דיווח: אפל מנהלת משא ומתן לרכישת אנוביט הישראלית תמורת מאות מיליוני דולרים

אנוביט פיתחה שבב המתמחה בייעול עבודת זיכרונות פלאש באמצעות טכנולוגיה לעיבוד אותות, אשר משולב כבר כיום בכמה ממכשירי אפל ובהם ה-iPhone, ה-iPad ומחשבי מקבוק אייר ● אם העסקה תמומש, זו תהיה הרכישה הראשונה של אפל בישראל, ואנוביט עשויה להפוך למרכז הפיתוח המקומי של החברה

הסטארט-אפ הישראלי אנוביט (Anobit), שמפתח טכנולוגיה לשיפור זיכרונות של טלפונים חכמים, מצוי במשא ומתן עם אפל (Apple), כך פורסם הבוקר (ג') בכלכליסט. לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה מצויה בשלבים מתקדמים, וכי אם היא תצא לפועל, היא תעמוד על מאות מיליוני דולרים. אם העסקה תמומש, זו תהיה הרכישה הראשונה של אפל בישראל, ואנוביט עשויה להפוך למרכז הפיתוח המקומי של החברה.

באנוביט השקיעו כמה קרנות הון סיכון: באטרי ונצ'רס האמריקנית, פיטנגו הישראלית, וקרנות הון סיכון של יצרניות השבבים אינטל (Intel) ומיקרון (Micron). בחברה הושקעו עד כה יותר מ-70 מיליון דולרים. את החברה הקימו שלושה: פרופ' אהוד (אודי) וינשטיין, אופיר שלוי ואריאל מייסלוס. כל השלושה כבר עשו אקזיט בעברם. מייסלוס היה ממקימי פסעבה, שנמכרה ל-PMC סיארה תמורת 300 מיליון דולרים ב-2006.

לאנוביט שני קווי מוצרים העושים שימוש באלגוריתמים הייחודים שפיתחו: קו פתרונות פלאש NAND עבור מכשירי טלפון חכמים ומחשבי טאבלט, וקו כונני אחסון SSD שמיועד לארגונים גדולים ולדטה סנטרים. אנוביט פיתחה שבב המתמחה בייעול עבודת זיכרונות פלאש באמצעות טכנולוגיה לעיבוד אותות (DSP). השבב משולב כבר כיום בכמה ממכשירי אפל ובהם ה-iPhone, ה-iPad ומחשבי מקבוק אייר. טכנולוגיית ה-Memory Signal Processing שפותחה על ידי אנוביט מתבססת על שימוש באלגוריתמים מתמטיים של עיבוד אותות, על מנת להתמודד עם כשלים פיזיים בזיכרונות פלאש. התוצאה היא שיפור באמינות, ביצועים ועלויות של מוצרים ומערכות מבוססי זיכרון פלאש.

לחברה, שמשרדיה נמצאים בהרצליה, יש 160 עובדים, והיא נמצאת בצמיחה. השוק שאליו החברה פונה – טאבלטים וטלפונים חכמים – הוא שוק הגדל במהירות ואשר רכיבי זיכרון פלאש הם מרכיב עיקרי בו מלבד המסך.

סייע בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יריב

    הם קונים בלי הפסקה, בעיקר כדי שאחרים לא יקנו... כמות הכסף שיש היום לחברות המחשבים/אינטרנט הגדולות, הוא פשוט בלתי נתפס... הקניה הבאה של פייסבוק - בוגיטו. www.boogito.com

אירועים קרובים