אלי גולדפרב, SIT: "תם עידן הפלטפורמה האחת של BI בארגון"

"אנחנו רואים ארגונים המשלבים כמה כלי BI", אמר גולדפרב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-SIT ● לדבריו, "הדרישה לקבל החלטות בתוך דקות מאתגרת את סביבת ה-IT הארגונית" ● "זה כבר לא מה שהיה נהוג עד היום, שמשתמש עסקי מחכה שמונה ימים מהרגע שהוא נדרש להגיש ועד שהוא מקבל את המוצר או את השירות המיחשובי", הוסיף

"יש מספר מגמות בעולם הבינה העסקית, ביניהן שילוב בין מקורות מידע שונים בארגון, הרצון בנראות של תוצרי ה-BI והעובדה שיש בארגונים יותר מכלי בינה עסקית אחד. תם העידן של פלטפורמת בינה עסקית אחת בארגון. אנחנו רואים ארגונים המשלבים כמה כלי BI", כך אמר אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-SIT.

גולדפרב דיבר בכנס BI BOOM שנערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית, והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-PRO.

גולדפרב ציין ש-SIT קיימת 18 שנים ויש לה 200 לקוחות. הוא הציג מחקר של אברדין (Aberdeen) שלפיו 18% מהארגונים צריכים לקבל החלטות בתוך דקות ו-10% מהם – בתוך שעה לכל היותר. "הדרישה הזו מאתגרת את סביבת ה-IT הארגונית", אמר. "זה כבר לא מה שהיה נהוג עד היום, שמשתמש עסקי מחכה שמונה ימים מהרגע שהוא נדרש להגיש ועד שהוא מקבל את המוצר או את השירות המיחשובי. זה לא עומד בקנה אחד עם חלון ההחלטות המתקצר".

הוא תיאר את פתרונות Tableau Software, ש-SIT מייצגת אותה בישראל. לדבריו, יש לחברה 6,000 לקוחות ארגוניים עם 75 אלף משתמשים. "החברה מספקת פתרונות ייחודיים בנושא בינה עסקית ומציגה את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי נראות מתקדמים", אמר. "המהירות ופשטות ההטמעה הם המאפיינים של יישום זה, והוא מתאים לכלל המשתמשים – אלה שמשתמשים ב-BI ואלה שעדיין אין בארגון שלהם את היכולת הזו". לדבריו, "יתרונות היישום הם זמן יישום והטמעה מינימליים, הצגת גרפים ודו"חות שקריאתם והסקת המסקנות מהם ברורה מאוד, הוספת ממדים לגרף בזמן אמת ופשטות התפעול של היישום, ללא צורך במערכי הדרכה או תמיכה נרחבים. היישום מתממשק בקלות עם בסיסי נתונים מסוגים שונים".

In Memory BI

יואל סלע, מנכ"ל משותף של QlikView ישראל, אמר שיש בארץ לתוכנה אלפי משתמשים במאות חברות. הוא ציין שבתוך שנים אחדות יעבור עולם הניתוח העסקי כולו לשימוש בטכנולוגיית ה-In Memory BI. "אנחנו נמצאים שם. זו טכנולוגיה ש-QlikView מובילה כבר תשע שנים", הוסיף.

יואל סלע, מנכ"ל משותף של QlikView ישראל. צילום: קובי קנטורסלע אמר, כי "יש לכלי את היכולת לספק מגוון סוגי מידע המופק מנתונים רבים שמגיעים בתצורות שונות לכל משתמש, מהמנכ"ל ועד לפועל הייצור. המידע מגיע בצורה מהירה ובהירה, והחשוב מכל – בכלי אחד". הוא אמר, כי בין חברות ה-BI, קליקטק היא החברה בעלת שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר ויש לה את מירב ההיבטים של חדשנות. לדבריו, "התוכנה מבוססת על טכנולוגית In Memory BI, שהיא טכנולוגיה ייחודית: בזמן קריאת הנתונים הגולמיים יוצרת התוכנה ענן נתונים המכיל קשרים לוגיים מרובים, והיא מאפשרת למשתמשים בלתי מיומנים לקבל יכולת ניתוח נתונים מתקדמת, כזו שהייתה שייכת בעבר לאנליסטים מקצועיים". הוא הוסיף, כי "קוביות ה-OLAP הן איטיות, קשות לשינוי, מורכבות להטמעה ובנויות בצורה היררכית. המערכת שלנו אינה דורשת בניית קוביות OLAP מראש, ולכן – היא מאפשרת לנתח ולקבל נתונים ללא הגדרת צורך מוקדמת".

הדבר העיקרי במוצר, לדברי סלע, "היה ונותר המנוע האסוציאטיבי המאפשר חיבור נתונים עם טיפול בנתונים רבי היקף. יש לנו את היכולת להביא נתונים גולמיים ולמצוא קשרים והקשרים ביניהם. כך מתאפשרת עבודה מובנית ומעבר לעבודה מכל נתון לכל נתון".

הוא סיים בציינו, כי החברה משקיעה ארבעה דולרים על פשטות על כל דולר שהיא משקיעה במו"פ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים