הערכות: אסוס, אייסר ו-RIM יפסיקו לייצר טאבלטים ב-2012

החברות הללו ימצאו את עצמן מחוץ לרשימת יצרניות הטאבלטים בגלל הצפיפות שקיימת בשוק - כך מעריכה חברת מחקר השווקים מריל לינץ' ● במקרה של RIM מדובר בהערכה טבעית שלה, מאחר שהיא לא הצליחה לקדם את מכירות ה-PlayBook, אולם אסוס ואייסר הוציאו השנה טאבלטים שזכו לביקורות טובות ● על פי מריל לינץ' זה לא מספיק, שכן שתי החברות לא יכולות להתמודד עם המכירות הגבוהות של ה-iPad מחד ועם המחירים הנמוכים של ה-Kindle Fire מאידך

אסוס (Asus), אייסר (Acer) ו-RIM, ואולי גם חברות נוספות, ייפלטו משוק יצרניות הטאבלטים במהלך 2012 – כך העריך סקוט קרייג, אנליסט בחברת מחקר השווקים הגדולה מריל לינץ' (Merrill Lynch). לטענתו, אחד הגורמים העיקריים לכך שהחברות הללו ימצאו את עצמן מחוץ לרשימת יצרניות הטאבלטים הוא הצפיפות שקיימת בשוק זה.

במקרה של RIM מדובר בהערכה טבעית למדי. החברה לא הצליחה לקדם את מכירות הטאבלט שלה, ה-PlayBook, ובכל מצעדי המכירות הוא נחשב לטאבלט זניח למדי. כתוצאה מכך, בחברה גם לא הצליחו למשוך מפתחים שיכתבו יישומים חדשים עבור הטאבלט שלהם, כך שלא נוצר מומנטום כלשהו שיוכל לקדם את המכירות שלו.

לעומת זאת, לגבי אסוס ואייסר, ההערכה של קרייג קצת מפתיעה. שתי החברות שחררו במהלך השנה האחרונה טאבלטים שזכו לביקורות טובות, אולם לטענת קרייג, זה לא מספיק. לדבריו, הסיבה לכך שהן ייגרעו מהשוק אחרת לחלוטין: בקצה העליון של הטאבלטים, אסוס ואייסר לא יכולות להתמודד עם המכירות של ה-iPad, שבקרוב אמורה להגיע הגרסה השלישית שלו לשוק. בנוסף, בקצה התחתון, הן לא יוכלו להתמודד עם המחירים שמציעה אמזון (Amazon) עבור ה-Kindle Fire שלה, שנחשב לאחד הטאבלטים המפתיעים של השנה. להערכתו של קרייג, יש פער גדול מאוד בין הכמויות של מחשבי הלוח ששלחו אייסר ואסוס לחנויות ברחבי העולם לאלה שהן מכרו בפועל. "אנחנו לא מאמינים שניתן יהיה להמשיך בהפרדה המוחלטת בין הכמויות שנשלחו לחנויות ובין המכירות בפועל עבור הטאבלטים של החברות הללו", אמר.

בסופו של דבר, קרייג צופה גידול משמעותי במכירות של הטאבלטים בשנתיים הקרובות, עד לכ-120 מליון יחידות ב-2013. כמו כן, הוא חוזה שה-iPad ימשיך לשלוט בשוק. להערכתו, על אף שחלונות 8 (Windows 8) תתפוס נתח שוק משמעותי למדי ב-2013, היא תהיה במיעוט גם ביחס למחשבי הלוח המבוססים על אנדרואיד (Android).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Amir

    According to independent observers, Scott Craig will be out of the Analyst market during 2012, especially due to his inability to differentiate between a rock star such as Asus and a falling star such as RIM

אירועים קרובים