גלאסהאוס ישראל פיטרה שניים מבכיריה עקב ביטול ההנפקה בארה"ב

אבי זינגרמן - סמנכ"ל הכספים, ומנחם (מני) קייזר - מנהל השירות, קיבלו השבוע הודעות על סיום תפקידם ● זאת, בסמוך להגעתו לארץ של פטריק ג'יי סקאנל, מנכ"ל גלאסהאוס העולמית, שהחליף בתפקיד את מארק שירמן - המנכ"ל שעמד בראש החברה במשך עשור ופוטר באחרונה ● גלאסהאוס ישראל בתגובה: לא נפטר עובדים נוספים

האם גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל עומדת בפני סבב פיטורים? לאנשים ומחשבים נודע, כי שניים מבכירי החברה קיבלו השבוע הודעות על סיום עבודתם: אבי זינגרמן – סמנכ"ל הכספים, ומנחם (מני) קייזר – מנהל השירות. פיטורי השניים נערכו במקביל להגעתו לארץ של פטריק ג'יי סקאנל, מנכ"ל גלאסהאוס העולמית, שייפגש השבוע עם לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

על פי גורמים בשוק, צפויה החברה לפטר עובדים נוספים בישראל בקרוב, בעקבות חובות כספיים של החברה העולמית, שנובעים מביטול ההנפקה שלה בבורסה בארה"ב. על פי הודעה שמסרה גלאסהאוס לרשות לניירות ערך האמריקאית, ה-SEC, "שרפה" החברה במצטבר בשנים האחרונות הון בסך 166 מיליון דולרים. כך, גלאסהאוס חייבת ל-דל (Dell) יותר מ-40 מיליון דולרים (בריבית רצחנית של יותר מ-20%) ולסיטריקס (Citrix) יותר מעשרה מיליון דולרים.

ביטול היציאה להנפקה אירע ימים אחדים לאחר שמארק שירמן, מנכ"ל ונשיא החברה, פוטר מתפקידו לאחר ששימש בו במשך כעשור. מחליפו, סקאנל – לשעבר בכיר בנטזה (Netezza), נקרא על ידי דירקטוריון החברה למלא את מקומו, בעת שהיא מחפשת את דרכה. סקאנל היה מי שהוביל את ההנפקה של נטזה ביולי 2007, ולאחר מכן היה מעורב בהליכי מכירתה ליבמ (IBM), תמורת 1.7 מיליארד דולרים, בספטמבר 2010.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר סקאנל, כי "האקלים הכלכלי ממשיך להיות אלים, ואנו חשים שכעת זה לא המצב המיטבי לצאת להנפקה. אנו ממוקדים בלהיות מובילי שוק בתחומים בהם אנו עוסקים. נייצב את החברה מבחינה כספית, ונתמקד בתחומים בהם יש לנו ערך מוסף – שירותי ייעוץ, ניהול ולווי פרויקטים בעולמות התשתיות, האחסון, הגיבוי ומיחשוב ענן".

הוא ציין, כי "אין בכוונתי לפטר עובדים וזו לא סיבת הגעתי ארצה".

יואל יסקרביץ', מנכ"ל גלאסהאוס ישראל, מסר בתגובה לידיעה כי "יש לנו מנכ"ל חדש, וביקשתי ממנו להגיע לביקור בארץ, להכיר את החברה והעובדים ולהיפגש עם לקוחות ושותפים עסקיים. פיטרנו שני עובדים ולא צפויים פיטורים נוספים".

בסוף השבוע הודיעה גלאסהאוס כאמור כי היא דוחה, זו הפעם השנייה בשנים האחרונות, את כוונתה לבצע הנפקה. היא ציינה בטופס S-1 הנילווה להודעה, כי הסיבה לכך היא "תנאי השוק הנוכחיים ואי הוודאות הכלכלית". בפעם הקודמת שניסתה גלאסהאוס להפוך לחברה פומבית, ב-2007, היא הודיעה על הנפקה מתוכננת לפי שווי של 100 מיליון דולרים, אך ביטלה את ההערכה הזו באותה שנה. הכוונה להנפקה הנוכחית החלה ב-2010, עם שווי שוק של 75 מיליון דולרים. ההנפקה אמורה הייתה לממן משכורות חובות וליצור יכולת לרכוש חברות.

גלאסהאוס, שהמטה שלה ממוקם בסמוך לבוסטון, מסצ'וסטס, מספקת קשת רחבה של פתרונות ושירותים בתחום תשתיות ה-IT, עם התמחות באחסון וגיבוי, תכנון רציפות עסקית (BCP) והתאוששות מאסון (DRP), בסיסי נתונים – אורקל (Oracle) ו-SQL של מיקרוסופט (Microsoft), ואספקת פתרונות BI. התשתיות מבוססות יוניקס (UNIX), לינוקס (Linux) ומיקרוסופט.

עוד מספקת החברה פתרונות וירטואליזציה ופתרונות לזמינות גבוהה. היא החלה בתחום ייעוץ להגנה על המידע, ושמה דגש על פיתוח מתודולוגיות ייחודיות לתחום. עם השנים התרחבה למתן פתרונות טיפול והגנה בעולם בסיסי הנתונים, ולאחר מכן למתן פתרונות וייעוץ לעולמות התשתית, האחסון הגיבוי, ההגנה וניהול המידע.

הסניף הישראלי של גלאסהאוס הוקם בעקבות רכישתה של החברה את MBI ואינטגריטי המקומיות תמורת כמאה מיליון שקלים ב-2007. הסניף הישראלי מונה כיום יותר ממאה עובדים, ברובם מומחים ויועצים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי שפיץ

    לאנונימי, אם הייתי יודע על מה אתה מדבר היית מבין שהחברה הזאת כושלת.היא מאבדת פרוייקטים כל יום . תבדוק את הנתונים שלך קודם כל ואז תדבר.

  2. אנונימי

    חבל שהכתב מחפש סקופים ועתונות צהובה על גבם של אנשים מהטובים בשוק. בפעם הבאה תדאגו לפרסם את כל הנתונים כדי שתתקבל תמונה אמיתית והוגנת. גלאסהאוס ישראל צומחת ומגדילה את אחיזתה בשוק והעובדות מדברות בעד עצמן.

אירועים קרובים