טל שלסקי, בנק הפועלים: "ה-BI הוא הלב הפועם של הארגון"

"ככל לב, אסור לו להפסיק לפעול והוא חייב לספק מידע כל הזמן", אמר שלסקי, מנהל האגף למידע ניהולי ופיננסי בבנק ● לדבריו, "הבינה העסקית מאפשרת לנו פילוח לקוחות, בחינת הנאמנות או פוטנציאל הנטישה שלהם, מהו ערוץ התקשורת המועדף על ידם, פעילות חריגה, סלי מוצרים, הרכישה הבאה שלהם וסיכון אשראי"

"לאורך השנים חשבנו שאנחנו בונים מאגר מידע, ובסופו של יום גילינו שבנינו את הלב הפועם של הארגון. ככל לב, אסור לו להפסיק לפעול והוא חייב לספק מידע כל הזמן", כך אמר טל שלסקי, מנהל האגף למידע ניהולי ופיננסי בבנק הפועלים.

שלסקי דיבר בכנס BI BOOM שנערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית, והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-PRO.

בדבריו ציטט שלסקי מחקר של מק'ינזי (Mckinsey) שלפיו "קל לאסוף מידע במגזר הפיננסי ויש למידע זה ערך פוטנציאלי עסקי". הוא תיאר את השתלבות מערכות ה-BI במערכות השירות והפיננסיות בבנק, כמו גם ביעדים השונים, ביניהם CRM, אינטרנט, הלימה לבאזל II, שיווק, מכירות, יעדים ורווחיות יחידות, מודלים ותחזיות, מערכות מידע ניהוליות וסיכוני אשראי. "לפני עשר שנים החלטנו שאנחנו משתמשים במידע לצרכי ניתוח", אמר שלסקי. "רצינו להשתמש במידע ברמה הפרטנית, להיות מסוגלים לחיזוי, להבין מה יקרה ללקוח הבודד". לדבריו, "הבינה העסקית מאפשרת לנו פילוח לקוחות, בחינת הנאמנות או פוטנציאל הנטישה שלהם, מהו ערוץ התקשורת המועדף על ידם, פעילות חריגה, סלי מוצרים, הרכישה הבאה שלהם וסיכון אשראי".

גלית רז, אחראית פעילות עסקית, Information Builders, SRL מוצרים מקבוצת מלם תים. צילום: קובי קנטורעוד הוא ציין, כי "אנחנו מחזיקים מידע טבלאי רב ולצידו מידע גיאוגרפי מבוסס מפות, שמאפשר לנתח מידע ביכולות גיאוגרפיות: בקשרים ובהבנה של מיקום מתחרים, סניפים, לקוחות, כספומטים וחיבור עם נתונים כספיים. הכלים הגיאוגרפיים מאפשרים לנו לשלב בין כמה רובדי מידע שונים לרמה אחת". בנוסף, אמר שלסקי, "אנחנו מספקים ללקוחות כלים להשתמש במידע. כך, פיתחנו כלי לתקציב הניהול המשפחתי".

הוא סיים באמרו, כי אחד האתגרים המרכזיים של הבנק הוא השוואת הנתונים והתאמתם לאלה שבידי החשב.

ניוד סביבת הבינה העסקית

גלית רז, אחראית פעילות עסקית, וערן אריגי, מנהל תחום שירותים טכניים, Information Builders ב-SRL מוצרים מקבוצת מלם תים, נציגתה של חברת IBI בישראל, דיברו על ניוד סביבת הבינה העסקית. לדבריהם, "יש לחברה מערך פתרונות BI שניתן ליישם אותו בצורה מודולרית ומתודולוגיה להטמעת פרויקטים בצורה מהירה ומוצלחת".

ערן אריגי, מנהל תחום שירותים טכניים, Information Builders, SRL מוצרים מקבוצת מלם תים. צילום: קובי קנטורהם ציינו, כי באחרונה הודיעה החברה על יישום Mobile Faves חינמי חדש לטלפונים ניידים עבור iPad ו-iPhone, הניתנים להשגה בחנות היישומים של אפל (Apple). לדברי רז ואריגי, זוהי התוספת האחרונה לסדרת המוצרים WebFOCUS to Go שהחברה מציעה למכשירים ניידים.

"יישום ה-WebFOCUS toGo מספק שירותים ומרכיבים שמאפשרים לעסקים להעביר בקלות ובאופן חסכוני תוכן קיים או חדש שנמצא ב-WebFOCUS למשתמשים בהתקנים ניידים", אמרו. "ניתן לעשות זאת בפיתוחים מיוחדים, כולל דרך אינטגרטיבית לקרוא, לשמור, לתייק, לחפש, לשלוח בדואר אלקטרוני ולהירשם כמנויים לשירותי בינה עסקית לדחיפת מסמכים. הדבר נעשה עם ניתוח אנליטי שבעזרתו יכולים המשתמשים לעבד מידע עסקי ולנתח אותו על גבי התקן נייד, בין אם הם במצב מקוון ובין אם הם מנותקים".

רז ואריגי סיימו בציינם, כי "ניוד סביבת הבינה העסקית הוא מהנושאים העיקריים המעסיקים את לקוחותינו. הלקוחות בישראל מוצאים עניין רב בטכנולוגיה להתקנים ניידים של החברה המאפשרים ללקוחות לעיין במידע קריטי, כמו גם להמשיך ולנתח את המידע המוצג בלוחות המחוונים האינטראקטיביים גם באופן לא מקוון ואף, בעת הצורך, לעדכן בחזרה נתונים למערכות הארגוניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים