ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל ובאיכות גבוהה יחסית למצלמות דומות

תצוגת מסך
מסך ה-TFT שבו מצויד המכשיר, אינו מתחרה עם עושר הצבע של מסכי ה-OLED שמוצאים כיום בחלק מהטלפונים. זה לא בהכרח אומר שהתצוגה לא טובה. הרזולוציה אינה יוצאת דופן, והצבעים אולי אינם מבריקים, אבל החדות טובה כמו גם זוויות הראייה. מבחינת המגע המסך מגיב מצוין, וגם כשהרצנו מספר רב של תוכנות במטרה לצמצם את הזיכרון הפנוי, לא ראינו שינוי באיכות הצפייה או התגובה של המסך לביצוע פעולות.

מערכת ההפעלה ויישומים בסיסיים
ה-Xoom מגיע כברירת מחדל עם אנדרואיד 3.1, ומדובר כאמור במערכת הפעלה שפשוט בנויה מצוין לשימוש בטאבלטים בכל מאפיין שלה – ובמיוחד עבור גלישה. הדפדפן אמנם מכונהAndroid Browser, אבל כל הקשר בינו לבין הדפדפן הישן של אנדרואיד הינו מקרי בהחלט. למעשה הוא מאד מזכיר את דפדפן הכרום (Chrome) של גוגל (Google) ואם אתם משתמשי כרום במחשב הנייח או הנייד שלכם, אתם תרגישו מיד בבית, כולל תמיכה מלאה ב-Flash 10.1 – אולי היתרון הגדול של ה-Xoom.

כל היישומים ה-"טבעיים" של גוגל עברו שדרוג והתאמה למסך הגדול. ג'י-מייל (Gmail) לדוגמה, מציע חלוקה ברורה בין ההודעות עצמן לבין התיקיות שמכילות את ההודעות. לחיצה על תיקייה פותחת תצוגה של כל ההודעות שכלולות בה בצד ימין, ופתיחת הודעה גורמת להצגתה בחלק העיקרי של היישום, בעוד הצד השמאלי מציג כעת את הכותרות של ההודעות. לחיצה קלה על החץ בצד שמאל למטה וחוזרים לתצוגה הראשונית. גם היישום של יו-טיוב (YouTube) ויישום השיחות Google Talk עברו שדרוג רציני.

ביצועים וזמן עבודה
מבחינת ביצועים ה-Xoom מנצל היטב את מה שיש למערכת הפיזית שלו להציע, אבל הוא לא יכול להתמודד עם טאבלטים שמציעים מעבדים כפולי ליבה. מבחינת זמן עבודה, הוא סביר: לפי מוטורולה, עם סוללה של 24WH הוא אמור להחזיק במצב המתנה עד 14 ימים, לאפשר גלישה רציפה באינטרנט עד 10 שעות, כמו גם במקרה של צפייה בסרטים, ולאפשר נגינת קבצי MP3  במשך 3.3 ימי עבודה.

מה שבעצם "עושה" את ה-Xoom זו מערכת ההפעלה שלו, למרות שאסור לזלזל ביכולות העיבוד והתצוגה שלו וגם לא בהברקות הקטנות שמציעה מוטורולה כפי שציינו בהתחלת הסקירה. חייבים להזכיר גם שהמצאנו את התרגום לעברית טוב למדי, בלי בעיות יישור לימין וכיו"ב.

אם מסתכלים על החבילה הכוללת, מדובר בחבילה מעניינת מאוד עבור חובבי טאבלטים, בעיקר בגלל האנדרואיד 3 – שוק יחסית מצומצם, במיוחד בישראל. אנחנו אהבנו אותו, ובשורה התחתונה מדובר ברכישה מוצלחת תמורת 2,500 שקלים. לדעתנו המחיר גם יירד בקרוב עם התגברות התחרות בתחום.

ציון סופי: 84

מפרט
מעבד: Tegra 2, כפול ליבה, מהירות 1 ג'יגה-הרץ
זיכרון עבודה: 1 ג'יגה-בייט DDR2
זיכרון אחסון: 32 ג'יגה-בייט
הרחבת זיכרון: microSDHC עד 32 ג'יגה בייט
מסך: 10.1 אינץ' TFT ברזולוציה של 1,280×800
מצלמות: אחורית 5 מגה פיקסל, פלאש לד כפול, קדמית 2 מגה-פיקסל
וידאו: אבחנה גבוהה, 1,280×720 ב-30 פריימים לשנייה בהקלטה, 1080p בצפייה
קישוריות: דור 3 או WiFi עם אפשרות לנקודה חמה, בלוטות' (גרסה 2.1)
מערכת הפעלה: אנדרואיד 3.1
חיבורים: microUSB, תחנת עבודה
מידות : 249x167x13 מ"מ
משקל: 708/730 גרם
סוללה: עד 10 שעות וידאו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים