בריטניה: 3-מובייל תספק שירות VoIP במכשירי הסלולר שלה

לקוחות החברה יוכלו לרכוש כרטיס SIM מיוחד, שבאמצעותו יוכלו לשוחח עם משתמשי סקייפ אחרים ולשלוח להם הודעות SMS ● השירות יושק ב-1 במאי, ויינתן ללא תשלום ● בעתיד תרחיב 3-מובייל את השירות גם ללקוחות של חברות אחרות, בעלי מכשירים מהדור השלישי ● בארץ: פלאפון לא תחסום את שירות ה-VoIP, בעוד סלקום מחתימה את לקוחותיה על חוזה שבמסגרתו מודיעה החברה, כי היא עשויה לחסום את השירות

חברת הסלולר הבריטית 3-מובייל הודיעה בסוף השבוע, כי תחל לספק במכשירי הסלולר שלה שירות VoIP. השירות יסופק החל מה-1 במאי, יחד עם סקייפ.

לקוחות החברה יוכלו לרכוש, תמורת שני ליש"ט, כרטיס SIM מיוחד, שבאמצעותו הם יוכלו לשוחח עם משתמשי סקייפ אחרים ולשלוח להם הודעות SMS, ללא תשלום. שיחות למנויי סלולר שאין להם סקייפ יהיו כרוכות בתשלום זול יותר מאשר שיחות סלולריות.

3-מובייל מקווה, כי מנויים רבים יירשמו לשירות החדש, ובעתיד ירכשו גם שירותים ויישומים בתשלום, שהיא תוכל להשתתף בהכנסות מהם.

במהלך הקיץ תרחיב 3-מובייל את השירות לבעלי מכשירים סלולריים מהדור השלישי, גם אם הם לא לקוחות של החברה.

קווין ראסל, מנכ"ל 3-מובייל, אמר עם השקת השירות, כי "מיליוני אנשים בבריטניה משתמשים בשיחות אינטרנט, רשתות חברתיות, הודעות מיידיות ודואר אלקטרוני. השירותים האלה פתוחים לכל על מחשבי ה-PC שלהם. אנחנו רוצים שאנשים יהיו חופשיים לתקשר ממכשירי הסלולר שלהם באותה דרך כפי שהם עושים ממחשביהם".

בארץ: פלאפון לא תחסום את השירות

שירות דומה ל-VoIP החדש של 3-מובייל קיים גם במכשירי ה-iPhone של אפל. ניתן לרכוש מכשירים אלה ב-App Store – חנות היישומים המקוונת של החברה. כזכור, גם נוקיה הודיעה בפברואר, כי מכשיר ה-N97 שלה, שיושק בסוף 2009, יכלול שירות סקייפ מובנה. צעד זה של נוקיה עורר תרעומת ותגובות זועמות מצד מפעילות סלולר ברחבי העולם, וחלקן אף הודיעו, כי לא ימכרו את מכשיר ה-N97.

ומה קורה בארץ? בחוזה שסלקום מחתימה עליו את לקוחותיה כתוב, כי החברה עשויה לחסום שירותים מסוג זה. מנגד, בכיר בפלאפון אמר, כי החברה לא תחסום שירותים כאלה. לדבריו, אי אפשר להתנגד לקדמה הטכנולוגית, ואם לקוחות ישתמשו בשירותים מסוג זה – החברה לא תפעל בצורה שתפריע להם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי פליסקין

    זה בדיוק הנישה שבזק צריכה להכנס , לתת שרותי voip ללא סלולר .

אירועים קרובים