מקס טרופ, ליבי טכנולוגיות: "הסיכון אינו עומד בפני עצמו – הוא קשור לעובדים, לתהליכים ול-BI"

טרופ, מנהל פיתוח עסקי בחברה, מנה את סוגי הסיכונים, בהם אסונות טבע, סיכונים פיננסיים וסיכוני אבטחת מידע ● לדבריו, בשל הריבוי של הסיכונים והשוני ביניהם נדרש לחבר את מערכות הבינה העסקית, התהליכים בארגון ועובדיו

"הסיכון שבפניו ניצבים ארגונים אינו עומד בפני עצמו, אלא הוא קשור לעובדי הארגון, לתהליכים שלו ול-BI", כך אמר מקס טרופ, מנהל פיתוח עסקי בליבי טכנולוגיות.

טרופ דיבר בכנס BI BOOM שנערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית, והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-PRO.

לדברי טרופ, יש כמה סוגי סיכונים שיכולים להשפיע על העסק: נזקים, תביעות ואסונות טבע; סיכונים פיננסיים, תזרים, שערי מטבע ומחירים; סיכונים תפעוליים, ירידה בשביעות רצון הלקוחות, אמינות המוצר, מוניטין החברה; וכן סיכונים אסטרטגיים וסיכוני אבטחת מידע. הוא אמר, כי בשל הריבוי של הסיכונים והשוני ביניהם נדרש לחבר את מערכות הבינה העסקית, התהליכים בארגון ועובדיו. "בכל עסק המכוון לתוצאות אלה הן מושגות על ידי תהליכים נכונים שקשורים לעולם ה-GRC, ממשל IT, ניהול סיכונים והלימה לרגולציות ותקנות", הוסיף.

הוא ציין, כי ליבי טכנולוגיות מייצגת בארץ את BWise, פלטפורמת תוכנה לניהול סיכונים. "החברה מספקת פתרון ניהול סיכונים משולב שמבוסס על ניהול תהליכים עסקיים", אמר. "הפתרון הזה הוכיח מובילות בעולם. BWise משמשת ככלי עיקרי לארגונים בכל הקשור לאיתור, מדידה וניהול של סיכונים ארגוניים – וכל זאת באמצעות מערכת אינטגרטיבית אחת. היא גם מאפשרת ללקוחותיה לשפר את היעילות הפיננסית, האסטרטגית והתפעולית שלהם, ולמקסם תוצאות תוך הבנת סיכונים".

פתרון ליצירת לוחות מחוונים אנליטיים ויישומים

בוריס מרגולד, מנהל מוצרי BI ביעל תוכנה, הציג את כלי Spotfire של טיבקו (Tibco), שהחברה מייצגת בארץ. הוא אמר, כי כלים אלה "מחברים בין משתמשים עסקיים לאנשי ה-IT ומסייעים להם לעשות BI טוב יותר ולהשיג יתרון תחרותי מבוסס מידע".

בוריס מרגולד, מנהל מוצרי BI ביעל תוכנה. צילום: קובי קנטורמרגולד ציין, כי באחרונה השיקה טיבקו את TIBCO Silver Spotfire 2.0. מדובר בקו של פתרונות לפי דרישה "שמאפשר לכל משתמש בעל חיבור אינטרנט ליצור, לפרסם ולשתף בקלות לוחות מחוונים של בינה עסקית מותאמת אישית ויישומים אנליטיים באמצעות הענן", אמר. לדברי מרגולד, "המוצר זמין כאוסף של חבילות ומהווה פתרון מודולרי שמציע רמות שונות של יכולות, כושר התרחבות ומחירים שונים. כל אחד מהם מאפשר תקופת התנסות בחינם. מאחר שהפתרון לא מצריך תלות במחלקת המיחשוב, המשתמשים יכולים להגיע למגוון של תבניות מוגדרות מראש ולקהילת תמיכה, כדי להקים במהירות לוח מחוונים או לבצע ניתוח אנליטי חדש. בין היתר, ניתן לבצע את לוחות המחוונים בבלוגים עסקיים וברשתות חברתיות. הפתרון מאפשר למשתמש ליצור תוך דקות לוחות מחוונים אנליטיים ויישומים חדשים, על מנת לבנות ולשתף את התובנות המופקות מהנתונים בדרך המקדמת שיתוף פעולה".

הפתרון, הוסיף, "מציג ספרייה נרחבת של תבניות (Templates) מוכנות מראש לשם ניתוח ובניית לוחות מחוונים, שנועדו להאיץ את תהליך הניתוח אצל משתמשים שמנסים להימנע מלחזור על תהליך הבנייה והניתוח בכל פעם מחדש. הספרייה כוללת לוחות מחוונים ויישומי ניתוח ממגוון תחומי עיסוק ומחלקות עסקיות, על מנת להמחיש את הנתונים ולספק תובנות מהמידע".

הוא סיכם באמרו, כי "אנחנו מסייעים למשתמשים שאינם אנשי מיחשוב להתמודד עם המשימה של ייחוס וניתוח נתונים במספר רב של גיליונות עבודה ומקורות נתונים. אנחנו מספקים כלים אנליטיים אינטראקטיביים ומספקים למשתמשי הקו העסקיים את היכולת לקבל החלטות עסקיות מושכלות בכל רמות הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים